شناسهٔ خبر: 66794712 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

الجزیره: اسرائیل بمباران غزه را تشدید کرد و تعداد کودکان شهید از 15000 نفر گذشت

صاحب‌خبر -

شفقنا- با تشدید بمباران‌های اسرائیل به مناطق مختلف نوار غزه، ده‌ها فلسطینی به شهادت رسیدند، این در حالی است که هلال احمر فلسطین تأیید کرد که تعداد شهدای کودک از ابتدای جنگ تاکنون از 15 هزار نفر فراتر رفته است.

به گزارش شفقنا؛ خبرنگار شبکه الجزیره گفت: «در حمله‌ای که تجمع آوارگان در شهر زوایده در مرکز نوار غزه را هدف گرفت، 10 نفر از جمله یک زن باردار و جنین او شهید شده‌اند».

خبرنگار الجزیره افزود: «اجساد تعدادی از شهدا از جمله یک مادر و جنین او و مجروحانی که حال برخی از آنها وخیم گزارش شده است، به بیمارستان شهدای الاقصی منتقل شد و این پس از آن صورت گرفت که نیروهای اشغالگر کارخانه‌ای را که محل اسکان آوارگان در منطقه زوایده در مرکز نوار غزه بود، بمباران کردند».

این خبرنگار همچنین گفت که هواپیماهای اسرائیلی و توپخانه محله البرازیل، اردوگاه یبنا و الشابوره در مرکز رفح در جنوب نوار غزه و محله السلام در جنوب شهر را بمباران کردند و همچنان درگیری‌های بزرگی بین مقاومت فلسطین و نیروهای ارتش اسرائیل در این شهر در جریان است.

در شمال نوار غزه نیز، در بمباران رژیم اسرائیل که خانه ای برای خانواده الشوبکی در منطقه الصحابه در مرکز شهر غزه را هدف قرار داد، چهار فلسطینی شهید و بیش از 20 نفر از جمله زنان و کودکان مجروح شده‌اند.

خبرنگار الجزیره در اردوگاه جبالیا گفت: «بمباران خانه‌ای در منطقه بیر نعجا توسط رژیم صهیونیستی شش شهید و تعدادی مجروح و مفقود برجای گذاشت».

این خبرنگار همچنین افزود: «نیروهای اشغالگر برای سومین روز متوالی به محاصره بیمارستان العوده ادامه می دهند».

این در حالی است که بیمارستان کمال عدوان و مناطق اطراف آن در بیت لاهیه در شمال نوار غزه مورد بمباران رژیم اسرائیل قرار گرفت که کارکنان را بر آن داشت تا به سرعت بیماران و مجروحان را زیر گلوله‌های سنگین تخلیه کنند.

از سوی دیگر ارتش اسرائیل بامداد امروز اعلام کرد که یک سرباز در نبردها در شمال نوار غزه به شدت مجروح شده، این در حالی است که روز گذشته ارتش اسرائیل از مجروحیت شدید سه سرباز خود در نوار غزه خبر داد و گفت که نیروهای لشکر 98 در منطقه جبالیا و لشکر 99 در مرکز نوار غزه در حال نبرد هستند و در منطقه رفح نیز، نیروهای لشکر 162 به عملیات نظامی خود ادامه می‌دهند.

در همین رابطه، هلال احمر فلسطین در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که بیش از 15 هزار کودک از آغاز جنگ اسرائیل در نوار غزه در هفتم اکتبر گذشته تاکنون به شهادت رسیده‌اند.

سازمان ملل متحد هشدار داد که نوار غزه در حال تبدیل شدن به قبرستان کودکان است و خواستار آتش بس فوری برای حفاظت از آنها شد.

این سازمان همچنین گفت که تعداد کودکان کشته شده در غزه – در ماه‌های گذشته – از درگیری های جهان در چهار سال گذشته بیشتر است.

از هفت اکتبر 2023، اسرائیل با حمایت مطلق آمریکا جنگی ویرانگر را علیه غزه به راه انداخته است که بیش از 115 هزار فلسطینی کشته و زخمی برجای گذاشته است که اکثر آنها کودک و زن هستند و حدود 10 هزار نفر نیز مفقود شده‌اند.

اسرائیل با وجود صدور قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای توقف فوری جنگ و علیرغم اینکه دیوان بین المللی دادگستری از آن خواسته است اقدامات فوری برای جلوگیری از اقدامات “نسل کشی” و بهبود وضعیت بشردوستانه اتخاذ کند، به جنگ در غزه ادامه می دهد.

این خبر را در وبگاه شبکه الجزیره ببینید

نظر شما