شناسهٔ خبر: 66757894 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

دبیرکل مجمع جهانی شیعه شناسی: «شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه مایه تأثر شدید مومنین و محرومان شد»

صاحب‌خبر -

شفقنا- دبیرکل و اعضای مجمع جهانی شیعه شناسی درپیامی «شهادت رئیس جمهور و هئیت همراه» را تسلیت گفت.

به گزارش شفقنا، متن پیام این مجمع به شرح زیر می باشد:

«بسم الله الرحمن الرحیم
مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا .

در سالروز میلاد امام همام حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام ، شیعیان ایران و جهان در غم مصیبتی جانکاه فرو رفتند.
انا لله و انا الیه راجعون

حادثه دلخراش و جانسوز و شهادت رئیس جمهور، وزیر امور خارجه، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، استاندار و سرتیم حفاظتی و کادر پرواز همراهاشان، جهان شیعه را در ماتم و غم جانکاهی فرو برد و مایه تأثر شدید مومنین و محرومان شد.

شهید حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی مصداق بارز رجال صادقی است که به عهد صدق در عرصه ایمان و ولایتمداری و خدمت با اخلاص شبانه روزی و مجاهدت برای آرمان های انقلاب اسلامی با جد و جهد شبانه روزی عمل کردند و وفا نمودند.

اخلاص و تواضع و دلسوزی و اشتیاق خدمتگزاری به مردم محروم مهم ترین ویژگی آن سید مظلوم شهید در تمام دوران خدمت در قوای قضائیه و مجریه و آستان قدس رضوی و شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام بود.
شهید والامقام و شهیدان همراهش در تمامی مسئولیت های رسمی مردم دار و کوشا و ساعی در کاهش مشکلات و درد و رنج محرومان و مستضعفان بودند.

این شهیدان آسمانی و به ملکوت اعلی پیوسته یاران و یاوران صدیق برای رهبری و پشتوانه ای برای امت شیعه و دولتمردانی کم نظیر در عرصه خدمت و ایثار و جهاد همه جانبه برای اعتلای اهداف و آرمانهای امام و رهبری بودند .
امام جمعه الگو و اسوه و محبوب و مردمی تبریز آیت الله آل هاشم و دیپلمات موفق و پرتلاش شهید امیرعبداللهیان و دیگر شهیدان والامقام این سانحه غمبار بر ثلمه و سنگینی این مصیبت بزرگ افزودند.

با عرض تسلیت به ساحت مقدس امام زمان و مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید و مردم ایران و شیعیان جهان و عموم بازماندگان و همکاران این شهیدان و طلب صبر برای آنها، علو درجات و حشر با اولیاء الهی را برای آن عزیزان از خداوند قادر و سبحان خواستاریم.

وجود با برکت و کلام آرامش بخش حضرت آیت الله العظمی خامنه ای رهبر فرزانه و صبور و استوار در این شرایط، التیام بخش و ثبات آفرین برای کشور و آحاد ملت است و جمهوری اسلامی که حوادث بسیار تلخ و سختی را دید و با چنین مصائبی رو به رو بوده است و از تمام آنها با سلامت عبور کرده است بازهم با پیوند عمیق میان امام و امت و با تدبیر رهبری انقلاب و هوشمندی مردم با توجهات بقیه الله الاعظم و در سایه برکات حضرت ثامن الحجج از این مصائب عبور خواهیم کرد و راه این قهرمانان شهید عرصه خدمت را با موفقیت ادامه خواهیم داد.
ان شاءالله
آیت پیمان
دبیرکل مجمع جهانی شیعه شناسی

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳/ قم المقدسه»

نظر شما