شناسهٔ خبر: 66773757 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

پیام تسلیت رهبر کره شمالی: رئیس جمهور ایران یک دولتمرد برجسته بود

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در پی شهادت آیت‌الله ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری ایران مراتب «تسلیت عمیق» خود، دولت و مردم کشورش را به دولت و مردم ایران اعلام کرد و رئیس جمهوری شهید کشورمان را دولتمردی برجسته توصیف کرد.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، خبرگزاری مرکزی کره (KCNA) بامداد سه‌شنبه نوشت که کیم در پیامی تسلیت عمیق دولت جمهوری دموکراتیک خلق کره، مردم این کشور و خودش را به «محمد مخبر» معاون رئیس جمهوری، دولت و مردم ایران و خانواده‌های داغدیده سانحه هوایی روز یکشنبه اعلام کرد.

در این پیام آمده است که درگذشت رئیس جمهوری ایران خسرانی بزرگ برای مردمِ کشورِ دوست ایران و مردمانی در دنیاست که آرزوی استقلال و عدالت دارند.

این پیام ضمن دعا برای خانواده‌های داغدیده افزود، رئیس جمهوری ایران دولتمردی برجسته و دوست نزدیک مردم جمهوری دموکراتیک خلق کره بود و به آرمان مردم ایران برای حفاظت از حاکمیت، توسعه و منافع کشورشان و دستاوردهای انقلاب اسلامی کمک بزرگی کرد.

کیم در پیام خود تأکید کرد که یقین دارد دولت و مردم ایران بر اندوه این ضایعه بزرگ فایق خواهند آمد و بدون هراس و واهمه و با شوق و اشتیاق به سمت ساختن ایرانی قوی و شکوفا حرکت می‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما