شناسهٔ خبر: 66755048 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره):

آیت‌الله رئیسی تبلور یک مدیر انقلابی و خادم مردم بود

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی تبلور همه شاخص‌های مدیر انقلابی بود، گفت: این شهید بزرگوار به معنای واقعی خود را خادم مردم می‌دانست و به خدمت به مردم افتخار می‌کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سید مرتضی بختیاری روز دوشنبه در پی شهادت آیت اله سید ابراهیم رئیسی و هیات همراه در سانحه سقوط بالگرد در گفت و گویی به زوایای شخصیتی این شهید بزرگوار پرداخت و افزود: شهادت اوج نوکری و اوج خدمت به مردم است و در مدتی که در آستان قدس بودم از نزدیک خادمی مردم را از ایشان در رفتار و گفتار مشاهده کردم.

وی با بیان اینکه دلسوزی آیت الله رئیسی نسبت به مردم بی نظیر و استثنایی بود، اظهار داشت: در مدتی که آیت الله رئیسی در مشهد و تولیت آستان قدس حضور داشتند، با همه مردم مشهد ارتباط عاطفی و دلسوزانه داشتند.

رئیس کمیته امداد اضافه کرد: آیت الله رئیسی تبلور تمام عیار یک خدمتگزار به اسلام و مسلمین بود.

بختیاری با تاکید بر اینکه آیت الله رئیسی در خلوت و برون خود همواره با خداوند و ائمه ارتباط مستقیم داشت، افزود: ایشان در خلوت خود نیز همیشه دست به دامن حضرت امام رضا (ع) بود و ارتباط معنوی با خداوند داشت و این ارتباط زمینه ساز نوکری و خدمتگزاری ایشان به مردم بود.

به گفته او، ایشان در خلوت خود با خداوند نیز خود را نوکر مردم می‌دانست و به این نوکری می‌بالید. یکی از تبلور‌های آیات و روایت قرآن در شانیت خدمت به مردم است که در ایشان قابل مشاهده و لمس بود.

رئیس کمیته امداد اظهار داشت: در تمام دوران زندگی از نوجوانی تا پیش از شهادت، روحیات و خلقیات ایشان در خدمت به مردم تعریف می‌شد. آیت الله رئیسی همچون شهید حاج قاسم سلیمانی سوز اسلام و خدمت به ولایت و مردم داشت و خداوند در همان مسیر حاج قاسم شهادت را نصیب و توفیق ایشان کرد. آیت الله رئیسی رابطه عاشق و معشوقی با خداوند و امام رضا (ع) داشتند و همین مسئله شهادت را نصیب ایشان کرد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا (ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

منابع محلی که هم اکنون در محل حادثه بالگرد حامل رئیس‌جمهور حضور دارند، خبر شهادت رئیس‌جمهور و همراهانش را تایید کردند.

حجت الاسلام آل هاشم، نماینده، ولی فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

آیت الله سیّد ابراهیم رئیس‌الساداتی ۶۴ ساله هشتمین رئیس‌جمهور ایران بود.

وی متولد ۲۳ آذر ۱۳۳۹ شهر مقدس مشهد بود و مسئولیت‌هایی، چون ریاست قوه قضاییه و معاونت اول این قوه، دادستانی کل کشور، عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام و نائب رئیسی مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان قدس رضوی را در کارنامه داشت.

رهبر انقلاب شهریور ماه به مناسبت هفته دولت ضمن قدردانی و تمجید از عملکرد خوب و قوی دولت در برخی بخش‌ها از جمله «کار‌های زیربنایی»، «رشد شاخص‌های کلان اقتصادی» و «سیاست خارجی»، گفتند: حضور در بین مردم و مواجهه مستقیم و صمیمی و متواضعانه با آن‌ها، بسیار با ارزش است. ساده‌زیستی، مواضع انقلابی، روحیه جهادی و بکارگیری جوانان در رده‌های گوناگون مدیریتی را از دیگر کار‌های تحسین برانگیز دولت خواندند.

نظر شما