شناسهٔ خبر: 66773684 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ۱۹دی | لینک خبر

وزیر دفاع آمریکا: نقشی در سقوط بالگرد رئیس جمهور ایران نداشتیم

19 دی آنلاین: لوید آستین وزیر دفاع آمریکا (رئیس پنتاگون) در پی شهادت آیت الله رئیسی رئیس جمهور و حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران اعلام کرد که واشنگتن اطلاعی درباره علت سقوط بالگرد آنها ندارد و نقشی در این سانحه نداشته است.

صاحب‌خبر -
لوید آستین وزیر دفاع آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران واکنش به شهادت رئیس جمهور و وزیر خارجه ایران، سقوط بالگرد را اتفاقی ناگوار خواند و اعلام کرد که آمریکا همچنان در حال رصد کردن وضعیت است.
وزیر دفاع آمریکا با ابراز بی اطلاعی از علت سقوط بالگرد گفت: «اطمینان داریم که ایرانی‌ها در حال بررسی هستند یا بررسی خواهند کرد. پس از تکمیل تحقیقات آنها، نتیجه را خواهیم دید».
رئیس پنتاگون افزود که به نظر آنها در حال حاضر هیچ تاثیر امنیتی در منطقه و آرایش نیروهای آمریکا نخواهد داشت و هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که چیزی جز یک حادثه باعث سقوط بالگرد شده باشد.
وزیر دفاع آمریکا با بیان اینکه نمی‌تواند حدس بزند که علت سقوط بالگرد چه بوده است، گفت: «اما فکر می‌کنم وقتی تحقیقات ایرانی‌ها انجام شود،‌ در این باره بیشتر مطلع می‌شویم».
خبرنگاری از وزیر دفاع آمریکا سوال کرد: «آیا نگران تلاش ایران برای مقصر دانستن اسرائیل یا حتی آمریکا برای درگذشت رئیس‌جمهور هستید؟»
لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا پاسخ داد: «آمریکا هیچ نقشی در سقوط این بالگرد نداشت و این یک واقعیت، آشکار و ساده است.»

نظر شما