شناسهٔ خبر: 66776454 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه قدس | لینک خبر

گفت‌وگو با رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه

شهیدی شریف و ولایتمدار

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان ایشان را ضایعه‌ای بزرگ و جبران‌ناپذیر می‌داند و می‌گوید: تمامی شهدای سانحه اخیر، از افراد خدوم ملت و انقلاب بوده‌اند.

صاحب‌خبر -

یک انسان شریف و قاضی برجسته حجت‌الاسلام هادی صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار ما، شهادت شهدای سانحه اخیر به ویژه آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور محبوب ایران را به حضرت ولیعصر مهدی موعود(عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی و مردم شریف تسلیت می‌گوید و می‌افزاید: این جمع سا‌ل‌های عمرشان را صرف مجاهدت در راه پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و خدمت به مردم کرده بودند.
وی به سابقه آشنایی خود با آیت‌الله رئیسی از سال‌ها قبل اشاره می‌کند و می‌گوید: پیش از آنکه وارد قوه قضائیه شوم با ایشان ارتباط داشتم و از حُسن سلوک این شهید عزیز بهره‌ها می‌بردم. شهید رئیسی ضمن اینکه یک قاضی برجسته بود و سال‌ها بر مسندهای مهم این دستگاه تکیه داشت، انسان بسیار شریفی بود، به گونه‌ای که چه در زمان حضورشان در قوه قضائیه و چه هنگامی که به عنوان ریاست جمهوری خدمت می‌کرد ارتباطات مردمی خود را حفظ کرده بود. حجت‌الاسلام صادقی با بیان اینکه شهید رئیسی سیره علمای سلف را داشت  و ارتباط خوبی با مراجعان برقرار می‌کرد، می‌افزاید: این سیره به ایشان کمک کرده بود تا در وظیفه خطیر ریاست جمهوری نیز وجهه مردمی خود را حفظ کند به گونه‌ای که با همه مردم با آداب و با کرامت برخورد می‌کرد و این خصیصه را باید یکی از ویژگی‌های بسیار مهم، برجسته و منحصر به فرد ایشان ذکر کرد. شهید رئیسی حتی به مخالفان سیاسی خود و با آن‌ها که در عرصه‌های مختلف رقیب ایشان بودند نیز بسیار با احترام برخورد می‌کرد. 
معاون سابق فرهنگی قوه قضائیه، ولایت‌مداری را یکی دیگر از صفات برجسته آیت‌الله رئیسی عنوان می‌کند و می‌گوید: ایشان همواره مطیع امر رهبر معظم انقلاب اسلامی بود به طوری که وقتی حضرت آقا فرمان دادند تا تولیت آستان قدس رضوی را عهده‌دار شوند، اطاعت کرد یا در حالی که کسوت مهم خادم الرضایی را بر تن داشت، فرمان رهبر معظم انقلاب را برای تصدی ریاست قوه قضائیه پذیرفت، سپس با درخواست مکرر مردم وارد عرصه انتخابات ریاست جمهوری شد و با رأی مردم و انتخاب از سوی آن‌ها کمر خدمت به آحاد مردم بست و در تمامی این سال‌ها نیز مطیع اوامر رهبر معظم انقلاب بود. همین موضوع به ایشان کمک می‌کرد تا منسجم و در مسیر درست سیاست‌های کلان کشور حرکت کند. صادقی تلاش‌های آیت‌الله رئیسی در طول دوره ریاست جمهوری‌اش را قابل قدردانی می‌داند و اضافه می‌کند: ایشان در طول سه سال گذشته بسیاری از مشکلاتی را که از پیش به وجود آمده بود کاهش داد برای مثال یکی از این مشکلات مربوط به بدهی‌های کلان دولت بود که در این سه سال اغلب آن‌ها پرداخت شده است. یا با وجود تحریم‌های ظالمانه علیه کشور توانست رشد اقتصادی را رقم بزند. 

خبرنگار: محمود مصدق

نظر شما