شناسهٔ خبر: 66764526 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

برگزاری سوگواره شعر در پی شهادت رئیس جمهور ایران

در پی شهادت سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور آیین اختتامیه بیست و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) لغو و مراسم سوگواره شعر خادم الرضا (ع) به جای آن برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، در پی حادثه تلخ و ناگواری که منجر به شهادت سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور اسلامی ایران و هیأت همراهش شد، مرتضی سعیدی‌زاده، مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) اعلام کرد: آیین اختتامیه بیست و یکمین دوره جشنواره امام رضا (ع) که قرار بود عصر امروز با حضور مقامات و چهره‌های برجسته کشوری و استانی در مشهد برگزار شود، لغو گردیده است.


این تصمیم در حالی اتخاذ شده که ملت ایران در سوگ از دست دادن خادم الرضا (ع)، رئیس جمهور محبوب خود به سر می‌برند.


ضمنا به مناسبت این فقدان بزرگ، مراسم سوگواره شعر خادم الرضا (ع) با حضور اهالی فرهنگ، ادب و هنرمندان در مشهد مقدس برگزار خواهد شد تا یاد و خاطره ایشان را گرامی دارند.


سوگواره شعر خادم الرضا (ع)، که به یاد و نام رئیس جمهور شهید برپا می‌شود، در تاریخ ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، همزمان با نماز مغرب و عشا، در بولوار پیروزی، نبش خاقانی ۱۰، مجتمع شهدای سلامت (برج سپید)، برگزار می‌گردد.


این مراسم فرصتی است تا شاعران ملی و استانی در بیان احساسات و همدردی خود با خانواده‌های داغدار و ملت ایران شرکت کنند.


ایران اکنون در حالت عزای عمومی به سر می‌برد و این مراسم به عنوان بخشی از فرآیند سوگواری ملی، به ابراز همدردی با ملت شهید پرور ایران اسلامی می‌پردازد.

نظر شما