شناسهٔ خبر: 67655019 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سلام نو | لینک خبر

دیپلمات روس:

گروسی علاقمند به ادامه مذاکرات با دولت جدید ایران است

معاون نماینده روسیه در وین گفت:مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی علاقمند به ادامه گفت‌وگوها و مذاکرات سازنده با دولت جدید ایران است.

صاحب‌خبر -
به گزارش سلام نو به نقل از فارس، معاون نماینده روسیه در وین می‌گوید که مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی علاقمند به ادامه گفت‌وگوها و مذاکرات سازنده با دولت جدید ایران است.

«بعضی از اعضای شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علاقه‌ای به حل و فصل موضوعات پیرامون برنامه هسته‌ای ایران ندارند.» این اظهارات معاون نماینده دائم روسیه در سازمانهای بین‌المللی مستقر در وین در واکنش به روی کار آمدن دولت جدید در ایران است.

رومن استینوف با اشاره دولت جدید در ایران بعد از انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد که رافائل گروسی مدیر کل آژانس مایل به ادامه گفت‌وگوها با دولت جدید ایران است؛ مذاکراتی که در ماه مه و در جریان سفر گروسی به ایران آغاز شده بود. وی افزود، ما می‌دانیم که قصد او برای ادامه گفت‌وگوهای فنی و سیاسی صادقانه است و او واقعا می‌خواهد این موضوعات، که از نقطه نظر منع تکثیر و از نقطه نظر سیاسی بی‌معنی هستند، حل و فصل شود.

رافائل گروسی در اردیبهشت ماه گذشته به ایران سفر کرد و ضمن دیدار با مقامات ایران به بررسی روند تقویت همکاریهای ایران و آژانس پرداخت. دو هفته بعد از سفر گروسی به وین، شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در تاریخ ۱۶ خرداده ماه قطعنامه‌ای را علیه برنامه هسته‌ای ایران تصویب کرد. قطعنامه‌ای که به ابتکار آلمان، فرانسه و انگلیس ارائه شده بود و از سوی جمهوری اسلامی ایران به شدت رد شد.

این دیپلمات روس اضافه کرد، همزمان باید این نکته را مدنظر داشته باشیم که همه چیز به مدیر کل آژانس بستگی ندارد و بعضی از اعضای شورای حکام آژانس علاقه‌ای به حل و فصل موضوعات پیرامون برنامه هسته‌ای ایران ندارند.

نظر شما