شناسهٔ خبر: 66757946 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: پارس نیوز | لینک خبر

بهترین روش درست کردن مربای گوجه سبز یا آلوچه در خانه

مربای گوجه سبز یا مربای آلوچه یکی از خوشمزه‌ترین انواع مربای خانگی است که طعم بسیار متفاوت و جذاب‌تری نسبت به سایر مرباها دارد.

صاحب‌خبر -

مربای گوجه سبز یا مربای آلوچه یکی از خاص ترین مرباهایی است که شاید هر کسی امتحان نکرده باشد.در ادامه این مطلب از پارس نیوز شما با طرز تهیه این مربا آشنا خواهید شد.

4e78a929-4eb5-4a4f-a909-f8d3ae886330

امتحان کردن طعم‌های جدید و آماده کردن انواع مربای خانگی برای منوی صبحانه می‌تواند لذت خوردن این وعده غذایی را برای شما دلچسب‌تر کند. اکثر بچه‌ها و نوجوانان علاقه زیادی به گوجه سبز دارند به همین دلیل درست کردن مربای گوجه سبز خانگی موجب می‌شود تا صبحانه را با اشتها و علاقه بیشتری میل کنند.

همچنین در پارس نیوز بخوانید : خواص شگفت انگیز گوجه سبز برای سلامتی !

Reine-Claude-Verte-jam-3

در اولین مرحله از طرز تهیه مربای آلوچه خانگی باید شاخ و برگ‌های آلوچه یا گوجه سبز را جدا کنید و آن‌ها را با آب فراوان بشویید. سپس آن‌ها را داخل آبکش قرار دهید تا خشک شوند.

بعد از این که همه گوجه سبزها را شستید و خشک کردید، در این مرحله از طرز تهیه مربای آلوچه باید آن‌ها را داخل یک قابلمه بزرگ بریزید و با مقداری آب روی شعله متوسط قرار دهید. اجازه دهید گوجه سبزها به خوبی بپزند و نرم شوند.

در این مرحله از طرز تهیه مربای آلوچه خانگی بعد از این که گوجه سبزها برای ۱۵ دقیقه جوشیدند و رنگ آن‌ها تغییر کرد، می‌توانید شکر را به مربا اضافه کنید. توجه داشته باشید که بعد از اضافه کردن شکر نباید مربا را هم بزنید و شکر باید به آرامی در مربا حل شود.

qqqq-1

در چهارمین مرحله از طرز تهیه مربای آلوچه خوشمزه خانگی کمی صبر کنید تا شکر در آب حل شود. زمانی که شکر حل شد شعله گاز را کم کنید و اجازه دهید مربای شما غلیظ شود و به اصطلاح قوام بیاید.

تقریباً ۳۵ دقیقه طول می‌کشد تا مربای گوجه سبز به غلظت مورد نظر برسد. در این مرحله باید کف اضافی روی مربا را جمع کنید.

بعد از این که مربای آلوچه شما به غلظت مناسب رسید، عرق گلاب و عرق هل یا دانه هل را به مربا اضافه کنید. اجازه دهید مربا با شعله ملایم کمی بجوشد و سپس شعله گاز را خاموش کنید.

بعد از آماده شدن مربا آلوچه خانگی باید چند ساعت صبر کنید تا مربا به طور کامل خنک شود. سپس می‌توانید یک ظرف شیشه‌ای تمیز و خشک را انتخاب کنید و مربا را داخل آن بریزید و در یخچال قرار دهید.

613f07f82a28e

how-to-make-a-tutorial-green-cherry-plum-jam-video

ابتدا گوجه سبزها را به خوبی بشویید و از وسط نصف کنید و به همراه 2 پیمانه آب درون قابلمه ای ریخته و روی شعله با حرارت متوسط قرار دهید تا بجوشد.

زمانی که گوجه سبزها می پزند هسته های آن خارج شده و به سطح قابلمه می آید و شما می توانید آنها را از قابلمه خارج کنید.

بعد از گذشت دقایقی، زمانی که رنگ گوجه سبزها تغییر کرد شکر را اضافه کنید و منتظر بمانید شکر به خوبی حل شود.

زمانی که شکر به خوبی حل شد شعله را کم کنید تا مربا قوام مناسب را پیدا کند(30 دقیقه زمان لازم است تا به قوام برسد).

در حین پخت مربا کف هایی که روی مربا تشکیل می شود را خارج کنید و وقتی دیدید مربا قوام پیدا کرده گلاب و پودر هل را اضافه کنید و بعد از 2 دقیقه و بعد از اینکه مربا چند قُل خورد شعله را خاموش کنید.

وقتی مربا سرد شد آن را درون ظروف شیشه ای ریخته و در جای خنک نگهداری کنید.

613f07fcef727

 

نظر شما