شناسهٔ خبر: 66783688 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

هرتزوگ: عادی‌سازی روابط با عربستان یک تغییر تاریخی در قوانین بازی است

صاحب‌خبر -

شفقنا- «اسحاق هرتزوگ»، رئیس‌ اسرائیل، عادی‌سازی روابط با عربستان سعودی را «تغییر تاریخی در قواعد بازی» و پیروزی بر «امپراتوری شیطانی ایران» توصیف کرد.

به گزارش شفقنا؛ وبگاه آرتی عربی نوشت: «هرتزوگ در سخنرانی خود در کنفرانس اقتصاد و جامعه “الی هوروویتز” که توسط موسسه دموکراسی اسرائیل برگزار شد، گفت که امکان عادی سازی با پادشاهی عربستان سعودی برای ما فراهم شده است که امیدوارم به طور جدی مورد توجه قرار گیرد».

وی افزود: «دو روز پیش، من با جک سالیوان، مشاور امنیت ملی ایالات متحده ملاقات کردم. عادی سازی گامی است که می‌تواند یک تغییر بزرگ ایجاد کند. این یک تغییر تاریخی در قوانین بازی است و به منزله پیروزی بر امپراتوری شیطانی ایران است».

وی خاطرنشان کرد: «جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده یک چشم انداز فوق العاده ارائه کرد که اروپا را به آسیای جنوب شرقی و ایالات متحده را به استرالیا متصل می‌کند، امپراتوری شیطان از هفت اکتبر در سراسر نیمکره شرقی به دنبال از بین بردن فرصت عادی سازی بود. اما در نهایت نبرد ما فقط علیه حماس نیست. این یک درگیری بزرگ، استراتژیک و تاریخی است. ما باید هر کاری که لازم است برای ادغام در چشم انداز عادی سازی انجام دهیم».

هرتزوگ با بیان اینکه در ماه‌های جنگ با بسیاری از روسای شرکت‌های بین‌المللی دیدار کرده است تأکید کرد این روابط برای ما ضروری است و بخشی از قدرت ملی اسرائیل است و ادامه داد: «دشمن، امپراتوری خبیث ایران، پیروان آن، و مروجین تحریم‌های مختلف به هر طریق ممکن سعی در صدمه زدن به این روابط دارند».

وی به اختلافات داخلی اسرائیل اشاره کرد و گفت: «برای بازسازی ملت و کشور پس از جنگ، باید انسجام و مشارکت اسرائیل و توانایی خود را برای گفت‌وگو با احترام احیا کنیم… باید بدانیم چگونه اختلافات را مدیریت کنیم و اختلافاتی که قبل از هفت اکتبر ما را از هم جدا کرد، از بین نخواهد رفت، اما شیوه “معامله ما با آن باید در دنیای دیروز باقی بماند».

این خبر را در وبگاه آرتی عربی ببینید

نظر شما