شناسهٔ خبر: 66754530 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

نگاه تحلیلگر/گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با عباس سلیمی نمین

ملت رئیسی را در کنار خودش می‌دید

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: ملت آقای رئیسی را در کنار خودش می دید بنابراین تحملش را در سختی ها بیشتر می کرد چون می دید رئیس جمهور تمام وقتش را برای رسیدگی به مشکلات اختصاص می دهد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز: آیت الله رئیسی رئیس جمهور، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، آیت الله آل هاشم نماینده ولی فقیه و مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، اعضای تیم حفاظت و خلبانان در سانحه سقوط بالگرد به شهادت رسیدند.

عباس سلیمی نمین در گفت‌وگو با نامه نیوز درباره شهادت رئیس جمهور و همراهانش بر اثر سانحه بالگرد گفت: انا لله و انا الیه راجعون؛ آقای رئیسی یک شخصیت پرتلاش و بسیار مردمی بود که از دست دادن ایشان قطعا ضایعه ای برای ما محسوب می شود. امیدوارم خدای متعال به ملت ایران، رهبری جامعه ما و ملت های منطقه عطای صبر کند.

وی افزود: خدوم بودن آقای رئیسی و آراسته بودن شخصیت او حتی مورد اذعان مخالفان او نیز قرار داشت. شاید یکی از بهترین رقابت ها را در دوران ریاست جمهوری مربوط به او بتوانیم بدانیم. در رقابت ها هرگز به سوی تخریب رقیب خودش گام برنداشت در حالیکه اطلاعاتی داشت و مشرف به برخی تخلفات اطرافیان نامزد رقیب بود اما کمترین بهره برداری را از اطلاعات خودش به عمل نیاورد. این نشان می دهد آقای رئیسی انگیزه صرف رسیدن به قدرت ندارد که همه چیز را مشروع بداند بلکه می خواهد در مسیر درست همواره قرار داشته باشد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی یادآور شد: چنین شخصیت هایی در جامعه کم هستند اما به طور قطع فقدان چنین شخصیت هایی توسط جامعه با تلاش بیشتر پر خواهد شد. ما در دوران آقای رئیسی فشارهای بیرونی در رأسش صهیونیست ها را داشتیم برای آنکه ملت ایران از موضع به حق خودش عدول کند و زیر بار زورگویی غرب در عدم بهره مندی از امکانات مشروع برود، خوشبختانه او با تلاش در عرصه بین الملل و داخلی اقتدار و صلابت ملت را حفظ کرد.

وی افزود: هدف دشمن از تحریم ها و فشار ها این بود صلابت و اقتدار ایران را در هم بشکند و ملت را مجبور کند که از خیلی توانمندی هایش محروم باشد اما این طور نشد چون تلاش خستگی ناپذیری را آقای رئیسی به کار گرفت تا دشمن در این هدفش ناکام بماند.

سلیمی نمین گفت: ملت آقای رئیسی را در کنار خودش می دید بنابراین تحملش را در سختی ها بیشتر می کرد چون می دید رئیس جمهور تمام وقتش را برای رسیدگی به مشکلات اختصاص می دهد. بسیاری از دشواری ها را با تلاش آقای رئیسی پشت سر گذاشتیم و امروز داشتیم به سمت هموار شدن مسائل و سختی ها پیش می رفتیم.

وی افزود: مشیّت الهی بود و باید در برابر آن تسلیم بود و برای درگذشتگان دعا کرد و برای خود دعا کنیم که راه این عزیزان را ادامه دهیم. کشور به لحاظ ساختاری به گونه ای است که به سرعت خودش را در همه زمینه ها ترمیم می کند. در گذشته هایی که ما شرایط مان بسیار سخت بود به سرعت توانستیم کید دشمند را دور بزنیم و جامعه را به سرعت استوار بسازیم.

تحلیلگر مسائل سیاسی اظهار کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری جامعه ما استواری خودش را دارد و طبیعتا خدوم دیگری جای این شهید از دست رفته را خواهد گرفت. اگر کسی بی ادعا در مسیر مردم گام بردارد جاودانه خواهد شد اما کسانی که دنبال قدرت طلبی باشند چگونه به زباله دان تاریخ می پیوندند.

وی افزود: از دست دادن آقای رئیسی و همراهانش درسی برای همه ما خواهد بود اگر عزت و سعادت خودمان را می خواهیم بدون رقابت های نامربوط و تخریب گری در مسیر خدمت گام برداریم. این درس خوبی است که امیدوارم همه ما از آن بهره مند شویم. قطعا تأثیر خودش را دارد. بعضی شخصیت ها در دوره حیات موثرند و در دوره ممات شان نیز موثرتر هستند چون الگو برای دیگران می شوند. امیدوارم روزی که ما نیز دنیا را ترک می کنیم دست پر و در مسیر خدمت به بشریت از دنیا بریم که سعادت دنیوی و اخروی ما را رقم میزنند.

سلیمی نمین گفت: دشمنان تصور می کنند اگر ما یک شخصیتی را این گونه از دست دهیم تماما خسارت خواهد بود اما این طور نیست. کسانی که تنها نگاه مادی دارند درک و تصور دنیای بزرگتر را ندارند لذا این درس باعث می شود ما بر تلاش و صداقت مان بیفزاییم و بدانیم هرچه خالص تر باشیم بهتر می توانیم به جامعه خدمت کنیم.

نظر شما