شناسهٔ خبر: 66798079 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

طعنه بی بی به بایدن/ مقایسه تلفات گرسنگی در غزه و آمریکا

اقتصادنیوز: نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در اظهاراتی عجیب گفت تعداد کسانی که در غزه از گرسنگی از دنیا رفته‌اند، از کسانی که در آمریکا از گرسنگی مرده‌اند، کمتر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به احتمال صدور حکم بازداشت خود در دیوان کیفری بین‌المللی به اتهام جنایت علیه بشریت و ایجاد قحطی در غزه مدعی شد تعداد فلسطینی‌هایی که به دلیل گرسنگی در غزه به شهادت رسیده‌اند، بسیار کمتر از تعداد آمریکایی‌هایی است که از گرسنگی می‌میرند.

در روز دوشنبه «کریم خان» دادستان ارشد دیوان کیفری بین‌المللی گفت این دادگاه به دنبال صدور حکم بازداشت برای چهره‌های مرتبط با درگیری‌های اخیر غزه است، از جمله «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم و «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی. این درخواست که به دلیل متهم شدن این مقامات به جنایت علیه بشریت درخواست شده، واکنش‌های فراوانی را در پی داشت، از جمله از سوی آمریکا که شدیداً با آن مخالفت کرد.

این دادستان گفت شواهد فراوانی وجود دارد که نشان می‌دهد این مقامات صیونیست در «گرسنگی‌دادن به غیرنظامیان به عنوان یک ابزار جنگی» و جنایت علیه بشریت گناهکار هستند.

خبر مرتبط
چین اولویت اصلی در غزه را مشخص کرد

اقتصادنیوز: «وانگ ون‌بین» سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به اعلام دولت‌های اسپانیا، نروژ و ایرلند مبنی بر به‌رسمیت‌شناختن رسمی کشور فلسطین اعلام کرد چین معتقد است اولویت اصلی در غزه اجرای موثر قطعنامه ۲۷۲۸ شورای امنیت سازمان ملل و تضمین آتش‌بس فوری است.

او همچنین نتانیاهو را به ممانعت از تحویل محموله‌های بشردوستانه به غیرنظامیان غزه متهم کرد، اتهامی که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی شدیدا با آن مخالفت است.

این در حالی است که روزنامه گاردین سه‌شنبه گزارش داد ارتش رژیم صهیونیستی اطلاعات کامیون‌های کمک‌رسانی به غزه از جمله موقعیت مکانی آن‌ها را به‌صورت مخفیانه به شهرک‌نشینان صهیونیست انتقال می‌دهد تا آن‌ها محموله‌های کمکی را تخریب کنند.

نتانیاهو دیوان کیفری بین‌المللی را به یهودستیزی متهم کرد و مدعی شد که این نوع تهمت‌ها از دیرباز به قوم یهود زده شده و حالا هم ماجرا همین است. این در حالی است که نهادهای حقوق بشری و سازمان ملل تاکید دارند میزان کمک‌های بشردوستانه‌ای که به مردم غزه می‌رسد به هیچ وجه پاسخگوی نیاز آن‌ها نیست.

خبر مرتبط
پرسه بی هدفی اسرائیل در غزه/ نتانیاهو به کدام هدفش رسیده است؟

اقتصادنیوز : رئیس پیشین سازمان جاسوسی خارجی رژیم صهیونیستی (موساد) با انتقاد از بی‌هدف بودن ارتش این رژیم در نوار غزه گفت که نظامیان در این منطقه قدم می زنند.

به گفته مقامات غزه، دست‌کم ۳۲ نفر از جمله ۲۸ کودک بر اثر گرسنگی و سوءتغذیه در غزه از دنیا رفته‌اند. سازمان ملل در ماه مارس هشدار داد که ۷۰ درصد از جمعیت ۲.۳ میلیون نفری غزه با گرسنگی فاجعه‌بار مواجه هستند و اگر فورا به وضعیت این باریکه رسیدگی نشود، روزانه از هر ۱۰ هزار فلسطینی، ۲ نفر به دلیل گرسنگی، سوءتغذیه یا بیماری جان خود را از دست می‌دهد.

 

نظر شما