شناسهٔ خبر: 66739264 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

سبک های ترند 2024 در طراحی داخلی

صاحب‌خبر -

در دنیای دکوراسیون داخلی هر سال تغییر و تحولاتی بوجود می آید. در سال 2024 هم تغییرات هیجان انگیزی وجود دارد که این سبک ها و ایده ها باعث زیبا تر و دلنشین تر شدن خانه و محیط زندگی مان می شود.

لوکس آرام

لوکس آرام به عنوان یک ترند دکوراسیون 2024 است که مفهوم آن زیبایی و ظرافت بدون نیاز به تجملات آشکار و زرق و برق دار بیش از حد است و این سبک طراحی به تاکید دارایی هایی با کیفیت و دوام بالا و طراحی دکوراسیون کلاسیک است که با گذشت زمان جذابیت خودش را حفظ کرده است.

در این سبک، انتخاب قطعات سرمایه ای که می توان اطراف آن فضایی را شکل داد و بازپوشانی و تجدید آن ها برای چندین عمر مصرف، در طراحی و چیدمان لوکس مورد توجه قرار گرفته است. لوکس آرام از زرق و برق و نمایشی بودن جدا است و بیش تر آرامش و راحتی و زیبایی های ظریف و با دوام را نشان می دهد.

این سبک فضا هایی را ایجاد می کند که علاوه بر آرامش و تعلق باعث دلپذیری محیط هم می شود. پارچه های با کیفیت، چوب های غنی و نرم و طرح های آرام و فاقد تجملات در این سبک به کار می رود.

موتو روم


 

موتو روم


 

عنوان یک ترند در دکوراسیون 2024 است که در آن یک رنگ واحد یا طیف رنگی مشابه در تمام جنبه های یک فضا به کار می رود و از دیوار ها و مبلمان گرفته تا تجهیزات و پارچه ها که استفاده می شود.

این سبک استفاده ی هنرمندانه از بافت ها و مواد و فرم های مختلف دارد. در حالی که یک رنگ یا طیف های هماهنگ دارد و همین تناسب و هماهنگی رنگ ها فضای آرام و یک پارچه ایجاد می کند و جزییات را برجسته می کند و بافت های مختلف طراحی منحصر بفردی ایجاد می کند.

استفاده از رنگ های دنیای مد در دکوراسیون داخلی

در ترند دکوراسیون 2024، این که رنگ مد را به فضای داخلی منازل انتقال بدیم از جذاب ترین ایده ها شده است و این نوع سبک نشان دهنده ی این است که چگوه این رنگ های ترند را به عناصر دکوراسیون داخلی مثل رنگ دیوار ها، پرده ها و مبلمان، و حتی سایر وسایل تزیینی هم منتقل کنیم.

و این استفاده از رنگ ها در دکوراسیون داخلی منازل فضاهایی ایجاد می کند که با طراوت است و رنگ ها دارای انرژی و گرما هستند که می توانند تاثیری برحس و حال فضا و محیط بگذارند.

نور پردازی وینتیج


 

نور پردازی وینتیج


 

به عنوان یک ترند دکوراسیون 2024 اهمیت و جایگاه خاصی دارد. و سبکی است که برگرفته از طراحی و عناصر نور پردازی دهه های قبلی است.

و به فضاهای مدرن حس گرمی و اصالت می دهد و استفاده از قطعات نور پردازی اتاق خواب و دیگر قسمت های خانه با سبک قدیمی مثل چراغ های کفی و آویز های دوره 50 میلادی، علاوه بر این که منبع نور است به عنوان قطعات هنرری دکوراتیو هم حساب می شود.

در سال 2024 تمایل به ادغام کردن زیبایی های کلاسیک و تاریخی در دکوراسیون داخلی بویژه از طریق نور پردازی وینتیج و این سبک فضایی را ایجاد می کند که با انرژی و طراوت باشد و حس نوستالژی و زیبایی دیرین به زیبایی با زندگی مدرن را تلفیق می کند.

طرح های راه راه

یک ترند دکوراسیون 2024 استفاده از طرح های راه راه در دکوراسیون داخلی است که به صورت سنتی و مدرن به فضای خانه شما جذابیت می دهد.

این سبک در غالب های مختلف مثل اتاق هایی با دیوار هایی کاملا راه راه، حمام هایی با کاشی های راه راه و نور پردازی های دیواری مورانو به کار گرفته می شود باعث تازگی و نوآوری محیط می شود. طرح های راه راه توانسته اند در سبک مدرن هم راه پیدا کند و این استایل مخصوصا زمانی که در قالب های رنگی آبی و سفید بکار برده شود به خاطر سادگی و زیبایی شناسی به عنوان یک عنصر کلاسیک شناخته می شود و مطابق با ترند روز مورد توجه قرار می گیرد.

بلوک های شیشه ای

آجر های شیشه ای در دهه های 80 و 90 میلادی در حمام ها و دوش ها به کار برده می شود و امروزه هم به عنوان یکی از موارد دکوراسیون 2024 در طراحی خانه ها است.

ولی این بار استفاده از آن ها بیش تر شده و در کف پوش ها و میز ها و کاشی ها هم به کاربرده می شود. در این سبک آجر های شیشه ای با قابلیت عبور نور و ایجاد زیبایی یک عنصر جذاب به حساب می آید.

رنگ زرد

زرد به عنوان یک رنگ محبوب در ترند دکوراسیون 2024 است و بویژه در کابینت ها و قفسه های آشپزخانه و انباری بکار می رود. این رنگ گرم است و علاوه بر زیبایی در مبلمان به خصوص در فضاهایی که نور طبیعی دارند مثل آشپزخانه و اتاق های آفتاب گیر یا فضاهای بیرونی بسیار مناسب اند. استفاده از رنگ زرد باعث ایجاد اعتماد به نفس می شود. و با ترکیب بافت ها و چوب های تیره هم سنتی می شود.

پانل های دیواری چوبی تیره

در ترند دکوراسیون 2024 دیوارهای چوبی تیره ایجاد حس گرما در فضا می کند و این سبک ریشه در طراحی به سبک سنتی دارد و با قابلیت تبدیل هر فضایی از کلاسیک به مدرن زیبایی خاص ایجاد می کند.

قطعات دست ساز منحصر بفرد

توجه به قطعات دست ساز و منحصر بفرد در ترند دکوراسیون 2024 یکی از مهم ترین رویکرد های دکوراسیون داخلی است. این سبک از هنرمندان حمایت می کند و فضاهایی با جلوه ی خاص ایجاد می کند. استفاده از ظروف سفالی، ظرف های غذا خوری و آثار هنری دست ساز به فضاهای مختلف اصالت می دهد.

خلاصه بندی

ترند دکوراسیون 2024 قصد دارد تا زیبایی های کلاسیک را با نوآوری های مدرن تلفیق کند و فضاهایی خاص و زیبا ایجاد کند. پس این سبک ها و ایده ها بخشی از ترند های 2024 را به نمایش گذاشته اند.


 

منبع: گروه ساختمانی ویستا آرشیتکت

نظر شما