شناسهٔ خبر: 66746164 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

آخرین خبر از اعتصاب طلافروشان و تعطیلی بازار طلا/ مشکل طلافروش‌ها حل شد؟ آخرین خبر از اعتصاب طلافروشان و تعطیلی بازار طلا/ مشکل طلافروش‌ها حل شد؟

به گزارش شبکه شرق، رئیس اتاق اصناف ایران گفت: دغدغه‌های صنف طلافروشان برطرف شده و از فردا هیچ کرکره پایینی را نمی‌پذیریم. مجتبی صفایی، رئیس اتاق اصناف ایران در نشست هم‌اندیشی اعضای هیئت نمایندگان دوره هشتم اتاق ایران که به میزبانی استان همدان برگزار شد، اظهار‌ داشت: خوشحالم که کاروان اقتصادی هیئت

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه شرق، رئیس اتاق اصناف ایران گفت: دغدغه‌های صنف طلافروشان برطرف شده و از فردا هیچ کرکره پایینی را نمی‌پذیریم.

مجتبی صفایی، رئیس اتاق اصناف ایران در نشست هم‌اندیشی اعضای هیئت نمایندگان دوره هشتم اتاق ایران که به میزبانی استان همدان برگزار شد، اظهار‌ داشت: خوشحالم که کاروان اقتصادی هیئت رئیسه نمایندگان دور هشتم اتاق اصناف کشور به راه افتاده و خارج از پایتخت جلسات خود را برگزار می‌کند، چرا که این اتفاق باعث می‌شود از نزدیک با موضوعات و مباحثی که برای اصناف در استان‌های مختلف وجود دارد آشنا شده و درصدد رفع مشکلات برآییم.

او با اشاره به جلسه‌ای که با صنف طلافروشان استان همدان در راستای اعتراض آنان به مباحث مالیاتی برگزار شده بود، عنوان کرد: امروز در نشست با فعالان صنفی طلا و جواهر استان همدان دغدغه‌ها و مشکلات را شنیدیم و تمامی آن‌ها را برطرف کردیم، بنابراین از فردا پایین بودن هیچ کرکره‌ای را نمی‌پذیریم.

رئیس اتاق اصناف ایران، افزود: متاسفانه برخی از مسئولان در مصاحبه‌هایی که در خصوص اعتراض طلافروشان انجام داده بودند، تشویش اذهان عمومی را ایجاد کردند، اما در نهایت با تدابیری که صورت گرفت و مقرر شد تا طلافروش‌ها الزامی به ثبت دارایی خود در سامانه نداشته باشند.

صفایی با بیان اینکه طلافروشان همدان معترض بودند که در چند وقت اخیر در خصوص مالیات ستانی حرف واحدی را نشنیده‌اند، بیان کرد: اعتراض مدنی که با تعطیلی بازار به گوش مسئولان نمی‌رسد، لذا با تمام قدرت اعلام می‌کنیم با حل شدن مشکلات صنف طلافروشان اگر افرادی بخواهند اعلام کنند مغازه‌ها را باز نمی‌کنند به طور جد برخورد خواهیم کرد.

او افزود: در روزهای حواشی که رسانه‌های معاند ایجاد کردند و در روزی که منتظر بودند بازارها تعطیل شود، کسبه در صنوف مختلف همدلانه پای کار آمدند و اجازه ندادند بازار تعطیل شود، حالا نیز برای یک اختلاف نظر که آن هم حل شد چطور می‌توانیم اجازه دهیم کرکره‌های طلافروشان پایین باشد.

رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به موفقیت‌های پی در پی اتاق اصناف ایران و اتاق‌های اصناف سراسر کشور تاکید کرد: پیشرفت‌های خوبی حاصل شده که متاسفانه برخی از افراد تحمل دیدن آن را ندارند، بنابراین طبیعی است برخی سنگ‌اندازی‌ها اتفاق افتد، اما واقعیت این است که امروزه اصناف در جایگاهی از اقتصاد کشور قرار دارند که رایزنی‌های اقتصادی به دنبال ملاقات و ارتباط‌گیری با آنان هستند.

صفایی ادامه داد: در روزهای نه چندان دور 175 نماینده مخالف بودند که بیش از دو دوره ما در منصب ریاست باشیم، اما امروزه شاهد آن هستیم که با وحدت و تعامل توانستیم رای 155 نماینده را به دست آوریم و این قانون را از میان برداریم.

وی با تاکید بر آن که روزی اتاق اصناف را تحویل خواهیم داد که سرآمد بخش خصوصی باشیم، گفت: خوشبختانه با ایجاد کارگروه مالیات در اتاق اصناف مباحث مالیاتی همکاران صنفی ما تا حدود زیادی از بین رفته، اگر چه معتقدیم این کارگروه هنوز جای کار بسیار دارد.

وجیه‌الله ذکوری در این نشست، اظهار‌ داشت: در راستای حمایت از صنوف، صاحبان مشاغلی که از تبصره ماده 100 قانون مالیات‌ها استفاده می‌کنند، امکان تقسیط مالیات ده تا 15 ماهه را دارند و نیاز به ارائه جداول درآمد و هزینه نیز ندارند.

وی با بیان اینکه هدف مطالبه مالیات در استات همدان بر اساس مستندات است، بیان کرد: سقف تبصره ماده 100 سال گذشته 6 میلیارد و 800 میلیون تومان بود مه با افزایش سه برابری صورت گرفته تا سقف 18 میلیارد تومان‌ عادلانه ستانی مالیات بیشتر محرز خواهد شد.

مدیر‌کل امور مالیاتی استان همدان تاکید کرد: نگاه ما به تولید و بازار نگاهی حمایتی در راستای تحقق شعار است و تنها زمانی مجاز به برخورد قانونی با واحدهای تولیدی خواهیم بود که آن واحد در اعلام وجوهات و اقدامات خود کتمان کرده باشد.

ذکوری افزود: اگر چه قسمت اعظم بودجه باید از طریق مالیات تأمین شود ولی تأمین آن هرگز با معنی ظلم در حق اصناف یا تولید‌کنندگان همراه نیست، بنا‌براین تلاش داریم تا در یک تعامل دو سویه با حمایت از واحدهای تولیدی و صنوف مختلف در بازار بتوانیم مالیات ستانی عادلانه را تحقق بخشیم.

وی همچنین در پایان با بیان اینکه تحقق 100 درصدی درآمدهای مالیاتی استات همدان در سال گذشته انجام شده است، عنوان کرد: در سال 1402 بالغ بر 3 هزار و 491 میلیارد تومان درآمد مالیاتی استان همدان وصول شده است.

منبع: sharghdaily-931241

نظر شما