شناسهٔ خبر: 66794117 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

لیگ فشرده شد، سرنوشت قهرمانی عوض می شود؟

در فوتبال ما معمولا برنامه‌ریزی ها غیرکارشناسی است و این‌طور به نظر می رسد که تلاش می کنند فقط لیگ را به پایان برسانند.

صاحب‌خبر -
لیگ فشرده شد، سرنوشت قهرمانی عوض می شود؟
کد خبر: 661009
|
۱۴۰۳/۰۳/۰۲ ۰۹:۵۰:۱۵

سازمان لیگ با هماهنگی فدراسیون تصمیم گرفت با برگزاری بازی‌های سه هفته پایانی با فاصله زمانی ۴ روز یک بار لیگ برتر را تا تاریخ ۱۲ خرداد ماه به اتمام برساند.

به گزارش روزنامه اعتماد، بر همین اساس هم برنامه جدید لیگ برتر اعلام شد و طبق آن، هفته بیست و هشتم لیگ برتر در ۴ خرداد ماه و هفته بیست و نهم در تاریخ ٨ خرداد و همچنین هفته سی‌ام (آخر) در تاریخ ۱۲ خرداد برگزار می‌شود. جالب اینکه یک روز پس از اتمام لیگ، فیفادی را در پیش داریم و این یعنی بازیکنان ملی‌پوش شاغل در لیگ برتر باید بلافاصله خودشان را آماده حضور در تیم ملی کنند.

اما فشردگی لیگ در کشورهای صاحبنام فوتبال مثل انگلیس کاملا طبیعی است و تیم‌های انگلیسی حتی در روزهای اول سال میلادی هر سه روز درمیان هم بازی کردند و مشکلی هم ندارند، چراکه بازیکنان حرفه‌ای شاغل در لیگ برتر به لحاظ بدنی و حتی ژنتیک قابل قیاس با بازیکنان ما نیستند، ضمن اینکه امکانات پزشکی و ریکاوری و چمن‌های خوب در این کشور و همچنین خودمراقبتی بازیکنان، آنها را از خطرات ناشی از بروز اتفاقاتی غیرقابل پیش‌بینی شده مثل مصدومیت دور نگه می‌دارد. 

در لیگ‌ برتر ما اگر تیم صدرنشین را از این حیث ملاک قرار دهیم و بخواهیم مقایسه کوچکی با تیم‌های انگلیسی کنیم، شرایط سخت‌افزاری در همین ابتدا ترمز مباحث فنی را می‌کشد! استقلال در سه بازی باقی‌مانده‌اش باید در دو بازی خارج از خانه بازی کند با تیم‌های نساجی و پیکان که از وضعیت چمن‌های این دو تیم که مطلع هستید! دیگر بحثی می‌ماند؟ 

برگزاری بازی هر چهار روز یک بار در زمین‌های بی‌کیفیت برای بازیکنان تمام تیم‌ها ریسک ‌مصدومیت خواهد داشت‌. از آن گذشته زمان‌بندی بدنسازی باشگاه‌های ما که چندان هم علمی نیست با برنامه‌ریزی جدید سازمان لیگ زاویه دارد‌. لیگ فرسایشی ما همین‌طوری هم به لحاظ بدنی بازیکنان را دچار چالش کرده حالا درنظر بگیرید استرس قهرمانی یا ترس از سقوط هم به این وضعیت آمادگی جسمانی و چمن‌های ناهموار اضافه شود. چه خواهد شد!

در فوتبال ما معمولا برنامه‌ریزی‌ها غیرکارشناسی است و این‌طور به نظر می‌رسد که تلاش می‌کنند فقط این لیگ را به پایان برسانند و سلامت بازیکنان و سطح‌ کیفیت بازی‌ها در اولویت‌های بعدی فدراسیون‌نشینان قرار دارد اما این بار به خاطر واقعه‌ای غیرقابل پیش‌بینی این برنامه‌ریزی به‌هم ریخته. 

البته می‌توان به روزهای ابتدای لیگ برگشت و درنظر گرفت که می‌شد آن زمان تصمیمات بهتری گرفت، ولی خب مسوولیت برنامه‌ریزی لیگ با نفراتی بود که حالا پای یکی از مدیران اصلی‌اش درگیر پرونده فساد است و خب طبیعتا نتیجه چیز بهتری نمی‌توانست از آب در بیاید. 

 

نظر شما