به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین پورثانی با بیان اینکه فعالیتهای اوقات فراغت تابستانی دانشآموزان از امروز آغاز شده است گفت: شعار فعالیتهای تابستانی «تربیت بدون توقف» است. مسأله تربیت محدود به فضا و محتوای درسی و ساعت درسی نیست زیرا طبق سند تحول بنیادین دانشآموزان باید کنشگر و تمام ساحتی باشند تا مدرسه کانون تربیت محله شود.
وی با بیان اینکه در تابستان امسال، ۱۴ کارویژه برای تابستان دانشآموزان تعریف شده است افزود: این ۱۴ کارویژه شامل اردوهای یکروزه دانشآموزی، برنامه عمومی و همگانی ۷ در۷، راهیان نور، راهیان پیشرفت، طرح تا اوج، مسئولیت و سازندگی (اردوی متوسطه اول و دوم مدارس سمپاد)، پویش ایران فردا، طرح مزرعه تابستانی من، طرح به وقت خدمت، ماهرانه، پیادهروی و برپایی موکب اربعین، مدرسه کانون تربیت و پیشرفت محله ، آموزش مهارتهای تشکیلاتی، رهرو توانایی (دانشآموزان با نیازهای ویژه در مدارس استثنایی و تلفیقی فراگیر) است.
اقتصادنیوز: وزیر آموزش و پرورش گفت: بیش از ۷۰ درصد از ردیفهای استخدامی آموزش و پرورش برای بهکارگیری در مناطق محروم کشور بود.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال برنامههای اوقات فراغت در ۳۰ هزار پایگاه تابستانی برگزار خواهد شد ادامه داد: ۱۱۸۲ کانون، ۸۴۰ دارالقرآن مدارس منتخب از ۱۱۲ هزار مدرسه کشور و ۳۴۶ برنامه اوقات فراغت با امید یک تابستان خوب برای دانشآموزان برگزار میشود.
پورثانی با بیان اینکه استعدادیابی دانشآموزان در سکویی به نام «کارینو» در تابستان امسال انجام میشود گفت: دانشآموزان جذب شده در این کارینو در رشتههای فرهنگی، قرآنی و تربیتی توانمند میشوند. همچنین نهضت ویژه اردویی به نام «اردو نو» نیز در ۱۵ استان کشور انجام میشود.
اقتصادنیوز: یک هفته باقی مانده به انتخابات ریاست جمهوری، نامزدها به مسئله آموزش و پرورش ورود کرده و از طریق شبکههای تلویزیونی و فضای مجازی به بیان دیدگاهها و اولویتهای دولت احتمالی خود در این حوزه پرداختند و از مشکلات مدیریتی تا طراحی نظام تحصیلی جدید و رفع اختلافات و حتی اصلاح صندوق ذخیره فرهنگیان گفتند.
وی با بیان اینکه در برنامه هفتم توسعه بحث استفاده از ظرفیتهای مدارس در ایام تعطیلی مدارس به عنوان یک حکم و تکلیف آمده است اظهارکرد: مدرسه تعطیل میشود اما تربیت تعطیل نمیشود، دانشآموزان در فصل تابستان فرصت بیشتر و اوقات فراغت خاصتری دارند تا با بهره گیری از محیطهای یادگیری، علایق خود را جهت دهند.
∎