شناسهٔ خبر: 66778213 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه قدس | لینک خبر

وحید شمسایی، سرمربی تیم ملی فوتسال در گفت وگو با قدس:

قوت قلب ورزشکاران بود

صاحب‌خبر -

تیم ملی فوتسال از جمله تیم‌های ملی بود که با قهرمانی در آسیا و صعود به جام جهانی مورد توجه ویژه رئیس جمهور شهید قرار گرفت. در بخشی از پیام شهید سید ابراهیم رئیسی آمده بود:
«پیروزی مقتدرانه و غرورانگیز تیم ملی فوتسال کشورمان و کسب مقام قهرمانی رقابت‌های جام ملت‏‌های آسیا ۲۰۲۴ در تایلند و اهتزاز پرچم پرافتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، موجب سرافرازی و شادمانی همه ایرانیان ورزش‏‌دوست شد. ‌امیدوارم این پیروزی که در سایه اتکال به خدای متعال و تلاش مستمر ورزشکاران عزیز بدست آمد، در سایر آوردگاه‌های ورزشی نیز تداوم یابد».
در همین رابطه سرمربی تیم ملی فوتسال ایران در گفت وگو با قدس در خصوص شهادت رئیس جمهور ایران و هیئت همراه ‌ایشان گفت: «وقتی خبر را شنیدم شوکه شدم . شب قبل دست به دعا بودیم که خبر خوشی بشنویم و اتفاق تلخی رخ ندهد. اما صبح زود خبر شهادت‌ایشان و همراهانش به همه جا مخابره شد. یکی از تلخ‌ترین شب‌های زندگی‌ام را صبح کردم . آقای رئیسی واقعاً همراه ورزش بود. هروقت مقامی بدست می‌آمد، ‌ایشان بلافاصله واکنش نشان می‌داد. حاج آقا قوت قلب همه ما بود و من از شنیدن خبر شهادت‌ایشان به شدت غمگینم».  سرمربی تیم ملی فوتسال ایران در ادامه صحبت‌های خود گفت: « یکی ازاولویت‌های شهید رئیسی این بود که مردم سرشان با ورزش گرم شود و از کاری که ورزشکاران انجام می‌دهند، لذت ببرند. ‌ایشان می‌گفتند هرچه لازم است برای ورزش هزینه کنیم تا شور و نشاط در جامعه بیشتر شود. نگاه بسیار مثبتی به ورزش داشتند و به دنبال توسعه ورزش بودند. بعد از قهرمانی تیم ملی فوتسال در جام ملت‌های آسیا‌ ایشان اولین نفر قهرمانی ما را تبریک گفتند که این نشان دهنده عشق و علاقه به ورزش به خصوص فوتسال بود». شمسایی افزود: «آیت‌الله رئیسی پای کار ورزش بودند و با دقت تمام جوانب را بررسی می‌کردند و بر توسعه ورزش قهرمانی و اهتزاز پرچم کشورمان در میادین بین‌المللی تأکید داشتند. شروع کار دولت سیزدهم در بخش ورزش با آقای سجادی بود که در حال حاضر هم با آقای هاشمی ادامه دارد. کیومرث هاشمی از مدیران ورزشی و شریف هستند که این انتخاب نشان می‌دهد آقای رئیسی نگاه ویژه‌ای به حوزه ورزش داشتند».
شمسایی با اشاره به اینکه امروز، روز بسیار سختی برای کشورمان است، افزود: « سه سال پیش‌ایشان در روز ولادت آقا علی ابن موسی الرضا(ع) حکم ریاست جمهوری را دریافت کردند و امروز هم در تولد امام رضا (ع) به شهادت رسیدند. ان‌شاءالله با این شهادت دست ما را هم بگیرند».
سرمربی تیم ملی فوتسال ایران عنوان کرد: «‌امیدوارم مسیر توسعه و پیشرفت در فوتسال و ورزش متوقف نشود. هرچند می‌دانم مسئولان ما در سطوح مختلف مسئولیت‌پذیر هستند که اجازه ندهند خللی در رشد کشور و ورزش ایجاد شود. باید با قدرت به کار و فعالیت ادامه بدهیم و اجازه ندهیم خللی ایجاد شود. ‌امیدوارم بازماندگان این عزیزان بدانند که مردم پشت آن‌هاهستند وزحمات شهدا را که در این حادثه از بین ما رفتند، از یاد نخواهند برد». 

خبرنگار: حمیدرضاعرب

نظر شما