شناسهٔ خبر: 66744585 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

سیاست یک بام و دو هوای آمریکا در حمایت از اسرائیل

در حالی که «بایدن» مدعی تعلیق کمک های آمریکا به رژیم صهیونیستی به منظور جلوگیری از حمله گسترده این رژیم به رفح بود، کاخ سفید لایحه ای به کنگره آمریکا ارائه می کند تا کمک های چندین میلیارد دلاری را برای ارتش رژیم صهیونیستی در میان به تصویب برساند.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، آمریکا که از نخستین روز جنگ در نوار غزه به نفع رژیم صهیونیستی وارد میدان شده، تا کنون از هیچ کمکی به رژیم صهیونیستی دریغ نکرده است. طی 8 ماه جنگ خانمان سوز در غزه، همواره ایالات متحده مدعی بوده است که خواستار عدم تشدید وضعیت در نوار غزه است و از اقدامات انسان دوستانه حمایت می کند. دروغ بودن این ادعا به دفعات، طی 8 ماه گذشته ثابت شده است.

اقدامات حمایتی آمریکا علیه رژیم صهیونیستی

1. کمک های تسلیحاتی و نظامی 

از همان روز نخست عملیات «طوفان الاقصی»، آمریکا با اعزام «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه خود به همراه محموله بزرگی از کمک های تسلیحاتی به فلسطین اشغالی، حمایت کامل خود را از رژیم صهیونیستی نشان داد. کمک های تسلیحاتی ایالات متحده تمام وجوه نظامی رژیم صهیونیستی را در بر گرفت و آمریکایی ها هر نوع سلاح و بمب مجاز و ممنوعه را در اختیار صهیونیست ها قرار دادند. در کنار کمک های تسلیحاتی که شامل انواع مهمات، خودروهای نظامی و سلاح می شد، آمریکایی ها، فرماندهان نظامی خود را نیز به کمک صهیونیست ها فرستادند؛ تا جایی که مدیریت بخش هایی از میدان به ویژه طی ماه های نخست، در اختیار نظامیان آمریکایی بود.

در کنار این کمک ها، آمریکایی ها کمک های مرتبط با کمک های تسلیحاتی مثل آمبولانس و تجهیزات وابسته به آن را نیز در محموله های متعدد برای رژیم صهیونیستی ارسال کرده و می کنند. در برخی گزارش ها آمده است، آمریکا بعضاً روزانه 50 فروند هواپیما، کمک های خود را برای صهیونیست ها ارسال کرده اند.

2. حمایت و پشتیبانی در عرصه دیپلماتیک 

ایالات متحده در عرصه دیپلماتیک، کمک بزرگتری به رژیم صهیونیستی ارائه کرده است. آمریکایی ها طی 8 ماه جنگ در نوار غزه، با وجود کشتار وسیعی که صهیونیست ها انجام دادند، مانع تصویب قطعنامه در شورای امنیت علیه رژیم صهیونیستی شدند و تمام قطعنامه های شورای امنیت برای پایان دادن به جنگ در نوار غزه را وتو کردند. این اقدام آمریکایی ها شامل تلاش دیگر کشورها برای آتش بس نیز شد. یعنی آمریکایی ها حتی مانع اتمام جنگ در نوار غزه شدند تا رژیم صهیونیستی مانعی برای رسیدن به خواسته های ددمنشانه خود نداشته باشد.

در این مسیر، آمریکایی ها در جایگاه هایی چون دادگاه لاهه، که همچون شورای امنیت قدرت وتو نداشتند، تلاش کردند با اعمال فشار از طریق تهدید به قطع بودجه و امثال آن صهیونیست ها را یاری کنند.

3. اقدام نظامی مستقیم 

آمریکایی ها در چند برهه در اقدام نظامی مستقیم نیز به نفع صهیونیست ها وارد شدند. مهمترین موضع در این زمینه، تشکیل یک ائتلاف دریایی در دریای سرخ برای جلوگیری از حملات ارتش یمن بود. آمریکایی ها اگرچه در ایجاد ائتلاف و همچنین هدف قرار دادن ارتش یمن به منظور جلوگیری از حملات آنها علیه کشتی های رژیم صهیونیستی توفیق چندانی نداشتند اما همچنان این ائتلاف را حفظ کرده اند و علیه ارتش یمن حملات مستمری را صورت می دهند. براساس اعلام فرماندهان نیروی دریایی آمریکا، هزینه های اقدامات نظامی ایالات متحده در دریای سرخ تا ماه آوریل، بالغ بر 1 میلیارد دلار بوده است و این فرآیند ادامه دارد.

دومین نقطه از اقدامات نظامی مستقیم آمریکا، حمله به مقاومت اسلامی عراق و سوریه بوده است. آمریکایی ها در عراق و سوریه مقاومت را هدف قرار دادند تا بر سر راه اقدامات آنها علیه رژیم صهیونیستی موانعی را به وجود آورند.

سومین نقطه اقدام نظامی آمریکا، دفاعی بود که ایالات متحده از رژیم صهیونیستی در برابر پاسخ جمهوری اسلامی ایران صورت داد. آمریکایی‌ها فرماندهی دفاع از رژیم صهیونیستی را در شب عملیات وعده صادق بر عهده داشته، تمام امکانات منطقه ای خود را برای دفاع از رژیم صهیونیستی به کار گرفتند.

4. جهت دهی افکار عمومی به نفع رژیم صهیونیستی 

رسانه های آمریکایی از روز نخست اجرای عملیات «طوفان الاقصی» با حمایت تام از رژیم صهیونیستی در حال شکل دهی به افکار عمومی به نفع رژیم صهیونیستی و توجیه کشتارها و جنایت های این رژیم هستند. در این مسیر آمریکایی ها رسانه های کشورهای مرتجع منطقه مثل امارات و عربستان را نیز با خود همراه کرده اند و طیف وسیعی از رسانه های محلی و منطقه ای همراه با آمریکایی ها در حال حمایت از اقدامات جنایت کارانه رژیم صهیونیستی هستند که با هدایت آمریکا صورت می گیرد. مهمترین نشانه در این مسیر، ادامه خط مشی رسانه‌های آمریکایی توسط رسانه های منطقه ای و محلی است.

سرکوب دانشجویان آمریکایی یکی از مهمترین نقاط حمایتی ایالات متحده از رژیم صهیونیستی در افکار عمومی آمریکا است؛ جایی که آمریکایی ها قیام دانشجویان آمریکایی را به شدت سرکوب کرده، حالا پس از قریب 3 هفته همچنان به این سرکوب ادامه می دهند، تا جایی که تعداد دانشجویان و اساتید بازداشتی از 3 هزار نفر فراتر رفته اند اما مقامات آمریکایی همچنان به این سرکوب ادامه می دهند.

5. تصویب بودجه کمک به رژیم صهیونیستی

در همان ماه نخست جنگ نبرد طوفان الاقصی، دولت بایدن، لایحه تصویب بودجه ای 24 میلیون دلاری را برای حمایت از رژیم صهیونیستی و اوکراین به کنگره فرستاد، هر چند تصویب آن بودجه با مشکلاتی در کنگره روبرو شد اما صرف ارسال این لایحه، خود نشان از حمایت همه جانبه دولت بایدن از رژیم صهیونیستی دارد. این در حالی است که کمک های تسلیحاتی مستمر آمریکا به رژیم صهیونیستی بدون وقفه ادامه دارد.

بیشتر بخوانید

گفتگوی تلفنی سالیوان با هنگبی با محوریت جنگ در رفح

 دم خروس آمریکایی ها با بودجه 1.260 میلیاردی «بایدن» 

خبرگزاری فرانسه اواخر هفته گذشته، از تهیه لایحه بودجه 1.260 میلیاردی توسط کاخ سفید برای حمایت از رژیم صهیونیستی خبر داد. این خبرگزاری اعلام کرد بودجه مزبور شامل یک بسته 700 میلیون دلاری برای مهمات تانک، یک بسته 500 میلیون دلاری برای تهیه خودروهای تاکتیکی و یک بسته 60 میلیون دلاری برای خمپاره است. دولت آمریکا اعلام کرده به زودی این بسته حمایتی به کنگره ارسال خواهد شد تا به سرعت تصویب و به دنبال آن محموله های تسلیحاتی برای صهیونیست ها ارسال شود.

این بودجه در حالی تصویب می شود که «بایدن» مدعی شده بود برای جلوگیری از حمله گسترده رژیم صهیونیستی به منطقه رفح در جنوب نوار غزه، کمک های تسلیحاتی آمریکا را به حالت تعلیق در آورده است. اما در زمانی که رژیم صهیونیستی، حمله خود را به رفح آغاز کرده است، آمریکا بودجه میلیاردی را در حمایت از رژیم صهیونیستی آماده ارسال به کنگره می کند. این بودجه، تأیید دروغ بودن تمام ادعاهای آمریکا در خصوص حمایت از مردم غزه است.

حال دم خروس آمریکایی ها از هر وقت دیگری بیشتر بیرون آمده و آنها در زمانی که ادعای تعلیق ارسال تسلیحات را مطرح کرده اند همزمان بودجه میلیاردی را برای تأمین سلاح های رژیم صهیونیستی ارائه می کنند؛ بودجه ای که می تواند جنگ را تا دست کم 6 ماه دیگر استمرار بخشد.

 

نظر شما