شناسهٔ خبر: 66745656 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان صنعت | لینک خبر

آخرین قیمت شکر اعلام شد

تحریریه جهان صنعت نیوز

قیمت جدید شکر «بسته‌بندی، فله و وارداتی» به دنبال تصمیمات ستاد تنظیم بازار و ابلاغ مصوبه کارگروه تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت در سراسر کشور ابلاغ شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس کشاورزی جهان صنعت نیوز، بر اساس این مصوبه، قیمت هر کیلوگرم شکر تصفیه شده بسته‌بندی یک کیلویی برای مصرف‌کننده نهایی ۴۹ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است.

از سوی دیگر در این مصوبه قیمت هر کیلوگرم شکر خام وارداتی، تحویل بنادر ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شد. براساس مصوبه جدید قیمت هر کیلوگرم شکر تصفیه شده .(سفید) در کارخانه و انبار ۳۸ هزار و ۵۰۰ تومان و قیمت هر کیلوگرم شکر تصفیه در نظر گرفته شده است. قیمت شکر سفید فله نیز برای مصرف‌کننده ۴۲ هزار و ۵۰۰ تومان خواهد بود. براساس اعلام ستاد تنظیم بازار در قیمت‌های جدید با احتساب مالیات بر ارزش افزوده و سایر هزینه‌ها لحاظ شده است.

اوایل اردیبهشت‌ماه وزارت جهاد کشاورزی افزایش نرخ جدید شکر فله تصفیه شده. را به افزایش ۴۰ درصدی قیمت خرید تضمینی چغندر قند و حذف ارز ترجیحی واردات شکر خام نسبت داد. افزایشی که رشد قیمت شکر کیلویی را به همراه داشت.

پیش از این قیمت هر کیلوگرم شکر درب کارخانجات ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان بود که با یک درصد ارزش افزوده با قیمت ۲۶ هزار و ۸۰۰ تومان در اختیار بنکداران مواد غذایی قرار می‌گرفت و طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار با قیمت هر کیلوگرم ۲۸ هزار تومان به دست مصرف کنندگان می‌رسید.

منبع: اکوایران

برچسب‌ها:

نظر شما