شناسهٔ خبر: 67653324 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

وزیر اقتصاد، رشد اقتصادی ایران به بالای ۵ درصد رسید

وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: گزارش بانک جهانی در ۲۰۲۴ منتشر شد که در آن رشد اقتصادی ایران به بالای ۵ درصد رسید و نرخ بیکاری به ۷.۶ درصد کاهش یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه شرق، وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: گزارش بانک جهانی در ۲۰۲۴ منتشر شد که در آن رشد اقتصادی ایران به بالای ۵ درصد رسید و نرخ بیکاری به ۷.۶ درصد کاهش یافت.

 «سید احسان خاندوزی» امروز (شنبه، ۲۳ تیر) در مراسم بهره برداری از فاز نخست سامانه یکپارچه اموال تملیکی (سیات) و پروژه تجهیز انبارها و آغاز عملیاتی طرح احصای کالاهای موجود در انبارها که با حضور وزیر دادگستری برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس گزارش بانک جهانی، ۶.۵ میلیون نفر در ایران از خط فقر خارج شدند که این امر حاصل زحمات دولت ‌و حاکمیت با وجود شرایط تحریمی است که وضعیت اقتصاد را به این نقطه ای رسانده است که چشم بستنی نیست.

وی ادامه‌داد: مسیر تحول در دولت چهاردهم با قوا دنبال شود.

خاندوزی با تاکید بر ساماندهی انبارهای اموال تملیکی اظهار داشت: مقایسه وضعیت انبارها در دوره قبل از ۱۴۰۰ و بعد از آن نشان می‌دهد که تحول جدیدی در سازمان اموال تملیکی رخ داده است که اگر این همت و هم افزایی مدیران نبود، نمی توانستیم چندین برابر دوره های گذشته عملکرد اقتصادی موفقی داشته باشیم.

وی با اشاره به اصلاح اساسی در سازمان اموال تملیکی گفت: اقدام مشترک دولت ‌و قوه قضاییه رقم خورد که از فعال کردن ظرفیت های درون سازمانی و تعاملات بین قوه ای بود.

وزیر اقتصاد عنوان کرد: بر اساس گزارش سازمان اموال تملیکی در دولت سیزدهم نسبت به دولت گذشته از سه هزار به ۴۰ هزار میلیارد تومان در اعاده کالاها و از ۶ هزار به ۱۴ هزار میلیارد تومان در اعاده کالاها در دولت سیزدهم رسیده ایم ‌همچنین قفسه بندی انبارها در این دولت به اندازه ۲۰ برابر دولت های قبل ساماندهی شده است.

وی با اشاره به فاز اول سامانه سمات گفت: وضعیت کالاها را در انبارها نشان می دهد که در آینده فاز دوم آن اجرایی می شود. باید نظارت ها صورت گیرد تا خارج از سامانه فعالیتی ثبت نشود و فرایندها الکترونیکی شود.

خاندوزی با انتقاد از بی اخلاقی رسانه ای در فضاهای مجازی گفت: گزارش هایی منتشر می شود که پایین بودن انصاف رسانه ای را نشان می دهد، این افراد چند برابر بودن عملکردها را ندیده اند، بلکه برخلاف آن را در اذهان عمومی القا می کنند که این امر به خاطر منافع سیاسی است که مباحث را وارانه جلوه می دهند.

 

منبع: ایرنا

نظر شما