شناسهٔ خبر: 66777235 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه قدس | لینک خبر

گفت‌وگو با ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران

فقدان رئیسی و امیرعبداللهیان خسارتی بزرگ برای منطقه است

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران، فقدان رئیس جمهور و وزیر امور خارجه ایران را خسارتی بزرگ برای امت اسلامی، ملت فلسطین و همه برنامه‌های ضداستکباری در منطقه توصیف کرد.

صاحب‌خبر -

ناصر ابوشریف در گفت‌وگو با خبرنگار قدس، ضمن اظهار تأسف شدید از اتفاقی که برای رئیس جمهور فقید ایران و‌ وزیر امور خارجه رخ داد، عنوان کرد: ما شهادت این ابرار را به امت اسلامی، رهبر و ملت عزیز ایران  تسلیت و تعزیت عرض می‌کنیم. 

همه ما عزادار هستیم 
وی در ادامه با تأسی از آیه شریفه انالله و انا الیه راجعون، تصریح کرد: همه ما عزادار هستیم، اما خسارت این اتفاق فقط متوجه ایران نیست، فقدان رئیس جمهور و وزیر امور خارجه ایران خسارتی بزرگ برای امت اسلامی، امت عربی و ملت فلسطین و همه برنامه‌های ضداستکباری در منطقه است. 
نماینده جهاد اسلامی در ایران گفت: آقای رئیسی و وزیر امور خارجه به بهبود روابط در منطقه اعتقاد داشتند و نگاهشان عدم امید به غرب برای کل منطقه بود، این اعتقاد و‌ رویکرد آن‌ها بر کشورهای منطقه به ویژه کشورهایی مانند عربستان سعودی، مصر، اردن، عراق، سوریه، افغانستان و ترکیه تأثیرگذار بود. این سیاست، رویکرد درستی است که مشکلات را کم کرد و سبب پیشرفت اقتصاد در منطقه شد.

ضربه بزرگی برای ملت فلسطین
ابوشریف بر حمایت دولت آیت‌الله رئیسی از ملت مظلوم فلسطین تأکید کرد و متذکر شد: حمایت دولت آقای رئیسی از ملت فلسطین یک حمایت واضح و ثابت بود و این حمایت در واقع از همه جنبش‌های آزادی‌خواهانه در منطقه انجام شد و به عقیده من سیاست موفق و صحیحی بود به همین دلیل فقدان این دو شهید یعنی آیت‌الله رئیسی و امیر عبداللهیان ضربه بزرگی برای ملت فلسطین، امت عربی و امت اسلامی است. 
وی تصریح کرد: موضع آیت‌الله رئیسی و جمهوری اسلامی، موضعی شفاف در مورد آزادی سرزمین‌های اشغالی بود و این را حق ملت فلسطین می‌دانستند و بر مقابله دائمی با رژیم صهیونیستی به خاطر تمام ظلم‌هایی که در حق مردم فلسطین انجام داد، تأکید داشتند. نماینده جهاد اسلامی در ایران در انتها یادآور شد: قضیه فلسطین یک قضیه بشری است و مختص ملت فلسطین، امت اسلامی و عربی نیست، در واقع این دفاع مشروع، حمایت همه عالم را می‌طلبد تا بتوانند در برابر این رژیم آپارتاید نژادپرست ایستادگی کنند، چیزی که آقای رئیسی و امیر عبداللهیان به آن اعتقاد داشتند. 

خبرنگار: معصومه مؤمنیان

نظر شما