شناسهٔ خبر: 66750988 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: مثلث | لینک خبر

قیمت نماشویی ساختمان در تهران

با توجه به گرد و غبار شهرهای بادخیز و آلودگی شهرهای صنعتی، آلودگی زیادی بر روی سطح بیرونی ساختمان‌ها می‌نشیند. این آلودگی‌ها با باران‌های اسیدی واکنش شیمیایی نشان داده و منجر به فرسوده شدن بخش خارجی نما می‌شوند. در نتیجه در زمان کوتاهی مصالح به کار رفته در نمای ساختمان کیفیت خود را از دست می‌دهند و خسارت زیادی به همراه خواهند داشت. در این شرایط ظاهر نما نیز زشت و زننده می‌شود و چهره ساختمان و شهر را نازیبا می‌کند. برای اینکه این آلودگی‌ها از سطح نما پاک شوند، نیازی به تعویض پوسته خارجی آن نیست. با استفاده از نماشویی به راحتی می‌توان این کار را انجام داد. در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی نماشویی ساختمان بپردازیم.

صاحب‌خبر -
آنچه دیگران می خوانند: پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

نماشویی ساختمان چیست؟

شستشوی نما یک روش نوین می‌باشد که امروزه به یکی از نیازمندی‌های اصلی خدمات ساختمانی تبدیل شده است. نماشویی به مجموعه خدماتی گفته می‌شود که توسط افراد حرفه‌ای و با استفاده از مواد ویژه و لوازم کاربردی انجام می‌شود و همه آلودگی‌ها و کثیفی‌ها را از سطح نمای سازه پاک می‌کند. نماشویی تنها روش نظافت و شستشوی نمای بیرونی ساختمان‌ها است که سهم زیادی در زیبایی و آراستگی سازه و شهر دارد. از نظر زیبایی شناسی هر چقدر یک ساختمان تمیزتر باشد، زیباتر و خوش منظرتر به نظر می‌رسد. از آنجایی که امروزه آب و هوا دچار آلودگی زیادی شده‌اند، با گذشت زمان لایه‌ای از مواد اسیدی و آلودگی‌ها بر روی نمای سازه جمع می‌شود و آن را کثیف و غیرشفاف نشان می‌دهد.

در صورتی که نماشویی ساختمان به موقع انجام نشود، نه تنها نمای آن نازیبا می‌شود؛ بلکه آلودگی‌ها به لایه‌های زیرین نفوذ می‌کنند و با گذشت زمان موجب از بین رفتن آن خواهند شد. بنابراین نماشویی تاثیر بسزایی بر روی مقاومت و ماندگاری نمای ساختمان نیز دارد.

در نماشویی ساختمان چه خدماتی ارائه می شود؟

در موسسات نماشویی معمولا خدمات مختلفی ارائه می‌شود. طبیعتا در این مراکز از متخصصان ماهر استفاده می‌شود تا بتوانند خدمات را با بالاترین کیفیت به مشتریان ارائه دهند. همانطور که گفته شد در نماشویی ساختمان، نمای بیرونی سازه از آلودگی‌ها پاک می‌شود و ظاهری تمیز پیدا خواهد کرد. نماشویی با استفاده از روش‌ها و مواد مختلف انجام می‌شود و انتخاب این موارد به جنس نما بستگی دارد. یکی دیگر از خدماتی که در شستشوی نمای ساختمان ارائه می‌شود، سنگ سابی است. سنگ سابی زمانی انجام می‌شود که به بخش‌هایی از نما صدمه رسیده یا کهنه شده باشند. در این روش متخصصان بخش‌های آسیب دیده را ترمیم خواهند کرد. از دیگر خدمات شستشوی نما می‌توان به صیقل دادن سنگ‌های نمای ساختمان اشاره کرد. تیم خدماتی شرکت‌های نماشویی، کار کفسابی را هم انجام می‌دهند. چون به همان اندازه که پاکیزگی نمای خارجی سازه حائز اهمیت است، تمیز بودن کف ساختمان نیز از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد.

مزایای نماشویی ساختمان

شستشوی نمای ساختمان مزایای بی‌شماری دارد. زمانی که از این روش استفاده کردید، متوجه تاثیر شگفت‌انگیزی که بر روی نمای ساختمانتان دارد خواهید شد. برخی از مزایای نماشویی ساختمان عبارتند از:

حفظ زیبایی نما

شستشوی منظم نمای سازه باعث کاهش لکه‌ها و کثیفی ناشی از گرد و غبار و زنگ زدگی می‌شود.

افزایش ارزش ساختمان

در صورتی که به طور منظم از نمای ساختمانتان نگهداری کنید، ارزش آن در بازار افزایش می‌یابد. چرا که ساختمان‌هایی با ظاهر زیبا و تمیز همیشه مورد توجه دیگران قرار می‌گیرند.

حفظ سلامتی ساختمان

نماشویی، ریزگردها و مواد آلاینده را از سطح سازه تمیز می‌کند و سایش و خرابی آن را کاهش خواهد داد.

کاهش هزینه‌های تعمیراتی

با نماشویی منظم، احتمال صدمات ناشی از آلودگی‌ها و رسوبات به سطح ساختمان کاهش می‌یابد و نیاز به تغییر و تعمیرات آن نیز کمتر می‌شود. در نتیجه هزینه‌های تعمیراتی ساختمان به طور چشمگیری کاهش خواهند یافت.

حفاظت از محیط زیست

با نماشویی، تجمع آلاینده‌ها بر روی سطح ساختمان کاهش می‌یابد و از آلودگی محیط زیست منطقه جلوگیری می‌شود.

به طور کلی نماشویی یک فعالیت اساسی و ضروری برای نگهداری از ساختمان‌ها است که تاثیر مستقیمی بر روی عمر و ظاهر آن‌ها دارد و باید به صورت منظم انجام شود.

عوامل موثر در تعیین قیمت نماشویی

در شستشوی نمای ساختمان از مواد و روش‌های مختلفی استفاده می‌شود که می‌توانند قیمت این کار را تغییر دهند. البته این موارد به تنهایی در تعیین قیمت نماشویی تاثیرگذار نیستند و عوامل مختلفی دست به دست هم می‌دهند و قیمت این خدمات را تعیین می‌کنند. برخی از مهم‌ترین عوامل در تعیین قیمت نماشویی عبارتند از:

مساحت نما

مساحت نما به فضایی گفته می‌شود که برای شستشو و پاکسازی در نظر می‌گیرند. هر چه مساحت نما بیشتر باشد، به تجهیزات، مواد شوینده و نیروی کار بیشتری احتیاج دارد. مساحت نما به طور مستقیم تعیین کننده قیمت آن است. برای مثال در نماهای بزرگ به زمان بیشتری برای شستشو نیاز است و همین مسئله می‌تواند هزینه‌های کلی آن را افزایش دهد. علاوه بر این مساحت نما با عوامل دیگری مانند دسترسی سخت به نقاط دورافتاده نیز در ارتباط می‌باشد که این عوامل نیز به نوبه خود قیمت این خدمات را افزایش می‌دهند.

نوع و کیفیت مواد شوینده

برای شستشوی هر یک از نماها به ماده شوینده خاصی نیاز است. برای مثال برخی از نماها به دلیل جنس حساسی که دارند به موادی با ترکیبات خاص احتیاج خواهند داشت. استفاده از مواد ویژه منجر به افزایش قیمت شستشوی نمای ساختمان می‌شود. کیفیت مواد شوینده نیز بر روی قیمت آن تاثیرگذار است. هر چه از مواد باکیفیت‌تری استفاده شود، هزینه‌های این کار بیشتر خواهد شد، اما این مواد تاثیر بهتری بر روی نما می‌گذارند. برای مثال مواد باکیفیت می‌توانند سریع‌تر و بهتر سطح ساختمان را تمیز کنند، طول عمر نما را افزایش داده و نیاز به نگهداری و تعمیرات مکرر را کاهش دهند. در نتیجه اگر چه هزینه استفاده از مواد شوینده باکیفیت بالاتر است، اما می‌تواند بسیاری دیگر از هزینه‌های شما را کاهش دهد‌.

تجهیزات به کار رفته

استفاده از تجهیزات پیشرفته و مدرن تاثیر مستقیمی بر روی سرعت و کیفیت شستشوی نما خواهد داشت. برای مثال دستگاه‌های پروانه‌ای یا دستگاه‌های پرفشار آب برای شستشوی ارتفاعات گزینه مناسبی هستند. برخی از شرکت‌های شستشوی نمای ساختمان از تکنولوژی‌های نوینی مثل نانوتکنولوژی یا شستشوی بخاری برای افزایش ماندگاری و بهبود کیفیت نما استفاده می‌کنند. در صورتی که از تجهیزات پیشرفته برای نماشویی استفاده شود، به دلیل تاثیر بهتری که دارد، هزینه بیشتری به دنبال خواهد داشت. شرکت‌هایی که از تجهیزات ایمنی مثل کفش، کلاه و ... استفاده می‌کنند، ممکن است هزینه‌های بیشتری برای خدمات خود در نظر بگیرند. اما این کار آن‌ها منجر به افزایش ایمنی و دقت بیشتر برای نماشویی خواهد شد.

قیمت نماشویی ساختمان 

برای اطلاع از قیمت نماشویی و نظافت نمای ساختمان در تهران می توانید از شرکت های نماشویی مانند آسمان خراش asemankharash.com ، کفسابی تهران ، پرشین سازه و دیگر شرکت های نماشویی کمک بگیرید . 

 

برچسب‌ها:

نظر شما