شناسهٔ خبر: 66774475 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

فعلا اینستاگرام را بگذارید برای بعد از قهرمانی استقلال/ وضعیت نساجی این تیم را خطرناک‌تر می‌کند/ ویژگی استقلال نامشخص بودن گلزنانش است

کاپیتان اسبق استقلال گفت:تیم نساجی  وضعیت بدی در پایان جدول دارد و قطعاً می‌خواهد هر طور شده از این بازی خانگی با امتیاز خارج شود بنابراین در چنین وضعیتی نساجی می‌آید تا هر طور شده از استقلال امتیاز بگیرد.

صاحب‌خبر -

صادق ورمزیار کاپیتان اسبق استقلال در گفت‌وگو با خبرورزشی، درباره وضعیت جدید ایجاد شده در برگزاری مسابقات و شرایط تیم سابقش برای رویارویی با نشاجی اظهاراتی را مطرح کرد.

درباره شرایط به وجود آمده در تعویق موقت برگزاری مسابقات هفته بیست و هشتم لیگ برتر به دلیل شهادت رئیس جمهور و تنی چند از مقامات چه صحبتی دارید؟
جا دارد این واقعه تلخ را به عموم مردم کشور و هم‌وطنان عزیزم تسلیت بگویم. همه ما در شوک فرو رفته‌ایم و طبیعتاً بازی‌های فوتبال هم باید به تعویق بیفتد اما این تأخیر چند روزه قطعاً نمی‌تواند مانع از ادامه مسیر استقلال تا رسیدن به عنوان قهرمانی شود.

 اوضاع استقلال در شرایط فعلی برای حضور در هفته بیست و هشتم لیگ برتر را چطور توصیف می‌کنید؟
 
به نظرم استقلال از هر نظر آمادگی لازم برای حضور در هفته‌های پایانی لیگ برتر را دارد. این تیم در شرایط خیلی خوبی به سر می‌برد و قادر است هر نتیجه‌ای که می‌خواهد را به دست بیاورد اما فقط باید بازیکنان دچار اشتباهات فردی نشوند چون به لحاظ تیمی و هماهنگی گروهی ما در شرایط خیلی خوبی قرار داریم.

منظورتان از اشتباهات فردی چیست؟
همین که بازیکنی اشتباه نکند. برای مثال وقتی هم تیمی اش جلو رفت به درستی سر جای خالی او را پر کند. این از جمله عواملی است که می‌تواند کمک کند استقلال در این هفته‌ها با خیال راحت تا پایان فصل پیش برود. چون اگر اشتباهی وجود نداشته باشد استقلال قطعاً می‌تواند برنده شود به این دلیل که قادر است دروازه حریفش را باز کند. از این نظر مطمئن هستم اما اگر یک نفر اشتباه کند ممکن است به خاطر همان اشتباه زحمات همه بازیکنان تیم از بین برود و تیم دچار دردسر شود. این هفته‌ها زمانی نیست که ما بتوانیم دوباره کار را تلافی کنیم یا فرصتی برای بازگشت وجود داشته باشد. بنابراین مهم‌ترین چیز در این شرایط این است که تمرکز بچه‌های تیم روی انجام وظایف تاکتیکی خودشان باشد و به هیچ عنوان دچار اشتباه نشود.

بازی در زمین حریف و شرایط رویارویی مقابل نساجی را چطور پیش بینی می‌کنید؟
 
قطعاً کار آسانی در پیش نداریم. تیم نساجی  وضعیت بدی در پایان جدول دارد و قطعاً می‌خواهد هر طور شده از این بازی خانگی با امتیاز خارج شود بنابراین در چنین وضعیتی نساجی می‌آید تا هر طور شده از استقلال امتیاز بگیرد آنها در شرایطی هستند که حتی یک امتیاز هم برایشان ارزش دارد. تقریباً چیزی شبیه به استقلال در بالای جدول که حاضر نیست به هیچ عنوان یک امتیاز را هم از دست بدهد. این شرایط می‌تواند به زیبایی این بازی هم کمک کند البته امیدوارم دو تیم در لاک دفاعی فرو نروند چون در آن صورت بازی سردی را شاهد خواهیم بود.

اما استقلال به برد نیاز دارد. چطور ممکن است به لاک دفاعی فرو برود؟
 
هر چیزی ممکن است ما نمی‌توانیم پیش بینی کنیم که شرایط در این بازی چگونه پیش می‌رود ولی به هر حال کار برای هر دو تیم دشوار است. هم استقلال در دیدار با تیمی که در خانه خودش از حمایت هواداران خودش برخوردار است و هم برای نساجی که روبروی قوی‌ترین تیم حال حاضر لیگ ایران به میدان می‌خواهد برود. استقلال تیمی نیست که به این راحتی به حریفش امتیاز بدهد. قطعاً تیم استقلال می‌داند که اگر یک امتیاز از دست بدهد جبران کردن آن در جریان دو دیدار باقی مانده تا پایان فصل برایش اصلاً آسان نیست آن هم با وجود پرسپولیسی که این هفته‌ها خوب کار کرده و شرایط فوق العاده‌ای را در خط هجومی‌اش تجربه می‌کند. بنابراین کار برای نساجی هم خیلی دشوار است.

فعلا اینستاگرام را بگذارید برای بعد از قهرمانی استقلال/ وضعیت نساجی این تیم را خطرناک‌تر می‌کند/ ویژگی استقلال نامشخص بودن گلزنانش است

فکر می‌کنید چه کسی یا به چه ترتیب استقلال به گل برسد؟
 
اصلا نمی‌توان پیش بینی کرد مثل بازی قبل که یک دفعه دیدیم مدافع بلند زن استقلال در جلوی زمین حضور پیدا کرد و آن ضربه سر را به گل تبدیل کرد که این خودش می تواند یک ویژگی به شمار بیاید. در این هفته‌ها اصلاً نمی‌توان پیش بینی کرد که چه کسی گل می‌زند ولی به هر حال ما انتظار داریم زننده گل استقلال یکی از مهاجمان این تیم باشد. همکاری خوب این هفته‌های جلال الدین ماشاریپوف و گوستاوو بلانکو باعث شده تا ما امیدوار باشیم که این دو نفر گره گشای تیم باشند. اما هر کسی مثل ابوالفضل جلالی، صالح حردانی یا دیگر بازیکنان استقلال هم می‌توانند در چنین شرایطی برای استقلال گل بزنند یا حتی روزبه چشمی! مهم این است که استقلال بتواند در این روز مهم به گل برسد و از شرایط خوب خودش برای کسب عنوان قهرمانی نهایت استفاده را ببرد. ما اگر قدر این هفته‌ها را بدانیم می‌توانیم عنوان قهرمانی را از آن خودمان کنیم. الان شرایط به گونه‌ای است که با یک امتیاز اختلاف نسبت به پرسپولیس وضعیت خیلی خوبی داریم. نباید این موقعیت خوب را از دست داد.

به نظر شما مسائل حاشیه‌ای بیرون از تیم تا چه اندازه می‌تواند روی این موضوع دخالت داشته باشد که استقلال نتیجه نگیرد؟
خوشبختانه شنیدم که کادر فنی از بچه‌های تیم خواسته آن به هیچ عنوان در این مدت مصاحبه نکنند و تمام تمرکزشان روی بازی باشد. این بهترین اتفاق است که بچه‌ها از فضای مجازی مثل اینستاگرام و این قبیل چیزها خارج شوند و فقط به فوتبال و مسابقات لیگ برتر فکر کنند و رفتن داخل اینستاگرام را بگذارند برای بعد از قهرمانی. در چنین شرایطی استقلال می‌تواند نتیجه لازم را بگیرد و نساجی را از پیش رو بردارد. البته نباید از انگیزه‌های سرمربی تیم نساجی هم غافل شد که ساکت الهامی هم خیلی دوست دارد جلوی هواداران نساجی و البته استقلال توانایی‌هایش را به رخ بکشد. ولی من به تیم استقلال ایمان دارم و مطمئن هستم که می‌توانیم هر نتیجه‌ای که لازم باشد را بگیریم.

نظر شما