شناسهٔ خبر: 66760655 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

الان خرید کنید، بعدا پولش را پرداخت کنید

بسیاری از کشورهای دنیا سالیان سال است که خرید اعتباری را با موفقیت اجرا می‌کنند. ایران نیز چندسالیست که این طرح را در دستور کار خود قرار داده است و امکان خرید اعتباری یا اقساطی را فراهم آورده است. طرح خرید اعتباری یک نوع خرید اقساطی کوتاه مدت است که از آن با عنوان BNPL یا الان بخر بعدا پرداخت کن (BUY NOW, PAY LATER) نیز یاد می‌شود.

صاحب‌خبر -

رپرتاژ آگهی: بسیاری از کشورهای دنیا سالیان سال است که خرید اعتباری را با موفقیت اجرا می‌کنند. ایران نیز چندسالیست که این طرح را در دستور کار خود قرار داده است و امکان خرید اعتباری یا اقساطی را فراهم آورده است. طرح خرید اعتباری یک نوع خرید اقساطی کوتاه مدت است که از آن با عنوان BNPL یا الان بخر بعدا پرداخت کن (BUY NOW, PAY LATER) نیز یاد می‌شود.

یکی از مجریان خوب و موفق این طرح، دیجی‌پی است. البته دیجی‌پی را بسیاری از ما احتمالا با وام بدون ضامن آن می‌شناسیم. اما دیجی‌پی در کنار این وام، خرید اعتباری (BNPL) را نیز ارائه می‌دهد. این طرح برای خریدهای کوچک و جزئی بسیار مناسب است و دریافت آن شرایط خاصی نمی‌خواهد. با این توضیحات کوتاه با ما همراه شوید تا اطلاعات لازم در خصوص نحوه دریافت این وام را نیز به دست آورید.

درباره خرید اعتباری BNPL بیشتر بدانید!

سرویس اعتباری «الان بخر، بعدا پرداخت کن » به شما این امکان را می‌دهد که خرید خود را به صورت فوری انجام دهید و بعداً آن را به صورت اقساطی در مدت زمان توافق شده پرداخت کنید. نحوه خرید با BNPL به این شکل است که شخص ثالث کل مبلغ خرید را از طرف شما به فروشنده می پردازد و شما مبلغ را به صورت اقساط و بدون بهره و کارمزد به شخص ثالث بازپرداخت می‌کنید.

سرویس اعتباری BNPL فرآیند پرداخت را ساده می‌کند، سرعت و راحتی را ارائه می‌دهد و برای خرید آنلاین محبوب است. این سیستم از سیستم‌های خرید قسطی سرچشمه گرفته و در سطح جهانی محبوبیت پیدا کرده است. زیرا مشتریان می‌توانند خرید خود را فوری و بدون فشار مالی انجام دهند و در مقابل فروشندگان نیز از افزایش فروش و جذب مشتری سود می‌برند.

البته ناگفته نماند که BNPL همیشه نیز با سود همراه نیست و سود یا عدم سوددهی آن با توجه به مجریان طرح، متفاوت است. چنانچه برخی از مجریان این طرح هیچ‌گونه کارمزدی تعیین نکرده‌اند، در حالی که برخی دیگر ممکن است با سود یا هزینه‌های کارمزد همراه باشند. با این حال چیزی که مشهود است این است که بازار BNPL شاهد رشد و رقابت سریع بوده است و در کشورهایی مانند ایران که به تازگی این طرح را به کار گرفته‌اند با استقبال خوبی مواجه گشته‌اند. در ایران، دیجی‌پی یکی از بهترین مجریان طرح BNPL است. دلیل این ادعا مزایای این طرح است. از جمله آنکه:

طرح BNPL دیجی‌پی بدون سود و کارمزد است

دیجی‌پی برای دریافت خرید اعتباری BNPL هیچ گونه کارمزدی در نظر نگرفته است. این طرح در قالب مبلغی کوچک به متقاضیان داده می‌شود و در واقع به حساب کاربری آنها افزوده می‌شود و امکان خرید را فراهم می‌آورد. در حال حاضر مبلغ ۱ الی ۵ میلیون تومان است. در حالت اول یعنی وقتی شما 1 میلیون تومان تقاضا دادید و خرید خود را انجام دادید، باید تمام مبلغ آن را طی روزهای یکم تا پنجم ماه بعد پرداخت کنید. در حالت دوم، یعنی مبلغ 5 میلیون تومان، شما می‌توانید اقساط را 4 ماهه تسویه کنید. مبلغ BNPL با توجه به خوش حساب بودن یا بدحساب بودن شما تغییر می‌کند. اگر جز افراد خوش حساب باشید، اعتبار شما افزایش می‌یابد و در صورتی که دوباره تقاضای خرید اعتباری داشته باشید، اعتبار شما افزایش می‌یابد.

BNPL بدون ضامن است

دریافت BNPL برخلاف بسیاری از وام‌ها به ضامن، پیش پرداخت و یا سپرده بانکی نیازی ندارد. حتی برای استفاده از این طرح نیازی به ارائه چک یا سفته الکترونیکی نیز نیست. بنابراین همه شما بدون توجه به شرایط درآمد یا شغلی خود می‌توانید از این طرح استفاده کنید.

روش دریافت BNPL

برای استفاده از خرید اعتباری BNPL می‌توانید از پلتفرم‌های دیجی‌پی همچون اپلیکیشن یا سایت دیجی‌پی استفاده کنید. در هر یک از این روش‌ها شما باید گزینه خرید اعتباری را انتخاب کنید و مراحل ثبت نام یا وارد کردن اطلاعات لازم را انجام دهید تا مبلغ BNPL وارد حساب شما شود. بعد از آنکه حسابتان شارژ شد می‌توانید به راحتی خرید خود را از سایت‌ها یا فروشگاه‌هایی که طرح BNPL را پذیرفته‌اند انجام دهید.

خرید اقساطی بدون ضامن

همانطور که در ابتدا گفتیم دیجی‌پی علاوه بر طرح BNPL، مجری وام بدون ضامن نیز است. این وام در مبالغ بیشتر و برای خریدهای بزرگ‌تر است. تعداد اقساط آن نیز برخلاف BNPL شامل دوره‌های زمانی 6 تا 18 ماهه است. با این حال وام بدون ضامن نیز برای خریدهای آنلاین است و خرید باید از سایت‌ها یا فروشگاه‌های مشخص شده انجام شود.

علاوه بر این، دیجی‌پی برای اطمینان از بازپرداخت منظم اقساط، شرط ارائه چک یا سفته الکترونیکی را نیز وضع کرده است. با این حال وام بدون ضامن نیز جزء یکی از بهترین تسهیلات مالی دیجی‌پی است و محدودیت خاصی برای دریافت آن وجود ندارد. بنابراین اگر خرید شما جزء خریدهای بزرگ است می‌توانید از این وام نیز استفاده کنید.

نظر شما