شناسهٔ خبر: 67558944 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

انتخاب پزشکیان در مقطع حساسی برای ایران رقم خورده؛ او به همراه تیم دیپلماتیک مجرّب می‌تواند بحران‌ها را از کشورش دور کند انتخاب پزشکیان در مقطع حساسی برای ایران رقم خورده؛ او به همراه تیم دیپلماتیک مجرّب می‌تواند بحران‌ها را از کشورش دور کند

خبرگزاری فرانسه نوشت: دیپلمات‌های غربی که با خبرگزاری فرانسه صحبت می‌کردند، گفتند که پیروزی سعید جلیلی مذاکرات را بیشتر فلج می‌کرد و او را یک «تندرو» توصیف کردند که «سخنان ایدئولوژیک» را در طول مذاکرات ارائه می‌کرد و تجسم یک موضع انعطاف‌ناپذیر بود. به گزارش انتخاب، در ادامه این مطلب آمده است: یک

صاحب‌خبر -

خبرگزاری فرانسه نوشت: دیپلمات‌های غربی که با خبرگزاری فرانسه صحبت می‌کردند، گفتند که پیروزی سعید جلیلی مذاکرات را بیشتر فلج می‌کرد و او را یک «تندرو» توصیف کردند که «سخنان ایدئولوژیک» را در طول مذاکرات ارائه می‌کرد و تجسم یک موضع انعطاف‌ناپذیر بود.

به گزارش انتخاب، در ادامه این مطلب آمده است: یک تحلیلگر حوزه ایران گفت: «احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ دیگر یک گزینه واقعی نیست، زیرا واقعیت‌های میدانی اساساً تغییر کرده‌اند».

وی افزود: «برنامه هسته‌ای ایران اکنون بسیار پیشرفته است، تحریم‌ها دشوار شده، اعتماد در پایین‌ترین حد خود قرار دارد و قدرت‌های جهانی دیگر موضع مشترک ندارند.»،

 اما وی افزود که «رویکرد غیر منعطف و ایدئولوژیک» جلیلی «ایران و غرب را در مسیر برخورد قرار خواهد داد»

او گفت که با یک تیم دیپلماتیک مجرب زیر نظر پزشکیان، «یک سری از توافق‌ها که به جلوگیری از بحران کمک می‌کند» می‌تواند امکان‌پذیر باشد، حتی اگر «راه‌حل پایدار همچنان دور از دسترس باشد».

 انتخاب پزشکیان در مقطع حساسی برای ایران رقم خورده است.

حتی اگر «راه‌حل پایدار همچنان دور از دسترس باشد».

 انتخاب پزشکیان در مقطع حساسی برای ایران رقم خورده است.

 پس از حمله حماس به اسرائیل در ۷ اکتبر و جنگ متعاقب آن در غزه، تنش‌ها بین اسرائیل و ایران به بالاترین حد خود در سال‌های اخیر رسیده است. چندین دولت غربی نگران هستند که اکنون جنگ جدیدی بین حزب الله تحت حمایت ایران و اسرائیل در لبنان آغاز شود.

 جمهوری اسلامی به خوبی آگاه است که هر گونه کاهش تحریم‌ها ابتدا باید با واشنگتن مذاکره شود. بنابراین، اینکه دموکرات‌ها در قدرت باقی بمانند یا نه، یک قطعه کلیدی از پازل است.

 در مورد اروپایی‌ها باید گفت که باتوجه به اینکه همگی اخیرا از میدان انتخابات بیرون آمده اند، این چشم‌انداز سیاسی آن‌ها را تغییر داده و آن‌ها فضای محدودی برای مانور دارند.

بنابراین، آن‌ها با پذیرش تحریم‌های آمریکا علیه تهران تا حدودی خود را از بازی خارج کرده اند.

منبع: etemadonline-666337

نظر شما