شناسهٔ خبر: 66786155 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: پارس نیوز | لینک خبر

بازار ارز آرام گرفت

نرخ ارز که پس از وقوع سانحه بالگرد حامل رئیس‌جمهور، در شب هنگام و ساعات تعطیل بازار هم با سودجویی دلالان در فضای مجازی روند افزایشی گرفته بود،از صبح دیروز کاهشی شد و امروز هم در شرایطی آرام قرار داشت و کانال ۵۸ هزار تومان را حفظ کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پارس نیوز ، یکشنبه هفته جاری، بالگرد حامل سید آیت الله ابراهیم رئیسی و هیئتی از همراهان او از جمله وزیر امور خارجه،‌ امام جمعه و استاندار آذربایجان شرقی و پنج تن دیگر، دچار سانحه شده و به‌دنبال این سانحه، نرخ ارز که در روزهای پیش از آن تا ۵۷ هزار تومان هم کاهش یافته بود، با افزایش مواجه شد و حتی در ساعات تعطیلی بازار ارز، در کانال‌های تلگرامی تا ۶۲ هزار تومان هم بالا رفت.

اما روز گذشته از هیجانات بازار ارز کاسته شد و دوباره بازار روند نزولی به خود گرفت و بار دیگر به کانال ۵۰ هزار تومان برگشت و در محدوده ۵۷ تا ۵۸ هزار تومان قیمت‌گذاری شد.

مشاهدات میدانی امروز (سه شنبه یکم خرداد ۱۴۰۳) نیز از بازار غیررسمی ارز حاکی از آن است که دلار در محدوده ۵۸ هزار تومان قرار دارد؛ به‌طوری که فروشندگان غیررسمی در میدان فردوسی، دلار را به قیمت ۵۸ هزار تومان می‌خرند و تا ۵۸ هزار و ۸۰۰ هزار تومان هم می‌فروشند.

قیمت یورو نیز در محدوده ۶۴ هزار تومان قرار داد و دلالان بازار، این ارز را ۶۴ هزار تومان می‌خرند و ۶۴ هزار و ۵۰۰ تومان می‌فروشند.

مقام معظم رهبری روز گذشته در واکنش به سانحه رخ‌داده برای بالگرد حامل رییس جمهور تاکید کردند که ملت ایران نگران و دلواپس نباشند، هیچ اختلالی در کار کشور به وجود نمی‌آید. مسئولین با جدیت چند برابری مشغول کارهای خودشان هستند. 

همچنین مسئولان دولت بر ادامه روند معمول امور کشور تاکید داشتند. به گفته سید احسان خاندوزی - سخنگوی اقتصادی دولت سیزدهم - در جلسه فوق‌العاده هیات وزیران که روز گذشته برگزار شد، در تامین کالاهای اساسی، انرژی و سوخت، خدمات پولی و مالی هیچ مشکلی وجود ندارد و در حوزه پرداخت مالی نیز بودجه‌ریزی خزانه‌داری تمام حقوق‌های کارکنان دولت و بازنشستگان و یارانه‌های نقدی پرداخت شده است.

گفتنی است؛ در مرکز مبادله ایران، در حال حاضر اسکناس دلار بدون تفاوت نسبت به روز گذشته، ۴۴ هزار و ۸۱۱ تومان مبادله می‌شود و قیمت دلار حواله نیز ۴۱ هزار و ۸۴۰ تومان است. همچنین اسکناس یورو در مرکز مبادله با کمی کاهش نسبت به روز گذشته، ۴۸ هزار و ۶۶۴ تومان مبادله می‌شود و نرخ حواله یورو نیز به ۴۵ هزار و ۴۳۸ تومان رسیده است.

اسکناس درهم نیز بدون تفاوت در مقایسه با روز گذشته ۱۲ هزار و ۲۰۱ تومان به فروش رفت و حواله درهم نیز مانند دروز ۱۱ هزار و ۳۹۲ تومان قیمت‌گذاری شد.

منبع : ایسنا

نظر شما