شناسهٔ خبر: 66784421 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

اجرای طرح شهید عجمیان در ۸۱۰ مدرسه گلستان/ هر هفته یک مدرسه تحویل می‌شود

مدیرکل نوسازی مدارس استان گلستان با اشاره به اینکه هم اینک احداث ۱۰۶ فضای آموزشی و پرورشی در گلستان در حال اجرا است؛ گفت:هر هفته یک مدرسه در گلستان افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

وحید فراهی، مدیرکل نوسازی مدارس استان گلستان در گفتگو با خبرنگار دانشجو اظهارکرد: سرانه فضای آموزشی در ابتدای دولت سیزدهم در گلستان ۴.۶ مترمربع بود که در حال حاضر به ۴.۹ مترمربع رسیده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان گلستان با بیان این که میانگین سرانه فضای آموزشی درکشور ۵.۲۲ است، افزود: پیش بینی می‌شود که میانگین سرانه در گلستان در پایان سال جاری به ۵ مترمربع برسد.

وی گفت: در سال ۱۴۰۲ به طور میانگین روزانه هشت هزار و ۲۲۰ میلیون ریال برای ساخت مدرسه در استان هزینه شده و هر هفته یک مدرسه افتتاح شده است.

طبق گفته فراهی در حال حاضر ۱۰۶ فضای آموزشی و پرورشی در گلستان در حال اجرا است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان گلستان با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان، عنوان کرد: تاکنون بیش از۸۰ درصد از تعهدات سفر اول در زمینه احداث فضا‌های آموزشی محقق شده و مجموع مبلغ اعتبارات در سفر دوم هم ۹ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال بوده که نسبت به سفر اول تقریباً ۳.۵ درصد رشد داشته است.

وی گفت: مهم‌ترین دستاورد سفر دوم رئیس جمهور به گلستان، تسریع در تکمیل مدارس خیّرساز و شروع دوباره بهسازی و تکمیل اردوگاه بزرگ دانش آموزی جزیره آشوراده است.

فراهی بیان کرد: اولین استخر دانش آموزی شرق گلستان پس از ۱۰ سال، در سفر دوم رئیس محترم جمهور به گلستان افتتاح شد و همچنین ۶ پروژه بزرگ مقیاس پس از سال‌ها توقف در استان به بهره برداری رسید.

مدیرکل نوسازی مدارس استان گلستان افزود: در حوزه خرید و توزیع تجهیزات آموزشی هنرستانی و گرمایشی هم رشد ۵ برابری از ابتدای دولت تاکنون داشتیم و مجموع اعتبارات تاکنون به عدد  یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال رسیده است.

وی اضافه کرد: در طرح شهید عجمیان بیش از ۸۱۰ مدرسه با سه هزار کلاس درس با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۲ بهسازی و تعمیر شد.

نظر شما