شناسهٔ خبر: 67236217 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

حل مشکل بورس در سه روز معلوم است که وعده پوشالی است

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما باید به جای انتخاب جناحی، از کارشناسان واقعی استفاده کنیم.

صاحب‌خبر -
مناظره | پزشکیان: حل مشکل بورس در سه روز معلوم است که وعده پوشالی است
کد خبر: 663838
|
۱۴۰۳/۰۳/۲۸ ۲۳:۲۴:۰۴

پزشکیان در بخش بعدی حرف‌های در واکنش به اظهارات قاضی‌زاده هاشمی گفت: چه کسی گفته که ما به خارج دل بسته ایم؟ من گفتم که ابتدا باید در داخل اجماع و همدلی داشته باشیم. باید اول اختلافات بین خود را حل کنیم. نباید بگوییم عده‌ای عقل کل هستند و مابقی اجنبی هستند. مردم ایران هستند که می‌توانند مشکل را حل کنند و نه یک گروه برگزیده مدعی! حل مشکل بورس در سه روز معلوم است که وعده پوشالی است.

وی افزود: نقدهای ما باعث این نشده است که قدردان زحمات شهید رئیسی نباشیم و آنها را نادیده بگیریم. عدم حل مشکلات در زمان ایشان به مسائل علمی و اختلافات داخلی بازمی‌گردد.

این نامزد انتخابات با بیان اینکه دولت است که تورم ایجاد می‌کند، گفت: دولت نباید کسری بودجه خود را به مجلس بیاورد و در بانک‌ها خلق پول بی‌پشتوانه کنیم. نباید شب بخوابیم و صبح بیدار شویم و ببینیم که قدرت خریدمان از بین رفته است. امروزه معلمان و بازنشستگان ما شرمنده خانواده خود شده و برای امرار معاش در تاکسی اینترنتی کار می‌کنند.

وی یادآور شد: برای آنکه کسری بودجه رفع شود، باید کنترل هزینه انجام دهیم. کنترل هزینه با اصلاح نظارت، افزایش شفافیت در هزینه‌ها و حذف هزینه‌های اضافی است. اولین کاری که دولت می‌کند این است که با ایجاد تعهدات دستور به چاپ پول به بانک‌ها می‌دهد. برای وام‌ها دستور داده می‌شود و با چاپ پول وام می‌دهند که این مشکلات باید با اصلاح ساختاری حل شود.

 

نظر شما