شناسهٔ خبر: 66770772 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

«باستان‌شناسان» در جستجوی خلبانی که 80 سال قبل سقوط کرد «باستان‌شناسان» در جستجوی خلبانی که 80 سال قبل سقوط کرد

فرادید| بمب‌افکن B-17 Flying Fortress یک هواپیمای سنگین چهار موتوره آمریکایی است که در دهه 1930 برای نیروی هوایی ارتش آمریکا ساخته شد. این بمب‌افکن عمدتاً در جبهه اروپا برای بمباران استراتژیک در روز مورد استفاده قرار می‌گرفت و حملات شبانه نیروی بمب‌افکن سلطنتی علیه اهداف صنعتی، نظامی و غیرنظامی

صاحب‌خبر -

فرادید| بمب‌افکن B-17 Flying Fortress یک هواپیمای سنگین چهار موتوره آمریکایی است که در دهه 1930 برای نیروی هوایی ارتش آمریکا ساخته شد. این بمب‌افکن عمدتاً در جبهه اروپا برای بمباران استراتژیک در روز مورد استفاده قرار می‌گرفت و حملات شبانه نیروی بمب‌افکن سلطنتی علیه اهداف صنعتی، نظامی و غیرنظامی آلمان را تکمیل می‌کرد.

به گزارش فرادید؛ موسسه باستان‌شناسی Cotswold توسط آژانس اسرای جنگی و مفقودالاثرها (وابسته به وزارت دفاع آمریکا) مأموریت یافته تا محل سقوط را برای یافتن بقایای خلبانی که در سال 1944 پس از نقص فنی هواپیما جان خود را از دست داد جستجو کنند.

3

در آن زمان، هواپیما محموله ای 12000 پوندی از ماده منفجره تِرپِکس را حمل می‌کرد که ترکیبی از 42 درصد RDX، 40 درصد تی‌ان‌تی و 18 درصد آلومینیوم پودری بود. با انفجار مهیب این هواپیما، خلبان آن مفقود اعلام شد. با این حال، محققان با استفاده از تکنیک‌های باستان‌شناسی مدرن، قصد دارند محل سقوط را که محلی کاملا مرطوب و گل‌آلود است، به طور سیستماتیک حفاری و غربال کنند تا شماره شناسایی هواپیما، وسایل شخصی و هر گونه بقایای انسانی باقی‌مانده را بازیابی کنند.

هدف تیم حفاری بر این است که بتوانند بقایای خلبان را بازیابی کرده و او را برای خاکسپاری با تشریفات کامل نظامی به ایالات متحده بازگردانند.

آژانس اسرای جنگی و مفقودالاثرها نهادی وابسته به وزارت دفاع ایالات متحده است که مأموریت آن تفحص پرسنل مفقود شده وزارت دفاع است که در گذشته به عنوان اسیر جنگی یا مفقودالاثر اعلام شده‌اند.

منبع: faradeed-189552

نظر شما