شناسهٔ خبر: 66742731 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

هراس انگلیس از تقویت روابط این دو کشور ؛ دموکراسی غربی در خطر است

اقتصادنیوز: وزیر دفاع انگلیس نزدیک‌ شدن روابط روسیه و چین را عاملی دانست که به ادعای او «دموکراسی و سبک زندگی غربی» را تهدید می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «گرانت شاپس» وزیر دفاع انگلیس مدعی شد تقویت روابط چین و روسیه تهدیدی برای «دموکراسی» است.

او با بیان اینکه تقویت روابط دیپلماتیک میان «شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهور چین و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه بسیار «نگران‌کننده» است، گفت «این یک رابطه نزدیک، یک تهدید برای دموکراسی است.»

خبر مرتبط
اقدام روسیه علیه وابسته سفارت انگلیس

اقتصادنیوز: وزارت خارجه روسیه در پاسخ به اقدام خصمانه لندن در اخراج وابسته نظامی این کشور از بریتانیا، نماینده سفارت انگلیس را احضار کرده و به او اعلام کرد که وابسته دفاعی بریتانیا "عنصر نامطلوب" شناخته شده و باید ظرف یک هفته مسکو را ترک کند.

وزیر دفاع انگلیس در گفت‌وگو با اسکای نیوز روسیه و چین را کشورهایی دانست که از «دموکراسی» مدنظر او بهره‌ای نبرده‌اند و گفت: «من به‌شدت نگران این (گرم‌شدن روابط) هستم.»

او گفت: «آنها سعی دارند این نظام را به سایر نقاط جهان گسترش دهند. ما باید هشیار باشیم و بدانیم که این یک تهدید مستقیم برای شیوه زندگی ما است.»

خبر مرتبط
مسکو اقدام لندن را تلافی کرد/وابسته نظامی سفارت انگلیس باید روسیه را ترک کند

اقتصادنیوز: وزارت خارجه روسیه وابسته نظامی انگلیس را به تلافی تصمیم چند روز پیش لندن در اخراج همتای روس وی اخراج کرد.

هفته گذشته روسای جمهور چین و روسیه در دیداری وعده دادند که «دورانی جدید» از مشارکت میان دو کشور آغاز شده است، کشورهایی که قدرتمندترین رقبای ایالات متحده محسوب می‌شوند.

پوتین اخیرا در سفر به چین با اشاره به اینکه مسکو و پکن برای برقرای یک نظم جهان چند قطبی همکاری می‌کنند، به سلطه‌گران غربی هشدار داد که بهتر است بدون خشونت و به‌صورت مسالمت‌آمیز به این نظم جدید تن دهند.

وزیر دفاع انگلیس تقویت روابط روسیه و چین را «تهدید» می‌داند دیدار اخیر پوتین و شی جین‌پینگ در پکن

نظر شما