شناسهٔ خبر: 66745630 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

اشتباه در کدال شبندر دردسر ساز شد!/ نامه عشقی به وزیر نفت برای رفع مشکلات انباشته پتروشیمی‌ها اشتباه در کدال شبندر دردسر ساز شد!/ نامه عشقی به وزیر نفت برای رفع مشکلات انباشته پتروشیمی‌ها

به گزارش اکوایران؛ بازار سهام امروز شاهد اتفاقات عجیبی بود که حکایت از سردرگمی تمامی فعالان بازار سهام داشت. سامانه کدال که اطلاعیه‌های منتشر بر آن هم از سوی سازمان بورس و هم از سوی ناشر صحت سنجی می‌شود؛ با یک اشتباه گران از سوی اطلاعیه شبندر مواجه شد. این اشتباه نیز تماماً به سردرگمی فعالان بازار

صاحب‌خبر -

به گزارش اکوایران؛ بازار سهام امروز شاهد اتفاقات عجیبی بود که حکایت از سردرگمی تمامی فعالان بازار سهام داشت. سامانه کدال که اطلاعیه‌های منتشر بر آن هم از سوی سازمان بورس و هم از سوی ناشر صحت سنجی می‌شود؛ با یک اشتباه گران از سوی اطلاعیه شبندر مواجه شد. این اشتباه نیز تماماً به سردرگمی فعالان بازار سهام باز می‌گشت.

بند س تبصره 6 قانون بودجه 1403 کشور، امسال با نقصی همراه بود که معافیت‌های مالیاتی شرکت‌ها و صندوق‌های بورسی را در خود جای نمی‌داد و حتی ماده 145 قانون مالیات‌های مستقیم را شامل نشده بود. انتشار این مسئله با چالش‌های فراوانی همراه بود؛ به شکلی که چندین روز معاملات سهامی نزولی شد و پای اصلاح این بند به مجلس باز شد.

چرا بازار مس از تب و تاب نمی‌افتد؟ / جنگ بر سر منابع مس بالا گرفت!

ناشر شبندر نیز امروز صورت‌های مالی سال 1402 را با توجه به تغییرات مالیاتی بند س قبل از اصلاح منتشر کرد؛ درصورتی که حتی این بند اگر اصلاح هم نشود؛ بر صورت‌های مالی 1403 مؤثر است. مسئله اینجا است که حتی ناظر سازمان بورس نیز متوجه نشد و این اطلاعیه با انتشار در سامانه کدال موجب ریزش قیمت این نماد شد که با توجه به اهمیت بالای شبندر به سایر بازار نیز سرایت کرد. در حال حاضر نیز، نماد شبندر تعلیق شده و اصلاحیه صورت‌های مالی آن نیز در سامانه کدال منتشر شده است.

امروز مجید عشقی نیز طی نامه‌ای به وزیر نفت از مشکلات متعدد و شرایط نابسامان صنعت محصولات شیمیایی کشور گفت. در این نامه نسبت به قیمت‌گذاری‌های دستوری در خصوص قیمت فروش محصولات شیمیایی و نرخ گاز خوراک اعتراض شد. رئیس سازمان بورس در خصوص انباشت مطالبات شرکت‌ها از شرکت ملی پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی و تأثیر آن بر طرح‌های توسعه‌ای هشدار داد.

030230صنعت نفت ایالات متحده در آستانه یک موج بزرگ تحکیم!

منبع: ecoiran-63859

نظر شما