شناسهٔ خبر: 67140975 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

سازمان ملل: خشونت علیه کودکان در سال 2023 به اوج خود رسید

صاحب‌خبر -

شفقنا- سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کرد: در هنگامه جنگ در غزه و سودان، خشونت علیه کودکان در جهان به یک رکورد رسیده است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ فرانس24 نوشت: گزارش سالانه سازمان ملل متحد با عنوان «کودکان در درگیری‌های مسلحانه» ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع (RSF) این کشور را به دلیل «کشتن و معلول کردن کودکان و حمله به مدارس و بیمارستان‌ها» در لیست سیاه قرار داد. ارتش اسرائیل و همینطور دو گروه فلسطینی حماس و جهاد نیز در این لیست قرار گرفتند.

در گزارش آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل که قرار است روز پنجشنبه منتشر شود، آمده است: «در سال 2023، خشونت علیه کودکان در درگیری‌های مسلحانه به سطوح بسیار بالایی رسید و تخلفات شدید 21 درصد افزایش یافت.»

سازمان ملل در سال گذشته 30705 تخلف انجام شده علیه کودکان شامل 5301 قتل، 6348 جراحت، 8655 مورد از کودکانی که در درگیری‌ها به کار گرفته شده‌اند، 5205 مورد محرومیت از دسترسی بشردوستانه و 4356 آدم ربایی را تأیید کرده است.

یک مقام ارشد سازمان ملل که نخواست نامش فاش شود، گفت: ما هرگز به اندازه سال گذشته تعداد زیادی از موارد نقض علیه کودکان را ثبت نکرده بودیم.

در این گزارش آمده است که درگیری در خاورمیانه منجر به افزایش 155 درصدی تخلفات شدید علیه کودکان شده است.

این خبر را در فرانس24 ببینید

نظر شما