شناسهٔ خبر: 66772023 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

معرفی مستند Together: Treble Winners | سه‌گانه تاریخی منچسترسیتی معرفی مستند Together: Treble Winners | سه‌گانه تاریخی منچسترسیتی

چه بخواهیم چه نخواهیم فوتبال عضو مهمی از زندگی بسیاری از ما به‌شمار می‌رود و کمابیش همه ما به‌دنبال جزییات ریز و درشت این ورزش بسیار محبوب هستیم. بعضی‌ها تنها نتایج را دنبال می‌کنند، برخی کمابیش فوتبال تماشا می‌کنند و به تماشای هایلایت سایر بازی‌ها کفایت می‌کنند و برخی فوتبال دیدن برای آن‌ها تنها

صاحب‌خبر -

چه بخواهیم چه نخواهیم فوتبال عضو مهمی از زندگی بسیاری از ما به‌شمار می‌رود و کمابیش همه ما به‌دنبال جزییات ریز و درشت این ورزش بسیار محبوب هستیم. بعضی‌ها تنها نتایج را دنبال می‌کنند، برخی کمابیش فوتبال تماشا می‌کنند و به تماشای هایلایت سایر بازی‌ها کفایت می‌کنند و برخی فوتبال دیدن برای آن‌ها تنها و تنها در تماشای یک مسابقه کامل خلاصه می‌شود. دراین‌میان برخی افراد مثل بنده حضور دارند که نه‌تنها فوتبال را کامل تماشا می‌کنند که به‌دنبال جزییات بیشتری از این ورزش هستند. جزییاتی که می‌توانند عمق بسیار بیشتری به فوتبال دیدن ما بدهند.

در فوتبال امروزه اگر بخواهیم موفق‌ترین و بهترین باشگاه‌ها را نام ببریم قطعا با نام تیم منچسترسیتی روبه‌رو خواهیم شد. باشگاهی که یکی از دارایی‌های City Football Group به‌شمار می‌رود و خلدون مبارک به‌عنوان رئیس یا همان Chairman باشگاه منچسترسیتی نقش بسیار پررنگی در موفقیت‌های این باشگاه داشته است.

شیخ منصور به‌عنوان رئیس سیتی فوتبال گروپ پس از انتصاب خلدون مبارک به‌عنوان رئیس باشگاه منچسترسیتی به او آزادی عمل کاملی داد تا بتواند این باشگاه را از یک مجموعه متوسط به یکی از بهترین باشگاه‌های جهان تبدیل کند. موضوعی که امروز به‌هیچ‌وجه نمی‌توانیم منکر آن شویم که منچسترسیتی اگر بهترین باشگاه دنیا از حیث مدیریت به‌شمار نرود می‌تواند درکنار باشگاه‌هایی مثل رئال مادرید، بنفیکا، برایتون و آرسنال درمیان‌ بهترین‌ها قرار بگیرد‌.

پپ گواردیولا در تونل ورزشگاه امارات

خلدون مبارک در سمت ریاست باشگاه منچسترسیتی فردی فوتبالی به شمار نمی‌رود و یک بیزینس‌من بسیار کارکشته است. او در مباحث فوتبالی باشگاه دخالتی ندارد و کار را به افرادی قابل اعتماد و فوتبالی سپرده تا باشگاه را در مسیر درستی هدایت کنند؛ افرادی که یکی از آن‌ها پپ گواردیولا به‌شمار می‌رود که می‌توانیم او را یکی از بهترین سرمربی‌های تاریخ فوتبال قلمداد کنیم.

از توضیحات مربوط‌به راس کار باشگاه منچسترسیتی که عبور کنیم به مستند Together: Treble Winners می‌رسیم که قصد دارد در ۶ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای تمام جزییات فصل گذشته این باشگاه را به مخاطبش نشان دهد. فصلی تاریخی در باشگاه منچسترسیتی که نه‌تنها نخستین چمپیونزلیگ تاریخ این باشگاه را برای آن‌ها در پی داشت که این باشگاه را به دومین باشگاهِ انگلیسیِ تاریخ تبدیل کرد که موفق به کسب سه‌گانه شده است. احتمالا می‌دانید که باشگاه منچستریونایتد اولین باشگاه انگلیسی فاتح سه‌گانه بود که در سال ۱۹۹۹ با سرالکس فرگوسن توانست به این افتخار مهم دست پیدا کند.

جک گریلیش در نمایی از درون سطل تمرینات منچسترسیتی

مستند Together Treble Winners از تور پیش فصل منچسترسیتی در آمریکا کار خودش را آغاز می‌کند و هفته به هفته پیش می‌رود. بازی‌های هر هفته و حواشی آن‌ها را دنبال می‌کند تا به بازی بعدی برسد. این مستند به بهترین شکل ممکن جزییات درون این باشگاه بزرگ را به تصویر می‌کشد. از کل‌کل‌های بازیکنان در بازی‌های کوچک میان گروهی گرفته تا تمرینات بدنسازی و تمام اقدامات ریز و درشت بازیکن‌ها برای آماده کردن خودشان برای بازی آینده.

این مستند بااینکه داستانی واحد و کلی را دنبال می‌کند ولی در هر قسمت از آن با تمرکز روی یک یا دو بازیکن به داستان آن‌ها در یک سری از برهه‌های زمانی مهم در آن فصل می‌پردازد. برای مثال زمانی‌که ریکو لوییس شروع به درخشش در این تیم کرد این مستند با تمرکز روی او نشان می‌دهد که این بازیکن ۱۸ ساله چگونه در خانه با پدرش تمرین مشت‌زنی می‌کند و چگونه به جایی که در آن حضور دارد، رسیده است.

پپ گواردیولا در تمرینات منچسترسیتی

قسمت چهارم و پنجم مستند به هفته‌های پایانی لیگ و قهرمانی منچسترسیتی در لیگ انگلستان می‌پردازد که چگونه اختلاف ۸ امتیازی با آرسنال را جبران کردند و به مقام نخست رسیدند‌. همچنین در قسمت پنجم فینال FA CUP میان آن‌ها و دشمن هم‌شهری‌ یعنی منچستریونایتد را می‌توانیم مشاهده کنیم که یونایتد نتوانست مانع از کسب سه‌گانه توسط سیتیزن‌ها شود. سیتی با قهرمانی در لیگ و اف‌ای کاپ به سراغ مهم‌ترین بازی فصل یعنی فینال چمپیونزلیگ رفت.

قسمت انتهایی مستند تمرکز کاملی روی این بازی دارد. از شکست‌های سیتی در فصل‌های قبلی گرفته تا شکست آن‌ها در فینال سه فصل قبل مقابل چلسی‌. در این قسمت تمرکز مستند روی هیچ بازیکنی نیست و برای نخستین بار پپ را جلوی دوربین مشاهده می‌کنیم که درحال صحبت کردن درباره این فینال تاریخی است.

منچسترسیتی با پیروزی مقابل رئال مادرید که فصل قبل از آن درمقابلش شکست خورده بود، به فینال UCL رسید تا دربرابر رقیب ایتالیایی خود یعنی اینترمیلان قرار بگیرد‌. بااینکه روی کاغذ شانس قهرمانی سیتی بیش از رقیبش به‌شمار می‌رفت ولی به‌هیچ‌وجه بازی آسانی برای آبی‌های شهر منچستر نبود و آن‌ها درنهایت با تگ گل رودریگو یا همان رودری توانستند بر رقیب خود غلبه کنند؛ رقیبی که موقعیت‌های زیادی ساخت ولی مثل اینکه تقدیر از قبل مشخص کرده بود که سیتی فاتح سه‌گانه خواهد شد.

کارگردان مستند together treble winners

پس از قهرمانی سیتی در یو‌سی‌ال شاهد صحبت‌های پپ گواردیولا هستیم و پس از آن برای اولین‌بار در این مستند خلدون مبارک را جلوی دوربین می‌بینیم که دقایق پایانی مستند را به توضیحات بسیار مهمی درباره باشگاه منچسترسیتی و سازمان سیتی فوتبال گروپ پرداخت و توضیح داد که فلسفه این گروه چگونه شکل گرفته و چگونه پیش می‌رود. در لحظه پایانی مستند با جمله بسیار زیبایی از شیخ منصور طرف می‌شویم که می‌گوید: «منچسترسیتی تنها خانه سوپراستارهای فوتبال نیست بلکه خانه‌ای برای نسل‌هایی متفاوت از فوتبالیست‌ها با سنین مختلف است». ما هم مقاله را با همین جمله به اتمام می‌رسانیم که به‌خوبی نشان می‌دهد این مستند چگونه قصد دارد اهداف و مسیر فلسفی باشگاه منچسترسیتی را به مخاطب خود نشان دهد.

نظر شما همراهان عزیز و همیشگی سایت زومجی درباره مستند Together Treble Winners چیست؟ اگر شما هم این مستند را تماشا کرده‌اید، به‌نظر شما این مستند موفق شده تا جزییات خوبی را از مهم‌ترین فصل تاریخ باشگاه منچسترسیتی به بیننده منتقل کند یا خیر؟ نظر خودتان را با ما و سایر مخاطبان سایت زومجی به اشتراک بگذارید.

منبع: zoomg-368481

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
مطالب مشابه

تا آخرین قطره نفت استخراج می‌شود

ادامه مطلب

مسی: این سریال را بیشتر از دو بار تماشا کرده‌ام

ادامه مطلب

افشاگری همایون از تیم مورد علاقه استاد شجریان/ من پرسپولیسی‌ام اما

ادامه مطلب
برچسب ها
نظرشما
اینجا بنویسید
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
کد را وارد کنید
ارسال
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد
اشتراک گذاری
پیشنهاد ویرایش
ارسال به تلگرام ارسال به فیسبوک ارسال به توئیتر

نظر شما