شناسهٔ خبر: 66772887 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

شوک شهادت رئیسی به طلای جهانی شوک شهادت رئیسی به طلای جهانی

به گزارش اکوایران در روز جاری پس از اعلام رسمی خبر شهادت سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور،‌ بازار سرمایه تنها سازمان رسمی بود که تعطیل شد ولی بازار‌های نیمه تعطیل واکنش متفاوتی به این خبر نشان دادند. روز‌ قبل دلار تهران پس از خبر سقوط هواپیمای رییس جمهور دچار نوسان افزایشی شد و قیمت‌ها در بازار ارز

صاحب‌خبر -

به گزارش اکوایران در روز جاری پس از اعلام رسمی خبر شهادت سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور،‌ بازار سرمایه تنها سازمان رسمی بود که تعطیل شد ولی بازار‌های نیمه تعطیل واکنش متفاوتی به این خبر نشان دادند. روز‌ قبل دلار تهران پس از خبر سقوط هواپیمای رییس جمهور دچار نوسان افزایشی شد و قیمت‌ها در بازار ارز وطلا رشد کرد ولی در روز جاری هیجان ایجاد شده در بازار ارز تخلیه شد، بازارها اصلاح کردند و دلار به مدار قبلی برگشت.

البته درهم امارات در روز جاری نسبت به روزقبل بدون تغییر ماند. طلای آب شده بیشترین کاهش را تجربه کرد و نیم‌سکه نسبت به روز قبل تغییری نداشته است. در لحظه نگارش این گزارش تتر در نیمه دوم کانال ۵۷ هزار تومانی قرار دارد ونیمه دوم کانال ۵۶ هزار تومانی حمایت پیش روی تتر است. در حال حاضر اختلاف تتر و دلار تهران حدود هزار تومان است و در صورتیکه دلار عقب بنشیند حمایت ۵۷ هزار ۳۰۰ سطوح اصلاحی فیبوناچی تعیین کننده خواهد بود.

محدوده ۵۹ هزار و ۶۰۰ تومان نیز سقف دلار تهران است که تا زمانی که شکسته نشود و تثبیت بالای آن انجام نشود نمی‌توان از دلار انتظار صعودی داشت. در حال حاضر حباب دلاری درهم رشد کرده و فاصله تتر و دلار زیاد است که نشان می‌دهد پای صعودی دلار تهران بدون همراهانش لنگ‌می‌زند.

البته خبر سقوط هلیکوپتر رییس جمهور ایران تنها بازارهای داخلی را دچار نوسان نکرد. پس از انتشار این خبر اونس جهانی طلا رشد قابل توجهی را ثبت کرد که بسیاری از خبرها و تحلیل‌های منتشر شده صعود اونس طلا را به حادثه سقوط بالگرد نسبت دادند. به گفته برخی تحلیل گران ایران از دیرباز یکی از قدرت‌های کلیدی و تعیین کننده خاورمیانه است که اقداماتش در تعیین موازنه در منطقه اثرگذار بوده برخی تحلیل ‌ها از طلای جهانی این نکته را مدنظر قرار داده که شهادت سید ابراهیم رئیسی عدم اطمینان سیاسی را در خاورمیانه افزایش داد و موجب جهش اونس جهانی طلا شد.

واکنش‌ها به خبر شهادت سید ابراهیم رئیسی، رییس جمهور ایران در فضای رسانه‌ای بین المللی گسترده بود اعلام عزای عمومی در کشورهای منطقه مانند هندوستان، پاکستان، عراق، سوریه و... هم اهمیت این اتفاق را در عرصه بین‌المللی و منطقه‌ای به درستی ثابت می‌کند، اکونومیک تایمز در این باره نوشته است که شهادت ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران، این پتانسیل را دارد که تأثیر قابل‌توجهی بر ایران، اسرائیل و بازارهای جهانی بگذارد. میزان این تأثیرات به تحولات سیاسی و اقتصادی در دوره پسارییسی و واکنش سایر کشورهای منطقه و فرا منطقه ای بستگی دارد.

منبع: ecoiran-63993

نظر شما