شناسهٔ خبر: 66775494 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه فرهیختگان | لینک خبر

بقای نساجی با الهامی دور از ذهن نیست و دیدار با استقلال نقشی مهم در رسیدن به این هدف دارد؛

معجزه ساکت

ساکت الهامی که پیش از شروع فصل از او به‌عنوان یکی از گزینه‌های هدایت استقلال یاد شد در هفته‌های پایانی به یکی از سخت‌ترین موانع استقلال در راه رسیدن به قهرمانی تبدیل شده است.

صاحب‌خبر -
معجزه ساکت

در آن هفته‌ها که استقلالی‌ها، الهامی را به‌عنوان سرمربی تیم‌شان نمی‌خواستند هرگز فکر نمی‌کردند او در هفته بیست‌و‌هشتم بار دیگر سرمربی نساجی شده و برای فرار این تیم از سقوط محکوم به شکست استقلال شود. گویا اما باز هم سرنوشت الهامی با استقلال گره خورده و این مربی نه‌تنها در سرنوشت تیمش برای بقا در لیگ برتر که در سرنوشت قهرمان لیگ فصل جدید نیز بسیار تعیین‌کننده است.

استقلال ساکت را دوست ندارد
طبیعی است استقلالی‌‌ها ساکت الهامی را دوست نداشته باشند؛ او در سال ۹۹ استقلال را در فینال جام حذفی شکست داد و به همراه تراکتور قهرمان شد. از همان زمان استقلالی‌ها که جام را از دست رفته می‌دیدند از او کینه گرفتند و خیلی دوستش ندارند. این اما تنها ضربه‌ای نبود که الهامی به استقلالی‌ها زد. دو فصل بعد این بار الهامی در قالب سرمربی نساجی، استقلال را در یک‌چهارم نهایی حذف کرد و در همان سال قهرمان شد. این یکی از ‌بدترین بازی‌های استقلالی‌ها در ورزشگاه آزادی بود. حالا یک بار دیگر سرنوشت استقلال و ساکت الهامی به‌هم گره خورده است. استقلال برای رسیدن به قهرمانی لیگ برتر به ۳ امتیاز بازی با نساجی احتیاج دارد. از طرفی نساجی برای بقا در لیگ برتر ۳ امتیاز این بازی حساس را می‌خواهد در نتیجه شکست هر یک از دو تیم یا حتی تساوی در این بازی می‌تواند به قیمت از دست رفتن قهرمانی یا سقوط به لیگ پایین‌تر تمام شود. از این رو استقلالی‌ها نمی‌خواهند الهامی را که حالا تبدیل به گربه سیاهشان شده برنده این بازی ببینند.

این بازی برای استقلال راحت نیست
زمانی که سکوهای ورزشگاه وطنی قائم‌شهر یک‌صدا ساکت الهامی را دعوت به همکاری مجدد کردند، مدیران این باشگاه چاره‌ای جز قبول درخواست هواداران‌شان نداشتند. تیم در حال سقوط بود و به یک ناجی احتیاج داشت. از این رو سوءتفاهم‌ها کنار گذاشته شد و الهامی به باشگاه نساجی بازگشت. او عملکرد خوبی در پیش گرفت و هر چند همکاری مجددش با نساجی را با شکست مقابل گل‌گهر آغاز کرد، اما یک تساوی و یک پیروزی مقابل صنعت‌نفت و شمس‌آذر جان تازه‌ای به این تیم بخشید. به‌نظر می‌رسید آنها بقا را مسجل کنند که ناگهان دو بازی پیاپی سخت مقابل آلومینیوم و ملوان با شکست نساجی همراه شد. با این حال دربی شمالی‌ها ظاهرا پایان ناکامی‌های نساجی بود. شاگردان ساکت الهامی در ۵ بازی دیگر سه پیروزی و یک تساوی در کارنامه دارند و فقط به پرسپولیس باختند. عملکرد خوب تیم نساجی با ساکت الهامی که در هفته‌های اخیر ۱۰ امتیاز کسب کرد، نشان می‌دهد عملکرد این مربی و تیمش خوب بوده است. آنها قصد سقوط به لیگ پایین‌تر را ندارند و همین جسارت و اشتیاق برای بقاست که بازی نساجی مقابل استقلال را حساس کرده است. دیگر کسی فکر نمی‌کند استقلال یک بازی آسان مقابل تیم قعر جدولی نساجی دارد، بلکه به نساجی همچون سدی بزرگ نگاه می‌کنند که می‌تواند کار استقلال را برای رسیدن به قهرمانی سخت کند.

معجزه ساکت
به‌نظر می‌رسد الهامی در تیم نساجی معجزه کرده است، تیمی که در ۱۷ هفته پیش از حضور او فقط موفق به کسب ۱۱ امتیاز شده بود در 10 بازی اخیر ۱۴ امتیاز به‌دست آورده است. به این ترتیب این مربی در ۱۰ بازی بیشتر از ۱۷ بازی گذشته امتیاز کسب کرد. جالب‌تر اینکه ۴ کلین‌شیت هم به ثبت رسانده است. به‌واقع الهامی در تیم نساجی معجزه کرد. اگر 10 بازی اخیری که او به‌عنوان سرمربی هدایت نساجی را برعهده داشت به دو دسته تقسیم کنیم این مربی در ۵ بازی اول فقط یک پیروزی به‌دست آورد و سه شکست و یک تساوی در کارنامه‌اش ثبت شد. پس از بازی با سپاهان و تساوی ارزشمندی که آنها از این حریف قدرتمند گرفتند همه چیز برای نساجی تغییر کرد و اینجا بود که معجزه الهامی رخ داد. اون موفق شد از ۵ بازی اخیر خود ۱۰ امتیاز بگیرد، در‌حالی‌که در ۵ بازی قبلی فقط ۴ امتیاز کسب کرده بود این نشان می‌دهد او چوب جادویی‌اش را خوب به حرکت درآورده و مسیر را درست انتخاب کرده است. بدون‌شک با توجه به اینکه الهامی خود نیز یکی از مربیان احساساتی شاغل در لیگ برتر است هیچ بعید نیست که بخش روانی و باوری که او در تیمش برای بقا به‌وجود آورده به ثبت چنین امتیازاتی کمک کرده باشد؛ چراکه همین مربی با تیم مس نیز راه به جایی نبرده و عملکرد ضعیفی داشت، اما حالا در نساجی کاری کرده است کارستان! اتحادی که حضور این مربی در تیم نساجی برای بقا به وجود آورده نه‌تنها عوامل باشگاه را با هم متحد کرده، بلکه هواداران را نیز با سکوها آشتی داده و شاهد حضور پرقدرت و حمایت گسترده از این تیم قائم‌شهری هستیم؛ هر چند هزینه و امکاناتی که حدادیان به‌عنوان مالک این باشگاه نیز در هفته‌های اخیر در اختیار علاقه‌مندان به فوتبال قرار داده است نیز بی‌تاثیر نبوده است.

ماراتن کشنده در راه است
هر چند نتایج چند هفته اخیر تیم نساجی حاشیه امن نسبی برای این تیم به‌وجود آورده اما امتیازات سه بازی پیش‌رو نیز در وضعیت آنها بسیار تاثیرگذار است. تیم نساجی در هفته بیست‌و‌هشتم باید به مصاف استقلال برود. این بازی قرار بود امروز به میزبانی قائم‌شهری‌ها برگزار شود، اما شهادت رئیس‌جمهور، برنامه‌های فدراسیون فوتبال را تغییر داد تا سازمان لیگ تعویق این هفته از مسابقات را اعلام کند. به این ترتیب بازی به زمان دیگری موکول خواهد شد. شنیده‌ها حکایت از آن دارد که قرار نیست بازی هفته بیست‌و‌هشتم به زمان دیگری موکول شود و هفته‌ها به ترتیب و طبق برنامه قبلی پشت سر هم برگزار می‌شوند، اما فشردگی نسبی در مسابقات ایجاد خواهد شد. با توجه به اینکه وزارت ورزش درخصوص دیگر رشته‌ها تصمیم‌گیری را به استان‌ها موکول کرده است، پیش‌بینی می‌شود مسابقات هفته بیست‌وهشتم نیز از جمعه از سر گرفته شود و دو هفته دیگر نیز با فاصله ۴ روز یک‌بار برگزار شود تا مسابقات لیگ پیش از فیفا‌دی به اتمام برسد. اگر نساجی بتواند در بازی که احتمالا روز جمعه مقابل استقلال برگزار می‌شود پیروز شده و سه امتیاز را بگیرد به‌نوعی بقای خود را قطعی کرده اما استقلال تیمی نیست که باج دهد و در شرایطی که در رقابت تنگاتنگ با پرسپولیس قرار دارد بدون‌شک به چیزی جز 3 امتیاز این بازی راضی نمی‌شود.
در هفته بیست‌و‌نهم نساجی باید به مصاف هوادار برود؛ تیم فصل گذشته الهامی! این مربی طی فصل جدید در هفته اول رقابت‌های لیگ برتر به‌عنوان سرمربی مقابل هوادار قرار گرفت و به تساوی بدون گل رضایت داد پس از آنکه از مس جدا شد، نتوانست در بازی برگشت بار دیگر مقابل هوادار قرار بگیرد اما حالا به همراه نساجی این فرصت را دارد تا رودرروی تیم سابقش قرار بگیرد. مسعود شجاعی که اخیرا شکست سنگینی را در جام حذفی تجربه کرده برای اعاده حیثیت به این سه بازی باقی‌مانده لیگ برتر دلخوش است، از این رو بازی مقابل هوادار می‌تواند برای نساجی به چالش سخت تبدیل شود.
آخرین بازی شاگردان الهامی مقابل فولاد است. اگر در این دو هفته تکلیف تیم سقوط‌کننده مشخص نشود بازی هفته پایانی نساجی مقابل فولاد به یک ماراتن کشنده تبدیل خواهد شد. هر دو تیم در آستانه سقوط قرار دارند و این کار را برای الهامی و شاگردانش سخت می‌کند. مخصوصا اینکه روند چند هفته اخیر فولاد بسیار ناامید‌کننده بوده و آنها برای بقا به این سه هفته دل خوش کردند.

نظر شما