شناسهٔ خبر: 67602624 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

یدیعوت آحارونوت: «السنوار به تمام اهداف خود رسیده/ تداوم جنگ به معنای پیروزی حماس است»

صاحب‌خبر -

شفقنا-«بن درور یمینی»، نویسنده اسرائیلی تاکید کرد: «یحیی السنوار»، رئیس حماس در غزه، به هر آنچه از جنگ می‌خواسته دست یافته است و نبرد را همچون یک «بازی شطرنج» با موفقیت شگفت‌انگیزی مدیریت می‌کند.

به گزارش شفقنا، یمینی طی یادداشتی در روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت: السنوار می‌خواست موضوع فلسطین را دوباره در سطح بین المللی مطرح، از اسرائیل مشروعیت‌زدایی، عادی‌سازی روبط عربستان با تل‌آویو را خنثی و روابط آمریکا و اسرائیل را تضعیف کند و به همه این اهداف دست یافت.

این نویسنده اسرائیلی درباره پیشنهاد توافق آتش‌بس گفت: تل‌آویو با «دو نسخه از بنیامین نتانیاهو» سر و کار دارد، این توافق پیشنهادی جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در پایان ماه می گذشته بنا به توصیه خود نتانیاهو ارائه شده بود.

وی افزود: با این حال نتانیاهو علناً با آتش‌بس در راستای اهداف سیاسی خود مخالف می‌کند و بنابراین می‌توان گفت وی «با خودش در تضاد است»، نتانیاهو باید این توافق را بپذیرد زیرا «جایگزین آن به مراتب بدتر است.»

یدیعوت آحارونوت در ادامه نوشت: جایگزین این توافق، تداوم خسارات اسرائیل از طریق کشته شدن سربازان و ناتوانی آوارگان در بازگشت به خانه‌های خود در اطراف نوار غزه و مرزهای لبنان علاوه بر خسارات اقتصادی و افت جایگاه اسرائیل در سطح بین المللی است.

این نویسنده اسرائیلی تاکید کرد تمام موفقیت‌های تاکتیکی ارتش اسرائیل در غزه به زودی تبدیل به یک موفقیت راهبردی برای حماس می‌شود، ادامه جنگ هیچ فایده‌ای ندارد و باید با پذیرش توافق پایان یابد حتی اگر بد باشد زیرا تداوم جنگ به معنای پیروزی حماس است.

علیرغم گزارش‌هایی مبنی بر پیشرفت در مذاکرات در چند روز گذشته، نتانیاهو یکشنبه گذشته گفت که اسرائیل اصرار دارد «تا زمانی که تمام اهداف جنگ محقق شود، به نبرد ادامه دهد» و مانع از بازگشت عناصر مسلح حماس به شمال  غزه شود.
حماس با درخواست اسرائیل در احتمال بازگشت به جنگ مخالف است و خواستار آتش‌بس دائمی و همچنین بازگشت آوارگان به شمال نوار غزه است.

متن این خبر در الجزیره

نظر شما