شناسهٔ خبر: 67332571 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

ادعای روزنامه اسرائیلی: از زمان آغاز جنگ علیه غزه، هند به تل‌آویو سلاح می‌رساند ادعای روزنامه اسرائیلی: از زمان آغاز جنگ علیه غزه، هند به تل‌آویو سلاح می‌رساند

روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارونوت به نقل از منابعی فاش کرد که هند از زمان آغاز جنگ اسرائیل علیه غزه، گلوله‌های توپخانه، سلاح‌های سبک و هواپیماهای بدون سرنشین را را در اختیار اسرائیل قرار داده است. به گزارش شفقنا، وبگاه اسکای‌نیوز عربی نوشت: «در گزارشی که این روزنامه اسرائیلی منتشر کرد، آمده که در

صاحب‌خبر -

روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارونوت به نقل از منابعی فاش کرد که هند از زمان آغاز جنگ اسرائیل علیه غزه، گلوله‌های توپخانه، سلاح‌های سبک و هواپیماهای بدون سرنشین را را در اختیار اسرائیل قرار داده است.

به گزارش شفقنا، وبگاه اسکای‌نیوز عربی نوشت: «در گزارشی که این روزنامه اسرائیلی منتشر کرد، آمده که در فوریه گذشته، رسانه‌های هندی برای اولین بار گزارش دادند که هند پهپادهای پیشرفته هرمس ۹۰۰ را که در شهر حیدرآباد تولید می‌شود، به اسرائیل عرضه می‌کند».

در این گزارش آمده است که اسرائیل این کارخانه را در حیدرآباد برای تامین پهپاد ارتش هند تاسیس کرد که با وقوع جنگ و به دلیل کمبودی که در طول جنگ رخ داد، ۲۰ فروند از آنها را به ارتش خود اختصاص داد.

این کارخانه که یک سرمایه گذاری مشترک بین شرکت دفاعی اسرائیلی Elbit Systems و کنسرسیوم میلیاردر هندی گوتام آدانی است، اولین کارخانه‌ای در جهان است که این پهپادها را در خارج از اسرائیل تولید می‌کند.

این تصمیم دراماتیک احتمالاً توسط مقامات ارشد هند تأیید شده، به دلیل اینکه اسرائیل یکی از تامین کنندگان اصلی تسلیحات این کشور است.

یدیعوت آحارونوت با بیان اینکه این گام به گزارش‌های دیگری پیوند میخورد که نشان می‌دهد هند از آغاز جنگ گلوله‌های توپخانه و تسلیحات را در اختیار اسرائیل قرار داده است و این مشارکت استراتژیک بین دو کشور ثابت کرده که برای اسرائیل بسیار مفید است.

این روزنامه به نقل از «دانیل کارمون»، سفیر سابق اسرائیل در هند، با اشاره به درگیری نظامی هند با پاکستان در تابستان ۱۹۹۹ گفت: «هندی‌ها همیشه به ما یادآوری می‌کنند که اسرائیل یکی از معدود کشورهایی بود که در طول جنگ کارگیل در کنار آنها بود و به آنها سلاح داد».

یدیعوت آحارونوت گفت که جنگ غزه روابط بین اسرائیل و هند را در برابر آزمون سختی قرار داد، آزمونی که بسیاری از متحدان از آن عبور نکردند.

منبع: etemadonline-664452

نظر شما