شناسهٔ خبر: 66796861 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

توتال از فرانسه مهاجرت می کند؟

اقتصادنیوز: رئیس جمهور فرانسه در مصاحبه ای که روز چهارشنبه منتشر شد، در پاسخ به سوالی درباره احتمال فهرست شدن شرکت بزرگ نفتی «توتال انرژی» در آمریکا، گفت: فرانسه از شرکت‌هایی حمایت می‌کند که به این کشور اعتقاد دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا،  شرکت «توتال انرژی» که یکی از ارکان شاخص «کک ۴۰» فرانسه است، یکی از بزرگترین شرکت‌های نفتی جهان و عامل مهم نفوذ فرانسه به شمار می‌رود. تغییر مکان فهرست شدن «توتال»، ضربه‌ای به پرستیژ پاریس به عنوان مرکز تجارت بین المللی خواهد بود.

امانوئل مکرون به مجله فرانسوی اکسپرس گفت: فرانسه همراه کسانی است که به فرانسه باور دارند، نه دیگران. تصور نمی‌کنم «توتال»، تاکنون وقتی که به بازارهای صادراتی رفته، درباره فرانسوی بودن شکایتی داشته است. به نفع «توتال» است که در فرانسه بماند.

«توتال انرژی» که به دلیل ردپای کربن و سود بادآورده از انرژی، همواره در کانون توجهات عمومی قرار دارد، در شرایط حساسی در کشور خود است.

خبر مرتبط
اذعان خبرگزاری فرانسه به خشم اسرائیل از همراهی مردم ایران با شهید رئیسی

اقتصادنیوز :خبرگزاری فرانسه در گزارشی با اشاره به حضور گسترده مردم ایران در مراسم‌های وداع با رئیس‌جمهور شهید ایران و همراهانش که در سانحه سقوط بالگرد جان خود را حین خدمت از دست دادند، همچنین پیام‌ها و اقدامات بین‌المللی برای تسلیت و ادای احترام، نوشت که رژیم صهیونیستی از این واکنش‌ها به خشم آمده است.

پاتریک پویانه، مدیرعامل شرکت «توتال انرژی» در ۲۶ آوریل به تحلیلگران گفت: «توتال انرژی» با جدیت، در حال بررسی امکان فهرست شدن مقدماتی در بازار بورس نیویورک است تا دسترسی راحت تر به سرمایه‌گذاران آمریکایی را تضمین کند.

خبر مرتبط
مشارکت نظامی فرانسه در اوکراین پای پاریس را به جنگ باز می کند؟

اقتصادنیوز: مدیر اداره اروپایی وزارت خارجه روسیه گفت حضور فرانسه در درگیری اوکراین به صورت رسمی، پاریس را به طرف درگیری تبدیل می‌کند و خطر افزایش درگیری بین قدرت‌های اتمی را افزایش می‌دهد.

پویانه گفت: ما سهامداران آمریکایی بیشتر و بیشتر و سهامداران اروپایی از جمله سهامداران فرانسوی کمتری داریم که شاید به خاطر بحث بر سر مسائل محیط زیستی، اجتماعی، حاکمیتی است. وی تاکید کرد: اگر شرکتش بخواهد وارد وال استریت شود، همچنان حضورش را در بورس فرانسه حفظ خواهد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، پویانه گفت: تا سپتامبر به هیات مدیره درباره این طرحها، گزارش خواهد داد.

 

برچسب‌ها:

نظر شما