شناسهٔ خبر: 66741254 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

کدام کشتی‌گیر در بوداپست منتظر حسن یزدانی است؟

حسن یزدانی در حالی قرار است در تورنمنت بوداپست کشتی بگیرد که خبری از آرون بروکس آمریکایی نیست، اما برخی نفرات مدعی در این مسابقات حاضر خواهند بود.

صاحب‌خبر -

برخلاف سه سالی که مسابقات جهانی برگزار می‌شود و اتحادیه جهانی چهار مسابقه رنکینگ‌دار برگزار می‌کند، در سال المپیک تنها دو رقابت رنک‌دار به انجام خواهد رسید. اولینِ آن تورنمنت زاگرب در زمستان سال گذشته بود که تیم‌های آزاد و فرنگی ایران در آن حضور پیدا کردند و دومین مسابقه هم ۱۷ تا ۲۰ خرداد ماه در بوداپست برگزار خواهد شد.

مهم‌ترین اتفاق برای کشتی ایران در این تورنمنت، اعزام حسن یزدانی به مجارستان بعد از جراحی کتف است. این کشتی‌گیر بعد از کسب مدال نقره مسابقات جهانی ۲۰۲۳ بلگراد و طلای بازی‌های آسیایی در وزن ۸۶ کیلوگرم، کتفش را جراحی کرد و پس از آن در چرخه انتخابی تیم ملی غایب بود.

با نظر کادرفنی تیم ملی و فدراسیون کشتی، حضور در تورنمنت رنک‌دار بوداپست، انتخابی حسن یزدانی برای المپیک است و اگر عملکردش در این رقابت‌ها نشان از آمادگی او برای شرکت در مسابقات داشته باشد، ملی‌پوش المپیکی ایران در وزن ۸۶ کیلوگرم خواهد شد.

هرچند دیوید تیلور در انتخابی آمریکا شکست خورد و شانس حضور در المپیک را از دست داد، اما آرون بروکس آمریکایی همچنان جدی‌ترین رقیب حسن یزدانی باشد که او هم در تورنمنت مجارستان شرکت نخواهد کرد.

در لیست اولیه اعلام شده برای این رقابت‌ها، نام کشتی‌گیران عنوان‌داری، چون عظمت دولتبیکوف قزاقستانی، مایلز امینه از پورتوریکو، ولادیمیری گامکریلیدزه گرجستانی و همچنین هایاتو ایشیگوروی ژاپنی و ماگومد رمضانوف بلغار دیده می‌شود.

در سال‌های اخیر مدعیان اصلی وزن ۸۶ کیلوگرم مسابقات جهانی و المپیک، دیوید تیلور آمریکایی و حسن یزدانی بودند که سایر رقبا مقابل آن‌ها حرفی برای گفتن نداشتند. حتی روس‌ها نیز در چند سال اخیر، کشتی‌گیر مدعی در این وزن به مصاف یزدانی و تیلور نفرستادند.

اگر حسن یزدانی مشکلی از نظر آمادگی جسمیِ بعد از جراحی نداشته باشد، طبیعتاً مقابل این رقبا کار سختی نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: تصاویر امیدوارکننده از حسن یزدانی در تیم ملی

نظر شما