شناسهٔ خبر: 66776048 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

احتیاط برای بیت کوین انتظار از اتریوم

اتریوم بیش از 8 درصد رشد| قیمت بیت کوین از ۷۱۰۰۰ دلار عبور کرد

دقایقی پیش قیمت بیت کوین برای اولین بار از ماه آپریل از ۷۱۰۰۰ دلار عبور کرد و به اوج ۷۱۷۸۵ دلاری رسید.

صاحب‌خبر -

بازار گروه بورس: با توجه به گمانه زنی ها در مورد تایید کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده مبنی بر عرضه وجوه قابل معامله اتریوم در پایان این هفته، قیمت ارزهای دیجیتال طی معاملات روز سه شنبه افزایش یافت.

قیمت بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته به ۷۱۷۸۵ دلار هم رسید اما خیلی زود حتی کانال ۷۰ هزار دلاررا از دست داد و هم اکنون در لحظه انتشار گزارش حدود ۶۹۶۰۳ دلار رسید، پس از افزایش ۸ درصدی در معاملات دیروز، اتریوم با ۸.۱ درصد افزایش به ۳۶۴۶.۲۲ دلار رسید، که هم اکنون با قیمت ۳ ۶۴۷ دلار معامله می شود.

بارتوس لیپینسکی، مدیر عامل Cube Exchange، در بیانیه ای به CNBC گفت که قیمت اتریوم مدت کوتاهی پس از انتشار شایعاتی در مورد احتمال تایید کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده با معرفی وجوه نقدی معامله شده برای این ارز در این هفته افزایش یافت.

او توضیح داد که به نظر می‌رسد این موضوع «خرید زمانی که شایعات منتشر می‌شود و زمانی که اخبار تأیید می‌شود، به فروش می‌رسد» باشد، و او انتظار دارد که قیمت اتریوم تا پنج‌شنبه آینده به افزایش خود ادامه دهد و پس از تایید این نکته که در بورس عرضه خواهد شد یا نه در آن فروش محدودی رخ خواهد داد.

تصمیم کمیسیون مبادلات ایالات متحده در رابطه با درخواست های ارائه دو صندوق برای دومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار، قرار است در این هفته صادر شود، یکی از آنها متعلق به Van Eck در روز پنجشنبه و دیگری متعلق به Arc Invest در روز جمعه است.

بارتوس لیپینسکی، مدیر عامل Cube Exchange، در بیانیه ای به CNBC گفت که قیمت اتریوم مدت کوتاهی پس از انتشار شایعاتی در مورد احتمال تایید کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده با معرفی وجوه نقدی معامله شده برای این ارز در این هفته افزایش یافت و احتمالا قیمت اتریوم تا پنج‌شنبه آینده به افزایش خود ادامه دهد و پس از تایید این نکته که در بورس عرضه خواهد شد یا نه در آن فروش محدودی رخ خواهد داد

افزایش قیمت بیت کوین در حالی رخ می‌دهد که توجه سرمایه‌گذاران سازمانی دوباره به سمت ETF های اسپات آمریکایی جلب شده است. بر اساس داده‌های وب‌سایت فارساید (Farside)، در طول هفته گذشته، نزدیک به یک میلیارد دلار سرمایه جدید به ETF های اسپات بیت کوین وارد شده است.

ورود سرمایه جدید به ETF های اسپات بیت کوین در حالی اتفاق می‌افتد که هفته گذشته نرخ تورم ماه آپریل در قالب شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) پایین‌تر از پیش‌بینی‌ها و برابر با ۳.۴٪ اعلام شد. این اتفاق باعث شده تا در حال حاضر امید زیادی به کاهش نرخ بهره از اوج ۲۳ ساله خود در میان معامله‌گران وجود داشته باشد.

به دنبال رشد قیمت بیت کوین و عبور از ۷۰٬۰۰۰ دلار، بیش از ۳۷ میلیون دلار از قراردادهای آتی این ارز دیجیتال لیکویید شد که ۳۵ میلیون دلار آن را پوزیشن‌های شورت تشکیل می‌دهند. حجم لیکویید شدن پوزیشن‌های بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته نیز به بیش از ۷۰ میلیون دلار رسیده است.

بیت کوین با شکستن مقاومت ۶۸٬۰۰۰ دلاری نشان داده که در مسیر رسیدن به ۷۳٬۷۷۷ دلار قرار گرفته است، با این حال احتمالا در این سطح با مقاومت شدید فروشندگان مواجه خواهد شد. در سمت مقابل اما اگر قیمت بیت کوین به زیر میانگین‌های متحرک خود اصلاح شود، این ارز دیجیتال ممکن است با ریزش قابل توجهی روبه‌رو شود و به محدوده ۵۶٬۵۵۲ تا ۵۹٬۶۰۰ دلار سقوط کند

شمارش معکوس برای رکوردشکنی بیت کوین
در صورتی که روند فعلی ادامه پیدا کند، قیمت بیت کوین می‌تواند از انتظارات فراتر برود. در حال حاضر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بیت کوین در حوالی ۶۴٬۳۷۱ دلار است و شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز در محدوده مثبت قرار گرفته که همه از تداوم روند صعودی بیت کوین حمایت می‌کنند. بیت کوین با شکستن مقاومت ۶۸٬۰۰۰ دلاری نشان داده که در مسیر رسیدن به ۷۳٬۷۷۷ دلار قرار گرفته است، با این حال احتمالا در این سطح با مقاومت شدید فروشندگان مواجه خواهد شد.

در سمت مقابل اما اگر قیمت بیت کوین به زیر میانگین‌های متحرک خود اصلاح شود، این ارز دیجیتال ممکن است با ریزش قابل توجهی روبه‌رو شود و به محدوده ۵۶٬۵۵۲ تا ۵۹٬۶۰۰ دلار سقوط کند.

نظر شما