شناسهٔ خبر: 66779308 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

یک تحقیق: کابوس‌ها ممکن است نشان‌دهنده یک بیماری جدی باشند

صاحب‌خبر -

شفقنا- محققان قرار گرفتن در معرض اختلالات خواب و کابوس‌های شبانه را با ابتلا به بیماری‌های خودایمنی مانند لوپوس مرتبط دانسته‌اند.

به گزارش شفقنا؛ وبگاه اسکای نیوز عربی نوشت: «محققان دانشگاه کمبریج و کینگز کالج لندن دریافتند که خواب آشفته، کابوس‌ها و توهمات نیز قبل از “شعله ور شدن” لوپوس بوده و علائم در اکثر بیماران مورد بررسی بدتر می شود».

طبق این تحقیق؛ سه نفر از پنج بیمار لوپوس که مورد بررسی قرار گرفتند، سال‌ها قبل از ظهور سایر علائم لوپوس، خواب آشفته در خواب را گزارش کرده بودند و کمتر از 25 درصد از بیماران گزارش کردند که در طول روز دچار توهم شده‌اند، که در 85 درصد تا زمانی که علائم دیگر ظاهر نشده است، رخ نداده است.

این بیماری زمانی رخ می‌دهد که سیستم ایمنی بدن به خود حمله می‌کند و علائم احتمالی مختلفی را ایجاد می‌کند، اما می‌توان آن را با داروهای ضدالتهابی و استروئیدها درمان کرد.

محققان گفتند این یافته‌ها می‌تواند به بیماران این امکان را بدهد که حملات لوپوس را زود تشخیص دهند و به آنها امکان می‌دهد زودتر به دنبال درمان باشند.

محققان تأیید کردند که این «سیستم هشدار اولیه» همچنین می‌تواند به پزشکان در بهبود مراقبت کمک کند و افزودند که درمان زودهنگام می‌تواند در کاهش زمان انتظار در کلینیک‌های لوپوس نیز کمک کننده باشد.

در این مطالعه که امروز در مجله Clinical Medicine منتشر شد، محققان 676 فرد مبتلا به لوپوس و 400 پزشک را مورد بررسی قرار دادند همچنین با 69 فرد مبتلا به بیماری‌های خودایمنی مختلف و 50 پزشک مصاحبه های مفصلی انجام داده‌اند.

این خبر را در وبگاه اسکای نیوز عربی ببینید

 

نظر شما