شناسهٔ خبر: 66800671 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

از ریاض سومین شهر برتر جهان تا امارات در میان 3 مرکز برتر جهانی در تجارت کالا از ریاض سومین شهر برتر جهان تا امارات در میان 3 مرکز برتر جهانی در تجارت کالا

البیان: امارات در میان 3 مرکز برتر جهانی در تجارت کالا امارات با تقویت موقعیت خود به عنوان یک چهره برجسته در نقشه تجارت بین المللی کالا توانست رتبه دوم را در شاخص تجارت کالا حفظ کرد. با توجه به تحولات کنونی در صحنه بین‌المللی که به دلیل تنش‌های ژئوپلیتیکی، پیامدهای کلان اقتصادی و تغییر ساختار

صاحب‌خبر -

البیان:

 امارات در میان 3 مرکز برتر جهانی در تجارت کالا 

امارات با تقویت موقعیت خود به عنوان یک چهره برجسته در نقشه تجارت بین المللی کالا توانست رتبه دوم را در شاخص تجارت کالا حفظ کرد.

با توجه به تحولات کنونی در صحنه بین‌المللی که به دلیل تنش‌های ژئوپلیتیکی، پیامدهای کلان اقتصادی و تغییر ساختار زنجیره‌های تامین، شاهد تقاضای فزاینده برای مدل تمرکز منطقه‌ای هستیم. 

بر این اساس، امارات متحده عربی به تقویت 77 درصدی سلطه خود در مقوله عوامل منابع کالایی ادامه داد و به لطف منابع غنی نفت خود، عملکرد بسیار بهتری از بقیه مراکز تجاری جهانی داشت. 

فریال احمدی، مدیر عامل مرکز چند کالای دبی گفت: رتبه امارات به عنوان یکی از برجسته ترین مراکز در تجارت بین المللی کالا، گواه محکمی بر مقاومتی است که این کشور در مواجهه با آن از آن برخوردار است.

 

الخلیج اونلاین: 

برنامه‌ریزی عمان برای ساخت 6 فرودگاه جدید 

عمان برای افزودن ۶ فرودگاه جدید به کشور که انتظار می‌رود تا سال‌های ۲۰۲۸ و ۲۰۲۹ از آن بهره‌برداری کند، برنامه‌ریزی می‌کند.

عمان قصد دارد شمار مسافران در کشور را به حدود 50 میلیون مسافر در سال برساند. نایف بن علی العبری، رئیس سازمان هواپیمایی عمان گفت که کار طراحی فرودگاه‌های جدید طی سال جاری آغاز شده است.

وی در حاشیه کنفرانس آینده هواپیمایی در ریاض گفت که عمان قصد دارد ۱۳ فرودگاه برای تقویت بخش حمل و نقل داخلی و گردشگری در سراسر کشور راه‌اندازی کند.

وی اشاره کرد که این فرودگاه‌ها به چشم‌انداز عمان برای افزایش شمار مسافران از ۱۷ میلیون در حال حاضر به ۵۰ میلیون مسافر تا ۲۰۴۰ کمک می‌کند.

 

خبرگزاری رسمى بحرین: 

سفر  پادشاه بحرین به روسیه و چین 

حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین و رئیس دور کنونی اتحادیه عرب امروز چهارشنبه عازم مسکو می‌شود. بن عیسی بنا به دعوت ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در راستای انجام مذاکرات درباره همکاری دوجانبه دو کشور دوست، تحولات اوضاع منطقه‌ای و بین‌المللی جاری و نتایج سی و سومین نشست اتحادیه عرب که در تاریخ 16 مه در منامه برگزار شد، عازم روسیه می‌شود.

وی پس از مسکو بنا به دعوت «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین و برای حضور در جلسه افتتاحیه کنفرانس همکاری کشورهای عربی و چین، به پکن سفر خواهد کرد.

 

عکاظ عربستان:  

ریاض سومین شهر برتر جهان

گزارش منتشر شده توسط آکسفورد اکونومیکس نشان می‌دهد که پایتخت عربستان سعودی (ریاض) پس از لندن و توکیو در بین 1000 شهر برتر جهان از نظر سرمایه انسانی در رتبه سوم قرار دارد و امارت ابوظبی در رتبه هشتم قرار دارد.

بر اساس گزارش این سازمان ریاض ز جمعیتی متنوع و جوان بهره می برد که نشان می دهد بسیاری از مهاجران به آنجا رفته اند تا به نیروی کار در مرکز تجاری رو به رشد آن بپیوندند.

این بنیاد اعلام کرد شهرهایی که از نظر سرمایه انسانی در سطح جهانی جایگاه پیشرو دارند، مراکز آموزش عالی و نوآوری در فعالیت های تجاری هستند که به آنها کمک می کند تا پایگاه جمعیتی متنوع با سطح تحصیلات بالا را جذب کنند.

 

الجزیره : 

وعده نفتى عربستان  به ژاپن

وزارت خارجه ژاپن اعلام کرد محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی در مذاکره با «فومیو کیشیدا» نخست وزیر ژاپن از طریق ویدئو کنفرانس، وعده داد ریاض به عرضه نفت پایدار به ژاپن ادامه دهد.

وزارت خارجه ژاپن با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، محمد بن سلمان به نخست وزیر ژاپن گفت: عربستان سعودی همچنان به عرضه پایدار نفت خام به ژاپن متعهد است و قصد دارد در زمینه‌های دیگر نیز از جمله انرژی پاک با ژاپن همکاری کند.

در این بیانیه آمده است، نخست وزیر ژاپن به بن سلمان گفته است کشورش انتظار دارد عربستان سعودی همچنان در دستیابی به ثبات در بازار جهانی نفت، از جمله افزایش تولید، پیشرو باشد و به ایفای نقش خود ادامه دهد.

 

منبع: sharghdaily-931715

نظر شما