شناسهٔ خبر: 66764802 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

تعرفه خدمات کامپیوتری ۱۴۰۲ در ایران: آنچه باید بدانید

آیا از تغییرات تعرفه خدمات کامپیوتری در سال ۱۴۰۲ مطلع هستید؟ این مقاله جامع، آخرین به‌روزرسانی‌ها در نرخ‌های خدمات IT، دامنه شمول، استثنائات و چالش‌های پیش‌رو را بررسی می‌کند.

صاحب‌خبر -

چنانچه تعرفه خدمات کامپیوتری یک نرخ مشخص و تعیین شده باشد، افراد با خیال راحت با مراجعه به هر شرکتی که کار خدمات کامپیوتری را انجام می‌دهد می‌توانند خدمات مورد نیازشان را از آنجا دریافت کنند و خیالشان از بابت هزینه ای که آنها از او دریافت می‌کنند راحت خواهد بود. چرا که می‌دانند هزینه پرداخت شده در سایر موسسات نیز به همین صورت است و کلاه سرشان نرفته! به همین خاطر من لازم دانستم که تعرفه ۱۴۰۲ خدمات کامپیوتری آنلاین و حضوری در کشور را بر مبنای نرخی که جدیداً اتحادیه آن را مشخص نموده برای شما عنوان کنم. بنابراین چنانچه شما هم تمایل به دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با این تعرفه‌ها دارید پیشنهاد می‌کنم خواندن ادامه این مقاله را از دست ندهید.

اهمیت تعرفه‌گذاری در حوزه خدمات کامپیوتری

تعرفه‌گذاری در هر حوزه‌ای مثل حوزه خدمات کامپیوتری از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد. چرا که موجب می‌شود تا افراد برای دریافت خدمات مشخص، مبلغ مشخصی هزینه پرداخت کنند و بدین سان از چند نرخی شدن خدمات در این حوزه پیشگیری به عمل خواهد آمد. در واقع با تعرفه گذاری شرکت‌های ارائه دهنده خدمات کامپیوتری می‌دانند که قرار است بابت انجام یک کار مشخص چه میزان هزینه دریافت کنند و یک برنامه‌ریزی جامع و کامل برای اداره کردن شرکتشان از مبالغ دریافتی می‌توانند داشته باشند. بی شک اگر تعرفه گذاری وجود نداشته باشد، هر موسسه‌ای به هر میزان که دوست داشته باشد بابت ارائه خدمات به مشتریان هزینه دریافت می‌کند و این موضوع علاوه بر اینکه نارضایتی مشتریان را به دنبال دارد باعث می‌شود که شرکت‌هایی هم که مبالغ کمتری برای ارائه خدماتشان به مشتریان در نظر گرفته بودند ضرر کنند و آنها نیز به سمت افزایش هزینه‌های دریافتی از مشتریان سوق پیدا کنند تا بتوانند کسری‌های خود را جبران کنند.

تغییرات تعرفه خدمات کامپیوتری در سال ۱۴۰۲

تعرفه خدمات کامپیوتری در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته حدود ۵۵ درصد افزایش داشته است. طبق اطلاعاتی که به دست آمده بر مبنای آخرین اصلاحات مصوبات شورای عالی کار و هیئت وزیران در رابطه با نرخ حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۲ افزایش ۵۵ درصدی بر روی نرخ خدمات کامپیوتری اعمال شده است. خدماتی که در شرکت‌های خدمات ارائه دهنده خدمات کامپیوتر به کاربران ارائه می‌شود شامل موارد بسیار گسترده‌ای میباشد. مثلاً تعرفه‌ای که برای هر ساعت کار با اینترنت در کافی نت‌ها در نظر گرفته شده معادل ۲۴۵۰۰ تومان می‌باشد. این در حالی است که تعرفه ساخت ایمیل برابر با ۲۱۰۰ تومان بوده و نصب بازی‌های مختلف رایانه‌ای هزینه‌ای معادل ۴۱ هزار تومان در بر دارد. به طور کلی خدماتی که در این شرکت‌ها به کاربران ارائه می‌شود به دو دسته اصلی خدمات سخت‌افزاری و خدمات نرم‌افزاری تقسیم بندی می‌شود و هر یک از آنها از تعرفه‌های مشخص و مجزایی برخوردار می‌باشند.

تعرفه خدمات کامپیوتری ۱۴۰۲ در ایران: آنچه باید بدانید

تعرفه خدمات کامپیوتری ۱۴۰۲ در ایران: آنچه باید بدانید

آیا افزایش نرخ‌ها در خدمات پایه و پیشرفته کامپیوتری نیاز جامعه است؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که به دلیل تورمی که بر جامعه ایران حکم فرماست در صورت عدم افزایش نرخ‌ها توسط شرکت‌های ارائه کننده خدمات کامپیوتری، این شرکت‌ها برای تامین نیازهای خود و پرداخت هزینه پرسنلشان دچار مشکل می‌شوند و به این ترتیب نمی‌توانند به عملکرد خود ادامه دهند. بنابراین برای اینکه این شرکت‌ها بتوانند پابرجا باقی بمانند نیاز است که با تغییر سال جدید و افزایش نرخ حقوق و دستمزد در کشور، تعرفه در نظر گرفته شده برای انجام خدمات توسط این شرکت‌ها نیز افزایش پیدا کند تا این شرکت‌ها نیز بتوانند به کار خود ادامه دهند. برای مشاهده آموزش تصویری کانفیگ مودم تی پی لینک روی همین لینک کلیک کن.

تاثیر تعرفه جدید بر کسب و کارهای حوزه ITچقدره است؟

با توجه به ضعیف شدن توان عمومی افراد در جامعه، با اعمال تعرفه‌های جدید شاهد کمتر شدن تعداد مراجعین به کسب و کارهای حوزه آی تی و شرکت‌های ارائه دهنده خدمات هستیم. بنابراین با وجود اینکه دلیل اصلی تصویب تعرفه‌های جدید در این حوزه به خاطر جبران هزینه‌های این شرکت‌ها بوده، ولی متاسفانه کمتر شدن تعداد مراجعین باعث می‌شود که این کاستی‌ها نه تنها جبران نشود بلکه میزان درآمد آنها نسبت به سال گذشته دچار افت گردد و این از نظر اقتصادی هم به ضرر این شرکت‌ها و هم به ضرر جامعه خواهد بود.

چالش‌های پیش‌روی شرکت‌های کوچک و متوسط با افزایش هزینه ها

همانطور که پیشتر نیز به آن اشاره کردم با افزایش تعرفه هزینه مربوط به خدمات کامپیوتری تعداد مراجعین به شرکت‌های کوچک و متوسط کمتر شده است. بنابراین یکی از چالش‌های پیش روی این شرکت‌ها با افزایش هزینه‌ها این است که با تبلیغات درست و کارآمد بتوانند شرکت خود را به تعداد افراد بیشتری معرفی کنند و بدین ترتیب با جذب تعداد مشتری بیشتر درآمد خود را افزایش دهند.

برای دریافت راهنمایی بیشتر در خصوص نحوه انجام تبلیغات کارامد این موسسات برای جذب مشتری میتوانید با کارشناسان رایانه کمک با استفاده از تلفن های ثابت : ۹۰۹۹۰۷۱۵۴۰ و شماره: ۰۲۱۷۱۲۹ برای ارتباط از طریق موبایل تماس بگیرید تا به جواب سوالاتتان برسید. سایت ۷۱۳۹۸.ir نیز به عنوان یک پشتیبان کامپیوتری آنلاین می تواند در زمینه حل مسائل کامپیوتری کمک زیادی به افراد کند.

فرآیند تصویب و ابلاغ نرخ‌های جدید

بعد از اینکه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور با در نظر گرفتن تورم جاری نرخ‌های جدید خدمات رایانه‌ای را محاسبه نمود طی جلسه‌ای که با کارشناسان رسمی رشته کامپیوتر و فناوری اطلاعات گزار می‌کند این نرخ‌ها را به تصویب رسانده و پس از آن با انتشار یک سند اقدام به ابلاغ نرخ‌های جدید به کلیه موسسات ارائه دهنده خدمات کامپیوتری می‌نماید. این موسسات نیز موظف هستند تا برای انجام امور کامپیوتری مد نظر مشتریان هزینه‌ای بر مبنای این سند از آنها دریافت نمایند.

جمع‌ بندی

در این مقاله در رابطه با تعرفه خدمات کامپیوتری در سال ۱۴۰۲ صحبت کردیم و گفتیم که در صورت عدم افزایش ندم نرخ تعرفه خدمات کامپیوتری در سال جدید، شرکت‌های ارائه دهنده این خدمات متضرر شده و نمی‌توانند به حیات خود ادامه دهن.د چنانچه شما هم هر نوع سوالی در رابطه با تعرفه انجام هر یک از امور کامپیوتری داشتید به راحتی می‌توانید با خدمات کامپیوتری رایانه کمک با استفاده از تلفن های ثابت : ۹۰۹۹۰۷۱۵۴۰ و شماره: ۰۲۱۷۱۲۹ برای ارتباط از طریق موبایل تماس بگیرید تا به جواب سوالاتتان برسید و کارشناسان ما سوالات شما را در کمترین زمان پاسخ دهند و ابهامات شما را برطرف کنند.

نظر شما