شناسهٔ خبر: 67649525 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

زمان اعلام نتایج امتحانات نهایی پایه دوازدهم مشخص شد

اقتصادنیوز: معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه امروز (23 تیر)نتایج امتحانات تمامی دروس پایه دوازدهمی‌ها اعلام می‌شود افزود: اگر تعداد محدودی از دانش‌آموزان امکان مشاهده نتایج یک عنوان درس‌ را نداشتند، مطلع باشند که در «مرحله بازبینی» قرار دارد اما نتایج، مابقی دروس را می‌توانند مشاهده کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، مهدی کاظمی  درخصوص اعلام نتایج امتحانات پایه دهم و یازدهم نیز به ایسنا گفت: در اسرع وقت نیز نتایج این دسته از دانش‌آموزان اعلام خواهد شد و همین فرایند (اعتراض) نیز برای آنها فراهم است.

به گزارش ایسنا، این در حالیست که محسن زارعی رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش نیز ضمن اشاره به تصحیح حدود ۲۵ میلیون صفحه پاسخ برگ امتحانات نهایی پایه دوازدهم از چهارم خرداد افزود: بیش از ۱۰۰ هزار مصحح این برگه‌های امتحانی را تصحیح کردند. این در حالیست که در موقع اعلام نتیجه، مقابل برخی از دروس «در حال بازبینی» نوشته شده است که صفحات پاسخ برگ در حال کنترل نهایی است و نتیجه درس اعلام خواهد شد. 

به گفته وی، بعد از اعلام نتایج دانش آموزان ۴۸ ساعت فرصت دارند درخواست بررسی مجدد به نتایج دروس را ثبت و اعلام کنند. برای درخواست بررسی مجدد، پاسخ برگ به مصحح چهارم ارجاع داده می‌شود که مصحح چهارم فرد مستقلی است که کاری به تصحیح‌های قبلی ندارد و پاسخ برگ را از ابتدا تصحیح خواهد کرد.

خبر مرتبط
چالش تازه با ۳ ساله شدن امتحانات نهایی

اقتصادنیوز: رئیس باشگاه دانش‌پژوهان جوان گفت: با ۳ ساله شدن امتحانات نهایی، تعداد دانش‌آموزان المپیادی بسیار کاهش پیدا خواهد کرد و شورای عالی انقلاب فرهنگی باید مصوبه کنکوری را اصلاح کند.

زارعی با بیان اینکه بعد از ثبت پاسخ برگ و دریافت از سمت حوزه‌های اجرای امتحان، پاسخ برگ‌ها بارگذاری و به صورت الکترونیک سربرگ‌ها جدا شدند و به صورت رندمی در اختیار مصححین سراسر کشور قرار گرفتند اظهار کرد: این پاسخ برگ‌ها دو بار بوسیله مصححان، تصحیح شدند که برای جلوگیری از بروز خطا، جمع نمرات در سامانه ثبت شده است.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش گفت: اگر مغایرتی در نمرات دروس بین مصحح اول و دوم ایجاد شد، در صورتیکه کمتر از «یک» نمره بود سامانه به سمت نمره بالا به نفع دانش آموزان گرد و ثبت می‌شود و اگر بیش از یک نمره بود، پاسخ برگ برای مصحح سوم ارسال می‌شد که با در نظر گرفتن نظر دو مصحح قبلی، نظر فرد سوم اعمال می‌شود تا حقی از دانش آموز تضییع نشود؛‌ البته تصحیح سوم به عنوان نمره نهایی ثبت شده است.

به گزارش ایسنا، بدنبال درخواست اولیاء دانش‌آموزان مبنی بر عدم درگیر شدن ذهن دانش‌آموزان، آموزش و پرورش پیش از این اعلام کرده بود نمرات امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۳ بعد از کنکور اعلام می‌شود.

 

نظر شما