شناسهٔ خبر: 66742115 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

القره‌داغی در واکنش به سخنان دبیرکل سازمان ملل مطرح کرد؛

قدرت ما در بیداری ماست

رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمانان، اعراب را به آشتی حقیقی و شکستن همه عوامل تفرقه فراخواند.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب: "علی محیی‌الدین قره‌ داغی" رئیس اتحادیه جهانی علمای اسلام در واکنش به سخنان آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد که جهان عرب را به اتحاد فراخوانده است، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: ای ملت من کی آستین بالا میزنی؟ ای ملت من کی نظرت را میگویی؟

وی در ادامه آورده است: من سخنان آقای گوترش را شنیدم که او اعراب را به اتحاد و شکستن حلقه تفرقه و بازی نکردن در زمین بیگانگان فراخوانده است.

رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان تاکیدکرد: بله قدرت ما در بیداری ما است. اولین بیداری، آشتی واقعی و شکستن همه عوامل تفرقه است.



گفتنی است: آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد خطاب به سران عرب در نشست بحرین اظهار داشت: امکانات گسترده‌ای در منطقه عربی وجود دارد و شما از سرمایه، فرهنگ و نیروی انسانی برخوردار هستید؛ اما شرط مهم موفقیت در جهان امروز اتحاد است. 

وی در ادامه گفت: فائق آمدن بر موانع در مسیر رسیدن به توسعه مسالمت‌آمیز و رفاه شهروندانتان، نیازمند شکستن حلقه تفرقه و بازی نکردن در زمین دیگران و قدم برداشتن برای ساختن آینده‌ای صلح‌آمیزتر و شکوفاتر است.

سی و سومین اجلاس سران کشورهای عربی پنجشنبه (27 اردیبهشت)  در منامه، پایتخت بحرین با سخنرانی محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی برگزار شد. 

انتهای پیام/

نظر شما