شناسهٔ خبر: 66738217 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

خاطرات هاشمی ۳۰ اردیبهشت سال ۸۰ | «در زمان جنگ هم چنین قطعی گسترده برق نداشتیم»

صاحب‌خبر -

انصاف نیوز: خاطرات روزنوشت آیت‌الله اکبر هاشمی در اردیبهشت سال ۱۳۸۰ را در ادامه می‌خوانید:

یکشنبه 30 اردیبهشت 1380 | 26 صفر 1422 20 می 2001

صبح برای مراسم تشییع جنازه جان‌باختگان سقوط هواپیما، به مجلس رفتم. رهبری و سران سه قوه و خانواده‌های عزادار و بسیاری از شخصیت‌های کشور بودند. با معاونان مرکز تحقیقات استراتژیک [مجمع تشخیص مصلحت نظام] جلسه داشتیم. بیشتر وقت، صرف مسائل انتخابات و نگرانی‌ها از آینده شد. در مورد طرح پیل سوختی هم بحث شد و نیز ایجاد ارتباط با مراکز تحقیقات دیگر کشورها. آقای [محمود] واعظی، در مورد تأیید [و حمایت] حزب اعتدال و توسعه از آقای [علی] شمخانی سئوال کرد. گفتم، در جلسات حزب، برای تصمیم‌گیری بحث کنید.

پیش از ظهر، برق تهران و اکثر استان‌های ایران قطع شد و تا ساعت‌ها برق نبود و مشکلات زیادی برای مردم پیش آورد؛ حتی در زمان جنگ، چنین قطعی برق وسیع و سراسری و طولانی نداشتیم. موتور برق اضطراری مجمع [تشخیص مصلحت نظام] معیوب بود و قطع و وصل می‌شد. عصر، آقای [حبیب‌الله] بیطرف، وزیر نیرو، تلفنی توضیح داد که مشکل از حادثه دیدن یک خط از سه خط انتقال برق شمال به تهران شروع می‌شود که بار آن به خط دیگری منتقل می‌شود و آن هم قطع می‌شود، با قطع برق از تهران و فشار زیاد روی نیروگاه‌های تهران، آن‌ها خاموش می‌شوند و این وضع کم‌کم در همه نیروگاه‌های جنوب شرق و غرب تکرار می‌شود؛ به جز مشهد و شمال و همدان.
عصر آقای [محمد] سعیدی‌کیا، [مشاور رئیس‌جمهور] آمد. گفت، به منطقه سقوط هواپیما رفته و اجساد را دیده و شایعات مربوط به زنده بودن بعضی‌ها تا ساعات بعد را تکذیب کرد و گفت، سه ساعت پیاده رفته تا به منطقه رسیده است. گفت، جهاد و کشاورزی، هر دو از ادغام دو وزارت ناراضی‌اند. آقای [علی] آقامحمدی، [قائم‌مقام سازمان صداوسیما] آمد وگفت، بعضی از نیروهای چپ دوم خرداد از حزب مشارکت ناراضی‌اند و خواستار تأیید صلاحیت آقای [ابراهیم] اصغرزاده، [عضو شورای شهر تهران] هستند.

منبع: کتاب خاطرات هاشمی در سال ۱۳۸۰؛ «افراط در اختلاف»

انتهای پیام

نظر شما