شناسهٔ خبر: 6700121 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مدیرکل امور اجتماعی استانداری مازندران مطرح کرد

نقش آموزش در پیشگیری از اعتیاد

مدیرکل امور اجتماعی استانداری مازندران گفت: دولت به‌تنهایی توان کنترل پیشگیری از اعتیاد را ندارد و در این راستا باید آموزش‌ها در سطح مدارس، دانشگاه‌ها و صدا و سیما انجام شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائم‌شهر، علی شادمان امشب در دومین همایش استانی «فریاد مرگ اعتیادهای مدرن جهان» اظهار کرد: مازندران دارای 3 میلیون و 170 هزار نفر جمعیت است که باید در این راستا اهمیت پیشگیری از اعتیاد با نیروهای آموزش‌دیده مورد توجه واقع شود.

وی با بیان اینکه با هماهنگی و هم‌نوایی دستگاه‌های مختلف اجتماعی، به‌ویژه سازمان‌های مردم‌نهاد، نماد بسیار مناسبی برای پیشگیری از اعتیاد در جامعه است، افزود: امروز دنیا برای رفع مشکلات اجتماعی به کمک نهادهای مختلف اجتماعی نیاز دارد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری مازندران با اشاره به اینکه بالای 70 درصد جمعیت ایران بین 15 تا 65 سال سن، نقش محوری در توسعه جامعه بر عهده دارند، تصریح کرد: امروز خوابگاه‌ها با مشکلات اعتیاد به موادمخدر دست و پنجه نرم می‌کنند.

این مسئول با بیان اینکه به پیشگیری از اعتیاد قشر تحصیل‌کرده توجه ویژه‌ای شود، ادامه داد: امروزه به‌دلیل اعتیاد به موادمخدر آمار طلاق نیز در جامعه افزایش پیدا کرده که باید برای پیشگیری در این راستا اقدامات لازم انجام شود.

شادمان با تاکید به اینکه امروزه خانواده‌ها برای رفع مشکلات حیطه اعتیاد به موادمخدر به آگاهی لازم رسیده‌اند و همه تلاش خود را به کار می‌گیرند، بیان کرد: دولت به‌تنهایی توان کنترل پیشگیری از اعتیاد را ندارد و در این راستا باید آموزش‌ها در سطح مدارس، دانشگاه‌ها و صدا و سیما انجام شود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران تصریح کرد: یکی از وظایف مهم هلال‌احمر تسکین آلام بشری و کمک به سلامت جامعه و دفاع از ارزش‌های انسانی است.

مهدی ولی‌پور با بیان اینکه هلال‌احمر به‌عنوان سازمان عملیاتی به‌دنبال راهکارهای اجرایی است، گفت: در بحث استراتژیک‌های بین‌المللی با شعار نجات افراد دیگر تا سال 2020 میلادی راهبردهایی را همه به صلیب سرخ‌ها و هلال‌احمر اعلام می‌کنند.

انتهای پیام/3141/ن30/ظ1004

نظر شما