شناسهٔ خبر: 66771192 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

پنج شهر مناسب کانادا برای مهاجرت و زندگی

صاحب‌خبر -

رپورتاژآگهی

کانادا یکی از مقصدهای محبوب برای سفر و مهاجرت در سطح جهان است و در چندین سال اخیر این کشور میزبان ایرانی‌های زیادی شده است؛ ایرانی‌هایی که برای ادامه زندگی قصد ترک کشور خود را دارند و برای فرصت‌های شغلی بهتر یا برای ادامه تحصیل راهی کشور کانادا می‌شوند. هر شهری در کانادا مزایا و ویژگی‌هایی دارد که نیازهای فرد را برطرف می‌کند. برخی از عوامل مانند کیفیت زندگی، اقتصاد، امنیت، فرصت‌های شغلی می‌توانند نقش مهمی در انتخاب مناسب‌ترین شهر در هنگام مهاجرت داشته باشند و ایرانی‌ها با اهداف گوناگون خود در هنگام مهاجرت شهر موردنظرشان را انتخاب می‌کنند. در این متن می‌خواهیم پنج مورد از شهرهای کانادا را معرفی کنیم که هرکدام از این شهرها برای مهاجرت و زندگی گزینه مناسبی هستند.

شرایط انتخاب شهر در کانادا

در وهله اول، انتخاب شهر برای مهاجرت به هدف فرد بستگی دارد. از مزایای زندگی در کانادا می‌توان به ارائه خدمات بهداشت و درمان با کیفیت بالا و هزینه پایین اشاره کرد. همچنین نرخ جرم و جنایت نیز در این کشور پایین است و همین امر سبب می‌شود تا رفاه اجتماعی بالا برود.

علاوه بر این‌ها، فرصت‌های شغلی در این کشور زیاد است و در میان سایر کشورها نرخ پایین بیکاری را از آن خود کرده است. آزادی بیان و اقتصاد عالی، حمایت دولت از شهروندان با شرایط حقوقی بالا، امنیت زیاد، دانشگاه‌های متعدد با بالاترین رتبه‌ها جزو شرایط خوب برای زندگی در کانادا هستند.

همچنین از طبیعت فوق‌العاده این کشور نیز نمی‌توان ساده رد شد؛ بنابراین کشور کانادا برای مهاجرت گزینه مناسبی است، شهرهایی که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم از چندین لحاظ برای مهاجرت و زندگی مناسب هستند، این شهرها عبارت‌اند از:

ونکوور

شهر ونکوور، شهری استثنایی برای زندگی در کشور کانادا است. این شهر با طبیعت فوق‌العاده، امکانات رفاهی باکیفیت برای زندگی یکی از بهترین گزینه‌ها و البته محبوب‌ترین مقاصد برای اقامت به شمار می‌رود.

در این شهر ۲۳۰ پارک وجود دارد و تقریباً می‌توان گفت همه جای شهر را فضای سبز فراگرفته است. همچنین آب‌وهوا در این شهر ملایم بوده و نسبت به سایر شهرهای کانادا سرمای کمتری حس می‌شود.

شهر ونکوور از لحاظ آموزش‌وپرورش نیز یکی از موفق‌ترین سیستم‌های آموزشی برخوردار است. اگر مسئله حمل‌ونقل عمومی را مورد بررسی قرار دهیم، این شهر سیستم حمل‌ونقل گسترده‌ای دارد و با سه خط مختلف اکثر مناطق ونکوور به همدیگر متصل شده‌اند و دسترسی راحتی به تمامی نقاط شهر وجود دارد.

مونترال

یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین شهرهای کشور کانادا شهر مونترال است که با امکانات متنوع خود به یکی از بهترین شهرهای این کشور تبدیل‌شده است.

این شهر زیبا پایتخت فرهنگی کانادا نام گرفته و مملو از مهاجرانی است که از نقاط مختلف جهان راهی این شهر زیبا شده‌اند و با تبادل فرهنگی محیط زندگی چند فرهنگی ایجاد کرده‌اند.

اینجا شهری فعال است و با جاذبه‌های تاریخی، گالری‌های هنری، فروشگاه‌ها و تئاترها نفرات زیادی را به سمت خود جذب می‌کند. در مقایسه با سایرهای شهرهای مهم کانادا، در شهر مونترال نرخ هزینه مسکن پایین است. در این شهر انواع فستیوال‌های بزرگ و کوچک در طول سال برگزار می‌شوند که بهتر است هر کس در هنگام اقدام به مهاجرت و در خرید بلیط هواپیما زمان پرواز را با این جشن‌ها هماهنگ کند تا در لحظه اول مهاجرت با شادی روبرو شود و تحمل غم دوری در غربت آسان‌تر باشد.

یکی دیگر از مزیت‌های شهر مونترال استفاده از دوچرخه است و بهترین مسیرها برای دوچرخه در سطح شهر تعبیه‌شده‌اند. همچنین از لحاظ تحصیل نیز بهترین دانشگاه‌های دنیا در این شهر قرار دارند و برای کسانی که دوست دارند برای تحصیل عازم این شهر شوند، قبولی در این دانشگاه‌ها جزو افتخارات بزرگ در زندگی‌شان محسوب می‌شود.

تورنتو

از مهم‌ترین شهرهای کانادا می‌توان به تورنتو اشاره کرد که در واقع قلب کشور کانادا است و به عنوان مرکز فرهنگی، اقتصادی و تجاری مهم شناخته می‌شود.

در شهر تورنتو ویژگی‌های متعددی برای زندگی وجود دارند که عبارت‌اند از شهر پویا، چند فرهنگی بودن و جذابیت فضای شهر همراه با فرصت‌های شغلی متنوع و زیاد که همه این عوامل دست در دست هم می‌دهند و مهاجران را به سمت خود جذب می‌کنند.

این شهر محل فوق‌العاده‌ای برای هنرمندان و هنردوستان است و موزه‌های آن مملو از آثار هنری هستند. اقتصاد کانادا در تورنتو می‌تپد و برای جویندگان کار یکی از گزینه‌های عالی به شمار می‌رود. سیستم حمل‌ونقل عمومی نیز بسیار مناسب است و تعداد اتوبوس و مترو برای جابه‌جایی مسافر زیاد است.

علاوه بر این‌ها، مسیر دوچرخه‌سواری در این شهر نیز تعبیه‌شده‌اند و به دلیل امنیت بالا در این شهر مهاجرت زیادی در طول سال رخ می‌دهد.

اتاوا

شهر اتاوا یکی از شهرهای سرسبز، تمیز و با امنیت در کانادا است. این شهر به عنوان پایتخت کشور کانادا با تنوع فرهنگی بالا و زیبایی بی‌نظیر خود یکی از بهترین شهرهای کانادا برای زندگی محسوب می‌شود.

دانشگاه‌های معتبر زیادی در این شهر وجود دارند که افرادی زیادی مایل به انتخاب آن‌ها هستند. آب‌وهوا نیز در شهر اتاوا در چهارفصل متغیر است و زمستان‌های سردی دارد و در طول سال نیز این سرما حس می‌شود، یعنی مدت‌زمانی که شهر اتاوا گرم باشد خیلی کم اتفاق می‌افتد. بنابراین این شهر برای آن دسته از افراد مناسب است که مشکلی با سرما ندارند.

شهر اتاوا اتوبوس‌رانی عالی دارد و در سروقت معین شده به ایستگاه می‌رسند. امنیت در این شهر بالاست و جرم و جنایت کم است. در این شهر مهاجران زیادی زندگی می‌کنند و تنوع زبانی با رستوران‌های متعدد برای سرو غذاهای سراسر دنیا وجود دارند که مورد جالبی به نظر می‌رسد.

همچنین سرسبزی این شهر زیبا برای همه خوشایند است و مسیرهای پیاده‌روی به دریاچه و حیات‌وحش ختم می‌شوند که برای خیلی‌ها زندگی در این شهر جذاب است.

ادمونتون

یکی از شهرهای معروف و پرجنب و جوش در استان آلبرتا کانادا قرار دارد. شهر ادمونتون به عنوان پنجمین شهر بزرگ کانادا است که با ۱۶۰ کیلومتر مسیر برای دوچرخه سواری در میان سایر شهرها به شهرت رسیده است. همچنین از میان این شهر نیز رودخانه ساسکاچوان عبور می‌کند و این مسیر طولانی ایجاد شده به روبان سبز معروف است.

در این شهر آب و هوای قاره‌ای نیمه خشک و مرطوب حاکم است و همین امر سبب می‌شود تا زمستان‌های بسیار سرد داشته باشد. در تابستان نیز هوا اغلب بارانی است و رطوبت بالا می‌رود.

اقتصاد بی نظیر در این شهر نیز برای مهاجرت و اقامت نقش زیادی دارد تا مسافران تشویق به خرید بلیط کانادا شوند و مسیر زندگی‌شان را تغییر دهند.

سیستم حمل و نقل نیز در شهر ادمونتون نیز به صورت ناوگان اتوبوس است که کل شهر را پوشش می‌دهد و مورد دیگر سیستم ریلی سبک به نام (LRT) است که از شمال تا جنوب شهر امتداد دارد. ایرانی‌هایی که قصد مهاجرت به این شهر را دارند، اکثرا به منظور تحصیل یا کار راهی می‌شوند.

سخن آخر

شهرهای کانادا با ایجاد شرایط و امکانات متنوع خود سالانه مهاجران زیادی را از کشورهای مختلف قبول می‌کنند. هر کس قبل از مهاجرت باید با در نظر گرفتن کار، بودجه، خانواده، تحصیلات و شغل خود تصمیم به انتخاب شهر موردنظر کرده و کارهای مهاجرت را آغاز کند. با این کار ورق جدیدی در زندگی وی ایجاد می‌شود و برای آینده درخشان و متفاوت قدم برداشته می‌شود. امنیت و بی‌طرف بودن و حس آرامش در کشور کانادا شرایط مناسبی را برای مهاجران فراهم می‌کنند، همچنین فرهنگ و آگاهی در این کشور به‌قدری بالاست که همین موارد سبب می‌شوند تا درصد مهاجرت نیز بالا برود. در این متن به معرفی پنج شهر مشهور برای مهاجرت اشاره شد که مطالعه آن می‌تواند در انتخاب شهر مناسب برای اقامت در کانادا مؤثر باشد.

نظر شما