شناسهٔ خبر: 66746500 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

مسعود پزشکیان در گفتگو با «اعتماد» از جزئیات تازه و ابهامات پرواز رئیس‌جمهور می‌گوید:

پرواز هلی‌کوپتر رئیس‌جمهور در این هوا منطقی نبوده است

نماینده مردم تبریز در خصوص ابعاد گوناگون مرتبط با سقوط هواپیمای رییس جمهوری گفت: فعلا هنوز خبر قطعی شنیده نشده، برخی اخبار حاکی است که آل هاشم تماسی گرفته و گفتند حال من خوب نیست، پرسیدند از بقیه خبر داری؟ گفته، نه کسی را نمی بینم. موضوع قطعی این است که هلی کوپتر سقوط کرده است.

صاحب‌خبر -
پرواز هلی‌کوپتر رئیس‌جمهور در این هوا منطقی نبوده است/ تیم همراه رئیس‌جمهور در خصوص پرواز هلی‌کوپتر تصمیم‌گیری کرده است
کد خبر: 660739
|
۱۴۰۳/۰۲/۳۰ ۱۸:۳۰:۰۰

مسعود پزشکیان معتقد است، معمای پرواز هلی کوپتر آن است  که چرا علی رغم هشدارهای نارنجی در خصوص آب و هوا باز هم رییس جمهور با هلیکوپتر جابه جا شده است.

نماینده مردم تبریز در گفت‌وگو با اعتماد در خصوص ابعاد گوناگون مرتبط با سقوط هواپیمای رییس جمهوری گفت: فعلا هنوز خبر قطعی شنیده نشده، برخی اخبار حاکی است که آل هاشم تماسی گرفته و گفتند حال من خوب نیست، پرسیدند از بقیه خبر داری؟ گفته، نه کسی را نمی بینم. موضوع قطعی این است که هلی کوپتر سقوط کرده است.

پزشکیان در پاسخ به پرسش دیگر اعتماد در این خصوص که ایا آل هاشم  نماینده ولی فقیه در استان بیرون از هلی کوپتر افتاده اند که تلفنی صحبت کرده؟ گفت: بله تنها در صورتی می تواند صحبت کند که از هلی کوپتر بیرون افتاده باشد. البته محل دقیق حادثه با استفاده از آخرین جی پی اس های هلی کوپتر شناسایی شده اما چون منطقه بسیار در مه و باران فرورفته، هنوز  دسترسی به هلی کوپتر ممکن نشده است.

پزشکیان در ادامه گفت:  منطقه ای که هلی کوپتر در آن سقوط کرده، مه آلود و بارانی است. دیروز در اخبار عنوان شد که که باران شدید خواهد بود و منطقه از نظر بارندگی در آذربایجان شرقی و غربی نارنجی است.اینکه در یک چنین هوایی با چه منطقی رییس جمهور را با هلی کوپتر جابه جا کرده اند، جای بحث است.

او ادامه داد: از تبریز تا محل حادثه در دیزمار حدود 5ساعت راه است. اما هلال احمر و سایر مسئولان امدادی تلاش می کنند هرچه سریعتر زمینه دسترسی را فراهم سازند.

پزشکیان در پاسخ به پرسش دیگر اعتماد در خصوص برخی اخبار حاشیه ای در خصوص احتمال انجام  تحرکات تروریستی علیه هلی کوپتر رییس جمهور؟ گفت: فعلا پس از وقوع حادثه هر فرد و جریانی قصد دارد به نفع خود خبرسازی کند. با قطعیت نمی توان این حرف را تایید یا تکذیب کرد. اما مساله مهم این است که در این هوا و در این وضعیت پرواز هلیکوپتر منمطقی نبوده است.

این نماینده در خصوص نهادی که تصمیم گرفته رییس جمهور با هلیکوپتر جابه جا شود و اینکه این تصمیمات در استان اتخاذ شده یا توسط تیم همراه رییس جمهور اتخاذ شده؟ گفت: مسئولان استانی نقشی نداشته اند و تیم همراه رییس جمهور در این زمینه تصمیم گیری کرده اند.  اینکه به چه شکلی این تصمیم اشتباه گرفته شده مشخص نیست. دیشب وقتی تلویزیون را نگاه می کردم، شبکه هامی گفتند که منطقه بارانی خواهد بود و وضعت منطقه را بیار خطرناک ارزیابی کردند. اینکه چرا علی رغم این هشدارهای روشن، باز هم رییس جمهور در یک چنین هوایی با هلی کوپتر جابه جا شده، معمای این پرواز است و من از آن سر در نمی آورم.»

 

نظر شما