شناسهٔ خبر: 66773283 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

استاد حوزه و دانشگاه هرمزگان:

شهید آیت‌الله رئیسی ساده‌زیست و مردمی بود

استاد حوزه و دانشگاه هرمزگان گفت: شهید آیت‌الله رئیسی، به دنبال منفعت شخصی نبود و همه چیز را برای مردم میخواست.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد غلامی با عرض تسلیت شهادت خادم الرضا و شهید خدمت سیدالشهدای خدمت حضرت آیت الله دکتر رئیسی و هیئت همراهشان گفت: شهید آیت‌الله رئیسی، اصالتا اهل خراسان و رشدیافته شهر مقدس مشهد است، همچنین نماینده خبرگان استان خراسان جنوبی، و از همه مهم‌تر، خادم امام هشتم، علی بن موسی الرضا(ع) بود تا اینکه توفیق پیدا کرد بعد از آیت‌الله طبسی، از سوی مقام معظم رهبری به سمت تولیت آستان قدس رضوی منصوب شد، لذا به اذعان خدام حرم مطهر رضوی، ایشان به معنای واقعی، خادم الرضا (ع) بود.

وی افزود: این شهید بزرگوار در زمان تصدی خود در حرم مطهر امام رضا(ع)، خدمات ارزنده‌ای را برای حرم و مجاورین آن مکان مقدس انجام دادند، با آن دید وسیعی که داشتند تمامی امورات آستان قدس رضوی را نظم بخشیدند و هر آنچه که برای رفاه زائرین نیاز بود فراهم کردند، این شهید بزرگوار حتی روز شهادتش نیز کشیک افتخاری حرم مطهر امام رضا (ع) را داشت که در کنار امام رئوف، آرام گرفت.

استاد حوزه علمیه استان هرمزگان، ولایت‌مداری را از شاخصه‌های شهید آیت‌الله رئیسی نام برد و تصریح کرد: این شهید در عمل، ولایت‌مداری خود را ثابت کرد و بر اساس اعتقاداتش، خود را تابع ولایت می‌دانست، در سفرهای خارجی، وقتی مورد تعریف و تمجید سران کشورها قرار می‌گرفت خود را سرباز مقام معظم رهبری معرفی می‌کرد، این تواضع وی، در عین اقتدار و احترام، نشان‌دهنده ولایت‌مداری آن شهید بود.

غلامی در ادامه به پرکاری و شوق خدمتگزاری شهید آیت‌الله رئیسی اشاره و بیان کرد: وی در ارائه خدمت به مردم، شب و روز نمی‌شناخت، به گونه‌ای که در پاسخ یک خبرنگار درخصوص آخرین تعطیلی و اوقات فراغت، جواب داد یادم نمی‌آید چه روزی تعطیلی یا اوقات فراغت داشتم، شهید رئیسی در روزهای عادی از بعد از نماز صبح تا آخر شب مشغول خدمت بود، حتی روزهای تعطیل نیز کارهای نظارتی و بازدیدهای استانی انجام می‌داد، درصورت بروز حوادث در هر شهر یا استان، علیرغم اینکه به فوریت نماینده و وزیر اعزام می‌کرد اما خودش حضور می‌یافت و چنین اذعان می‌داشت که «دلم آرام نگرفت، باید خودم بیایم».

وی با تأکید بر اینکه شهید آیت‌الله رئیسی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مردم، علاقمند بود، افزود: خدمات این شهید والا مقام به کشور مردم ایران ماندگار خواهد بود، شهید رئیسی پشت میز منتظر گزارش سئولان زیردست نبود بلکه خود به صورت میدانی حضور پیدا می‌کرد و امورات را مورد بررسی قرار می‌داد.

مدرس دانشگاه‌های هرمزگان به سبک زندگی شهید آیت‌الله رئیسی اشاره و خاطرنشان کرد: وی بسیار مردمی بود و با مردم با مهربانی و عطوفت رفتار می‌کرد و به معنای واقعی، خدمتگزار مردم بود.

غلامی با تاکید بر اینکه شهادت خدمتگزاران نظام، کوچک‌ترین خللی در مدیریت جهادی کشور ایجاد نخواهد کرد، گفت: به فرموده مقام معظم رهبری، «مردم نباید نگران اداره امور کشور باشند»، چراکه درخت نظام مقدس جمهوری اسلامی با شهادت خدمتگزاران ملت، تناور و تنومند‌ می‌شود، در چنین شرایطی، معنای واقعی ولایت فقیه را بیش از پیش درک می‌کنیم، اگر این اتفاق، در کشورهای غربی رخ دهد ترس کودتا و هرج و مرج و نا امنی وجود داشت درحالی که در کشور جمهوری اسلامی ایران، این‌چنین نیست.

وی در ادامه افزود: نظیر چنین اتفاقی در سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی ایران رخ داد و در حادثه انفجار مجلس شورای اسلامی، رئیس جمهور و نمایندگان ما را به شهادت رساندند اما در آن زمان، به برکت وجود ولی فقیه، هیچ خللی در امورات کشور ایجاد نشد، چنانچه امام راحل در بخشی از وصیت‌نامه خود فرموده‌اند «با رفتن یك خدمتگزار، در سدّ آهنین ملت، خللی حاصل نخواهد شد».

کارشناس مسائل سیاسی هرمزگان با تأکید بر اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از این پس، مصمم‌تر و با اقتدار بیشتر به راه خود ادامه خواهد داد، اضافه کرد: کشور ایران اسلامی بر اساس مبنا و اصول حرکت می‌کند و اصول مترقی ولایت فقیه در چنین مواقعی، کارآمدی خود را به خوبی نشان می‌دهد، چون از وقوع هرج و مرج در کشور جلوگیری می‌کند، معاون اول رئیس جمهور با حکم مقام معظم رهبری امورات را به دست می‌گیرد تا شرایط برای انتخابات فراهم شود.

غلامی گفت: اداره امورات کشور به حدی مهم است که در اوایل انقلاب که با حادثه تروریستی انفجار مجلس شورای اسلامی مواجه شدیم، جانبازان این حادثه را با بلانکادر در مجلس حاضر می‌کردند تا تعداد نمایندگان به حد نصاب برسد و جلسات تشکیل گردد.

دکتری حقوق عمومی ادامه داد: شهید آیت‌الله رئیسی آنچنان شوق خدمت داشت که پس از افتتاح سد و موقع برگشت به تبریز، علیرغم اینکه همه چیز برای صرف ناهار مهیا بوده، حتی برای صرف ناهار هم صبر نکرده و گفته بود که «برویم، مردم عجله دارند»، همچنین بیان کرده بود که «اگر ببینم برخی جاها کاری انجام نمی‌شود آنقدر می‌آیم تا آن کار انجام گیرد»، همه این‌ها از ویژگی‌های این شهید بزرگوار است.

وی با بیان اینکه آیت الله رئیسی به عنوان هشتمین رئیس جمهور، در شب میلاد امام هشتم به شهادت رسیدند، تصریح کرد: این شهید بزرگوار در سالروز میلاد امام رضا(ع) به مقام ریاست جمهوری نائل آمد و در چنین روزی در آغوش امام مهربانی‌ها آرام گرفت، همه این‌ها حکمت دارد و از روی حساب و کتاب است. شاید ما به ارزش دنیای آن آگاه نباشیم اما همه این موارد از برکات خادمی امام رضا (ع) است که نصیب شهید خدمت شد.

غلامی، ساده زیستی و در کنار مردم بودن را یکی دیگر از شاخصه‌های شهید آیت الله رئیسی برشمرد و افزود: این شهید والامقام هیچ چیز برای خود نمی‌خواست و همه چیز را برای مردم میخواست، وی در میان مردم بدون گارد حفاظتی و ماشین‌های شیشه دودی حاضر می‌شد و این همیشه برای گارد حفاظتی ایجاد نگرانی می‌کرد، شهید رئیسی شبانه روزی برای مردم خدمت کرد و در نهایت در راه خدمت به مردم به مقام شامخ شهادت نائل آمد.

مدرس دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان بیان داشت: اشتغال بالغ بر ۴۰ هزار نفر از برکات سد قیز قلعه‌سی متعلق به دو کشور ایران و آذربایجان که توسط شهید آیت‌الله رئیسی افتتاح شد، یکی از خدمت‌های ماندگار وی برای مردم است، شهید خدمت در راه بازگشت از مراسم افتتاح سد، با مردمانی دیدار کرده بود که شاید فرماندار خود را ندیده بودند اما رئیس جمهور خود را دیدند، حتی به جد، پیگیر نامه‌های رسیده در سفرهای استانی بود.

وی با تأکید بر اینکه طمع به پست و ریاست در قابوس شهید آیت‌الله رئیسی وجود نداشت و شهید خدمت، اهل لابیگری نبود، گفت: تمام دغدغه وی، خدمت به مردم بود، بنده با برادرزاده شهید آیت‌الله رئیسی همکلاس بودم و حدود ۱۰ سال است که با وی دوست و رفیق هست، با اندک حقوقی، مشغول به کار بود، با مزاح به او می‌گفتیم «تو عمویت، رئیس جمهور هست، در پاسخ می‌گفت، عمویم گرفتاری‌های خودشان را دارند، چرا من مزاحم‌شان بشوم؟!» برادرزاده شهید به هیچ‌وجه از جایگاه عمویشان سوءاستفاده نکرد.

غلامی همچنین بر روح پاک شهید امیرعبدالهیان، وزیر امور خارجه مجاهد و مقاوم کشورمان درود فرستاد و از وی به عنوان موتور محرکه جبهه مقاومت یاد کرد و گفت: وی، یار و یاور جبهه مقاومت بود، شهید آیت‌الله آل هاشم نیز شخصیتی ساده و محبوب بود، همچنین استاندار تبریز به تازگی منصوب شده بود، روح همه شهیدان شاد و یادشان گرامی باد.

انتهای پیام/

نظر شما